Plágiumügy

Elsomfordálnak Gyurcsány mellől a tollforgatók is

Bucsy Levente, 2012. május 4., péntek 06:15, frissítve: péntek 14:08
Fogy a levegő Gyurcsány körül; nem kicsit, nagyon. Már a korábban baráti sajtó sem bánik kesztyűs kézzel a volt miniszterelnökkel. A Magyar Narancstól a Népszaváig egyre több fürt szőlő hiányzik a bukott kormányfő számára metszegetett lugasból.

Különösen felütéseik miatt izgalmasak a balliberális hírportálok Gyurcsány Ferenc plágiumügyében, már ami az elmúlt egy-két nap véleményformálását illeti. Az majd csak később derül ki, az MSZP–DK–LMP–4K–JESZ sokszög vonatkozásában mire „jó” Gyurcsány Ferenc víz alá kerülése, először érdemes egy gyorsmérleget vonni arról, miként farolt ki a Balaton-felvidék borszakértője mögül a sajtó, mármint a korábban baráti része.

Fekete lovag – Célpont, péntek, 21:30

Azonos a cím. Megegyező téma. Azonos adatok. Ugyanazok a hibák. Gyurcsány szerint csak egy karcolás. Fletó, a fekete lovag, aki nem bírja elviselni, hogy legyőzték. Célpontban a szakdogabotrány utóélete és a lovagok, akik azt mondják: plágium. További részletek >>>

Csütörtök ugye a hetilapok napja; a Mancsnál címlapsztori („Ennyi volt” + Gyurcsány gondterhelt arcképe), a HVG-nél dettó („Idegen tollak” + diplomás pávatollas bagoly grafika), a 168 Óra viszont reméljük csak egy hetet vár a nagy sztorival a nyomtatottban, de most még csendes, Mester Ákos 600-nál kevesebb leütéses próbálkozása az online-on nem tűnik túl karakteres kiállásnak Gyurcsány Ferenc mellett. A tréfázatos címlapokkal jelentkező HVG témakezeléséről viszont egyvalamit még nem kellene elhallgatnunk: korunk betűje a kép, azonban Gyurcsány, vagyis a főszereplő ábrázata sem a róla szóló címlapon, sem a belső, témaajánló képen nem látható, és maga az írás is csupán egy majálisszínpad mögül kattintott „jépégét” ereszt rá a lapozgatókra. Emlékszünk még, mi volt a schmittes címlap a lemondás előtt? („Talpon marad?” + egész alakos Schmitt Pál-fotó.)
Lapozzunk – vagyis kattintsunk, és maradjunk még a vizualitásnál: Kálmán Olga szerdai ATV-műsorában közösen a vele szemben ülő Gyurcsánnyal jól megállapította, hogy ők korábban már nagyon sokat beszéltek mindenféléről, úgyhogy ez most egy egészen kíméletlen beszélgetés köztük. Bizony, nem volt alákérdezés, sőt, a volt kormányfőnek már az első 11 másodpercben háromszor is adódott (volna) lehetősége igazat mondani. A bemutatás után egyből kezdődik a párbeszéd a kemény kérdező és Gyurcsány Ferenc között:

– Másolta?
– Nem.
– Semennyit?
– Semennyit.
– Senkiről?
– Senkiről.

A Népszava reggel hatkor már internetes felületén is hozta Németh Péter főszerkesztői véleménycikkét, a Balatoni bor című írást. „Csak az a fontos – Gyurcsány szempontjából –, hogy százszázalékosan tisztázza önmagát” – írja a Gyurcsány május elsejei védekezőbeszédekor már a Népszava–MSZP focirangadóra melegítő, aztán onnét a lefújás előtt rosszkedvűen eltávozó Németh Péter. Egy nappal korábban, jegyezzük meg, a lap másik nehézfiúja, Andrassew Iván még „profi oknyomozásnak” merte minősíteni a Hír TV nyitását, erre jött rá egy nappal később a baloldalon mind gyakrabban leírt mondat: „Gyurcsánynak tudnia kell: személye megosztó még a baloldalon is”. A Népszabadság online szorgalmasan pakolássza ki az MTI híreit oldalára, de túlzottan nem megy bele, még a csütörtöki fő történés, Rozs Szabolcs szakgodájának pécsi előásása után sem. A hetilapok „bátrabbak” voltak.

A végén még álljon itt Fodor Gábor Stop.hu által szemlézett blogbejegyzése. „…maga a titokzatos eltűnés is azt látszik alátámasztani, hogy Gyurcsány szakdolgozata körül nincs minden rendben” – látszódik a veretes mondat az egykori jó barát SZDSZ exelnökétől.

A Hír TV Célpont című oknyomozó műsora múlt pénteken közölte: négy évvel Gyurcsány Ferenc előtt az exsógor Rozs Szabolcs a volt miniszterelnökével megegyező címen írt és adott be szakdolgozatot a pécsi tanárképzőn. Ezt Rozs is megerősítette, hozzátéve, nem tudta, hogy Gyurcsány később ugyanezt a témát választotta. A DK-vezér a Hír TV kérdésére azt mondta: valószínű, hogy olvasta Rozs Szabolcs dolgozatát, és „inspirálta” is az írásmű. A Hír TV vasárnap este újabb riportfilmet szentelt a plágiumbotránynak, ebben már azt állítva: a bírálat alapján rekonstruált 35 oldalas gyurcsányi dolgozat minden ponton egyezik Rozséval. Rozs Szabolcs dolgozata csütörtökön került elő.

hirdetés
hirdetés
Vezércikk
Távol Afrikától?
Szilágyi Richárd
Fontos lenne a miniszterelnök politikai hitvallásának folyamatos szembesítése a tényekkel.
Legolvasottabb
Legfrissebb
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 11
  12. 12
  13. 13
  14. 14
  15. 15
  16. 16
  17. 17
  18. 18
  19. 19
  20. 20
  21. 21
  22. 22
  23. 23
  24. 24
  25. 25
  26. 26
  27. 27
  28. 28
  29. 29
  30. 30
  31. 31
  32. 32
  33. 33
  34. 34
  35. 35
  36. 36
  37. 37
  38. 38
  39. 39
  40. 40
  41. 41
  42. 42
  43. 43
  44. 44
  45. 45
  46. 46
  47. 47
  48. 48
  49. 49
  50. 50
Riport, háttér, interjú
hirdetés

Hozzászólások - 37 db

A hozzászólások mutatása