Demszkyék ígérték meg az EU-nak a dugódíj bevezetését

Bucsy Levente, 2012. május 11., péntek 08:35
A hangulatkeltéssel magyarázza Tarlós István, miért most derült ki, hogy a dugódíj bevezetését a Demszky-féle városvezetés megígérte a 4-es metró EU-s támogatásáért cserébe.

Közleményt adott ki csütörtök délelőtt Tarlós István a dugódíjat övező találgatások és elharapózó vádaskodások miatt, ebben a főpolgármester azt írja, a hangulatkeltés közepette szembe kell nézni azzal a ténnyel, hogy amikor a 4-es metró finanszírozási szerződését a Demszky Gábor vezette Budapest megkötötte az EU-val, kötelezettséget vállalt a dugódíj bevezetésére.

– Néha nem érti az ember, hogy mi folyik itt. Kínlódva próbálunk valahogyan rendet tenni, a kormánnyal nagy nehezen megállapodunk a BKV-nak legalább a középtávú finanszírozási lehetőségeinek tekintetésben, és akkor olyan hangulatot keltenek, mintha ez a dugódíj legalábbis a mostani vezetés dilije lenne – mondta Tarlós István kérdésre válaszolva a köztévé péntek reggeli műsorában. Hozzátette: ha a főváros rossz helyzetben lévő közlekedési cége adott esetben egy dúsgazdag vállalat lenne, a díjat akkor is be kellene vezetni, mert erre kötelezettséget vállalt a város hat éve, s ez az uniós támogatásnak a feltétele.

2013. július 1.

Hogy ez miért most válik egyértelművé, Tarlós úgy magyarázta: „Állandó a siránkozás és a panaszkodás, egy dolgot még nem sikerült megfejtenem, hogy mikor kötelező a múltról beszélni és mikor nem szabad. A dugódíj körül kialakult hangulat most vált olyanná, hogy nem lehetett hallgatni arról, mi a legfontosabb alapja.”

A bevezetés technikai részleteiről elmondta, a kormány a fővárossal kötött megállapodásban vállalta, hogy megteremti a feltételeket. A dugódíjat 2013. július 1-jétől vezethetik be, és 9-12 milliárd forintot hozhat a konyhára évente – ez azt jelenti, hogy a rendszer létrehozásának költségei egy év alatt meg is térülhetnek. Mivel a bevezetés előkészületei jelenleg nem állnak túl jól, az is lehet, hogy a megadott időponttól fokozatosan vezetik be a dugódíjat, teljes üzemmód 2014-től lehet, legvalószínűbb, hogy a Hungária gyűrűn belül vetik majd ki.

Nem a múltban, most kell fizetni

– Innen még csak pénzt vittek el – vágta rá Tarlós arra a felvetésre, hogy az agglomeráció majd tiltakozik az ellen, hogy a dugódíjba betegye a magáét. – Budapestet ma vezetni borzalmasan nehéz, mindenféle ellenállással kell küzdeni, az ember számtalanszor a falba ütközik, egy sor rendezetlen ügy maradt itt. A metrónál csak a kivitelezők késedelmi követelése ma 105 milliárd forint. Ez nem a múlt, hanem a jelen, ezt a pénzt most kell kifizetni.

A főpolgármester meglátása szerint a 4-es metró műszakilag 2014 tavaszára készülhet el.

hirdetés
Vezércikk
99-re lapot húzni
Pápay György
De éppen az MNB-ügy mutatta meg, hogy a titkosítást még véletlenül sem a nemzetgazdasági érdek motiválta.
Legolvasottabb
Legfrissebb
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 11
  12. 12
  13. 13
  14. 14
  15. 15
  16. 16
  17. 17
  18. 18
  19. 19
  20. 20
  21. 21
  22. 22
  23. 23
  24. 24
  25. 25
  26. 26
  27. 27
  28. 28
  29. 29
  30. 30
  31. 31
  32. 32
  33. 33
  34. 34
  35. 35
  36. 36
  37. 37
  38. 38
  39. 39
  40. 40
  41. 41
  42. 42
  43. 43
  44. 44
  45. 45
  46. 46
  47. 47
  48. 48
  49. 49
  50. 50
hirdetés