„Az elektronikus jegyrendszer, az új buszüzemeltetési modell bevezetése, a kötött pályás közlekedés fejlesztése mind terveink között szerepel. Budapestnek sok specialitása van, mi azonban nem lesütött szemmel keressük a megoldásokat: körbenéztünk a világban, és megfelelő példákat találtunk. Hiba lenne minden problémát a pénzhiányra fogni, a város különlegességeit ki lehet használni. A buszüzemeltetés gondja nem halasztható, a buszpark nem bírja ki a további késlekedést. A buszok nem érik meg 2014-et, ha most nem lépünk” – mondta Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója.

Mint mondta, az előminősítési rendszer már létrejött, legkésőbb 2012 elején már vonalakat fognak tendereztetni, ezek kiszolgálásához több mint száz buszra lesz szükség. A vezérigazgató bízik abban, hogy a rendszerben 2014-ig több száz modern busz szolgálhat Budapesten. Hangsúlyozta: ehhez a legfontosabb feltétel, hogy a közösségi közlekedés anyagi háttere biztosított legyen, mivel csak így lehet hosszú távra tervezni. Hozzátette: ez nem azt jelenti, hogy több pénz kell, a BKK szerint ugyanis a buszpark lecserélésével olcsóbb és hatékonyabb lehet a szolgáltatás, ez a hatékonyságjavulás pedig képes kitermelni az új buszok árát.

A buszüzemeltetési konferenciáról szólva – amelyen többek között londoni, koppenhágai, helsinki, stockholmi és magyar szakemberek vettek részt – Vitézy Dávid azt mondta, a fő üzenet az volt, hogy nincs egyetlen jó modell Európában, de sok városban sikeresen működik az a rendszer, amelyet Budapesten most akarnak bevezetni, és amelynek lényege a magánvállalkozók bevonása a közösségi közlekedésbe.

A városok képviselői azt mondták, hogy 15-20 százalékos költségcsökkenést tudtak elérni több év alatt, ugyanakkor a hibákról is beszéltek. Londonban nem építettek be ösztönzőrendszert, egy másik városban pedig a bevételekből a szolgáltató is részesült, így a kisebb forgalmú vonalakat megszüntették. Ezeket a hibákat a BKK nem akarja elkövetni, ezért a tapasztalatokat fel fogják használni a hazai tenderek kiírásakor – mondta Vitézy Dávid.