Közösségi közlekedés

Az állam fizethet a BKK-nak

Egy szerződés szerint az agglomerációs járatokat 2022-ig a Volánbusz működteti

Szabó Zsolt, 2015. december 28., hétfő 06:30
Nem áll le a BKV január elsején a városhatáron, ugyanis a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a Budapesti Közlekedési Központ két évvel ezelőtti megállapodása alapján az agglomerációs buszközlekedést az állam finanszírozza, szolgáltatója pedig a Volánbusz – derült ki a kérdést szabályozó, hatályos szerződésből.

Legkorábban 2016 júniusától jöhet az elővárosi tömegközlekedés működtetésében változás, ami azonban az utasokat egyáltalán nem érinti a Volánbusz járatain, de a várható állami átvétel után a HÉV-vonalakon sem – értesült lapunk. Úgy tudjuk, ezt is tartalmazza Orbán Viktor miniszterelnök és Tarlós István (Fidesz–KDNP) főpolgármester egy héttel ezelőtti megállapodása arról, hogy a Budapest-környéki tömegközlekedés finanszírozását teljes egészében átveszi az állam.

Érvényes szerződések

A BKV hosszú távú finanszírozásáról szóló tárgyalások januárban folytatódnak, azonban az elmúlt napokban számos téves információ borzolta a Budapest környékén élők idegeit. – Leállítja Tarlós a megyei járatokat – írta a Blikk karácsony előtt, azonban ezt a főpolgármester határozottan cáfolta, mint ahogyan azt is, hogy január elsejétől bármilyen változás, fennakadás lenne az agglomerációs tömegközlekedésben. A fővárosi önkormányzatnak és közlekedésszervező cégének, a Budapesti Közlekedési Központnak (BKK) ugyanis nemcsak hatályos költségvetései, hanem érvényes szerződései is vannak. Egyik ilyen dokumentum a 2013-ban a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a BKK közötti megállapodás, amelynek alapján 2014 őszétől – a fővárosi cég megrendelésére – már teljes egészében a Volánbusz Zrt. végzi a szolgáltatást az agglomerációs buszvonalakon. – Az agglomerációs közlekedés biztosítása nem kötelező feladat a főváros számára, viszont egy hatályos megállapodás szerint a Budapesti Közlekedési Központon keresztül 2022-ig szükséges megszerveznie – írta még december 24-én is a Magyar Idők a Nemzetgazdasági Minisztériumra hivatkozva.

A szerződést a Fővárosi Közgyűlés hagyta jóvá 2013 szeptemberében, s a dokumentum szerint az agglomerációs személyszállítás finanszírozása a kormány és az önkormányzat közötti Budapest 21 megállapodás kereteihez illeszkedik, azaz a finanszírozást az állam állja.

Húszmilliárdos hiány

Mint ismeretes, Budapestnek ezen felül is több mint húszmilliárd forint hiánya keletkezik a BKV fenntartása miatt, így nemcsak a város önként vállalt, hanem más kötelező feladatainak ellátása is veszélybe került. A parlament ugyanis úgy módosította december közepén az adótörvényeket, hogy a fővárosi önkormányzat a közösségi közlekedéshez szükséges saját forrásait 2016-tól iparűzésiadó-bevételeiből köteles finanszírozni.


Ennek a cikknek a nyomtatott változata a Magyar Nemzetben jelent meg. A megjelenés időpontja: 2015. 12. 28.

hirdetés
hirdetés
hirdetés
Vélemény
Vedd észre, ha valami nincs rendben!
Lakner Dávid
Nőként sokkal könnyebb áldozattá válni.
Legolvasottabb
Legfrissebb
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 11
  12. 12
  13. 13
  14. 14
  15. 15
  16. 16
  17. 17
  18. 18
  19. 19
  20. 20
  21. 21
  22. 22
  23. 23
  24. 24
  25. 25
  26. 26
  27. 27
  28. 28
  29. 29
  30. 30
  31. 31
  32. 32
  33. 33
  34. 34
  35. 35
  36. 36
  37. 37
  38. 38
  39. 39
  40. 40
  41. 41
  42. 42
  43. 43
  44. 44
  45. 45
  46. 46
  47. 47
  48. 48
  49. 49
  50. 50
Riport, háttér, interjú
hirdetés

Hozzászólások - 4 db

A hozzászólások mutatása