A legrosszabb is bekövetkezhet a hajóscégnél

PR, 2012. március 2., péntek 10:52
A Costa Crociere olasz hajóscég kártérítést fizet az Indiai-óceánon meghibásodott Costa Allegra utasainak, ám eközben már a cég jövőjét is veszély fenyegeti: egyes olasz lapok szerint a közelmúlt két balesete nyomán szóba jöhet a vállalat felszámolása.
Az olasz kormány csütörtökön rendeletet fogadott el, amely megtiltja a tengerjáró hajóknak, hogy túl közel menjenek a partokhoz, ami a Costa Concordia luxushajó január 13-i, Giglio szigete mellett bekövetkezett, 32 halálos áldozatot követelő balesetének fő oka volt.

A három napon át az Indiai-óceánon hánykolódó és csütörtökön partot ért Costa Allegra több mint hatszáz utasának a Costa Crociere felajánlotta, hogy visszafizeti az út árát, és ugyanekkora összegű kártérítést is ad. Az utasok 70 százaléka a vakáció folytatását választotta a Seychelles-szigeteken a Costa Crociere költségére. Az Allegrán hétfőn tűz ütött ki, s ezt követően három napon át vontatni kellett, míg végül befutott a Seychelles-szigetek fővárosába.

Január 13-án Olaszország partjainál zátonyra futott a cég egy másik hajója, a Costa Concordia, itt 32-en meghaltak. Mindezek nyomán a céget nem anyagi csőd, hanem a márkanév értékvesztése fenyegeti. Ezért a genovai hajótársaság tulajdonosa, az amerikai Carnival egyes lapok szerint a Costa megszüntetését tervezi. Ezt erősítette meg Genova polgármestere is, aki aggodalmát fejezte ki a csak Liguriában húszezer olasz munkahelyet biztosító Costa Crociere sorsa miatt.

Szombaton kezdődik a Costa Concordia balesetének bizonyítási eljárása. A területileg illetékes Grossetót jelölték ki helyszínként. A toszkán város bírósága azonban szűknek bizonyult, így a feleket a Teatro Moderno színházba várják. Több százan jelezték részvételüket a Costa Concordia több mint háromezer utasa közül. Az utasokat, a 32 áldozat családjait, a Costa Crociere hajótársaságot, a Concordia kapitányát, Francesco Schettinót és a legénység tagjait ötszáz ügyvéd képviseli. Tömegesen akkreditáltatta magát a sajtó, Grossetóban minden szállodaszoba foglalt. A kilenc vádlott – Schettino, a hajó másik öt tisztje és a Costa Crociere három vezetője – viszont egyelőre nem vesz részt az eljáráson. Ennek során nyilvánosságra hozzák az óceánjáró fekete dobozának tartalmát és kijelölik a vizsgálatokkal megbízandó szakértőket.

A grossetói ügyészség által összeállított több mint tízezer oldalas aktacsomag tartalmát a Corriere Fiorentino napilap közölte. Ebben az szerepel, hogy a tragédia után meghallgatott Pierluigi Foschi, a Costa Crociere elnöke elmondta, a Costa-hajók 2008-tól hétszáz alkalommal „haladtak közel” Giglio szigetéhez. Az ügyészség rekonstrukciója szerint Schettino a zátonyra futást követően a Costa Crocierével azt a verziót „egyeztette”, hogy a sziklának való ütközést áramszünet okozta.

Forrás: MTI
hirdetés
hirdetés
Vélemény
Megosztott társadalmak
Paár Ádám
Magyarországon a fő törésvonal az elit és a lakosság többi része között húzódik.
Legolvasottabb
Legfrissebb
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 11
  12. 12
  13. 13
  14. 14
  15. 15
  16. 16
  17. 17
  18. 18
  19. 19
  20. 20
  21. 21
  22. 22
  23. 23
  24. 24
  25. 25
  26. 26
  27. 27
  28. 28
  29. 29
  30. 30
  31. 31
  32. 32
  33. 33
  34. 34
  35. 35
  36. 36
  37. 37
  38. 38
  39. 39
  40. 40
  41. 41
  42. 42
  43. 43
  44. 44
  45. 45
  46. 46
  47. 47
  48. 48
  49. 49
  50. 50
hirdetés

Hozzászólások - db

A hozzászólások mutatása