A BKK kedden honlapján közölte: célja, hogy indirekt módon szabályozzák a taxik számát, kötelezővé tegyék a bankkártya elfogadását, a légkondicionáló meglétét, továbbá döntenek az egységes arculat, az egységes nappali és éjszakai maximálár vagy egységes hatósági ár bevezetéséről. Utóbbi két variációról még zajlanak az egyeztetések – közölte a BKK.

Az egységes arculattal kapcsolatban a BKK megjegyezte: nemcsak esztétikai, hanem színvonalbeli céljaik is vannak azzal, hogy javaslatuk szerint a taxik fekete-sárga színűek legyenek. Az autók ajtaja és teteje lenne sárga, az ajtókon kapna helyet a taxitársaság neve, a taxi száma, illetve egy fekete-sárga kockákból álló sáv. Egységes lenne a szabadjelző is, amelyre a BKK logójának mintájára fehér alapon lila betűkkel írnák ki a TAXI feliratot.

A tárgyalás még folyik

Hangsúlyozták, hogy ezt az arculatot egyeztették a taxisszervezetekkel is, de a megbeszélések még tartanak. A koncepcióban javasolják, hogy a fuvarszervező cégek biztosítékot adjanak, így ellenőrizve a pénzügyi megfelelőséget. Ennek mértéke társaságonként minimum 50 millió forint lenne. Elvárás lesz ezenfelül a köztartozás-mentesség.

A BKK közlése szerint a legvitatottabb kérdés a rendelet hatályba léptetésének időpontja, illetve a fix tarifa mértéke volt. Az érdekképviseletek a jelenlegi nappali tarifát rögzítették volna, a BKK viszont magasabb alapdíjat és 270 forintos maximum kilométerdíjat szabott volna meg 60 forintos percdíjjal kombinálva. A BKK ütemezetten, 2013-ban tervezi bevezetni a teljes szabályozási rendszert.

A BKK és a taxis érdekképviseletek már fél éve egyeztetnek az új szabályozási rendszerről, de a tárgyalások mellett demonstrációk is történtek Budapesten. Május 28-án mintegy 200 sofőr vonult végig az Andrássy úton koporsót cipelve, majd egy héttel később forgalomlassító szándékkal vonultak fel a fővárosban. A Főtaxi jelezte, hogy nem ért egyet a megmozdulásokkal.