Ezt is lenyúlhatják az USA-tól

WA, 2012. május 7., hétfő 19:40
A dinamikusan növekvő kínai luxuspiacon a nagy nyugatiak mellett a közeljövőben a kínai márkák is egyre nagyobb teret kapnak – jósolják a nemzetközi gazdaságra fókuszáló pekingi UIBE egyetem kutatói.

A kínai vállalatok csak gyártanak, de nem építenek termékeik köré igazi fogyasztói kultúrát – hangzik el gyakran a kritika a kínai árukkal kapcsolatosan. A kínai gazdagok közt ma a Louis Vuitton és Gucci táskák, a Rolex órák viselése, az Apple termékeinek vásárlása jellemző, a világ második legnagyobb luxuspiacán kínai luxusmárkát alig találni. Sokatmondó a Hurun Kutatóintézet egy januári felmérése is, mely szerint a legtehetősebbek a francia, olasz és amerikai márkákat becsülik a legtöbbre, s mindenek előtt ezeket ajándékozzák barátaiknak és üzleti partnereiknek.

Ez a trend ugyanakkor könnyen megváltozhat a következő évek során, a világ legnagyobb luxuspiacának címét akár már idén az Egyesült Államoktól elhódító Kína vállalatai ugyanis érhetően nem akarnak elesni a piac kínálta kereseti lehetőségektől, így azok hamarosan hazai luxusmárkákat fejlesztenek majd. Ezek mindenekelőtt a tradicionális Kínához köthető termékekre, így például a teára, porcelánra, selyemre építenek majd – vélik az UIBE kutatói.

A szakemberek tíz nagyobb kínai márkát tartanak a legesélyesebbnek a leendő luxusmárkák közt. A listán három likőrgyártó, a már jelenleg is az egyik legértékesebb kínai márkák sorát erősítő Moutai, a hazai alkoholpiac több mint harmadát magáénak tudó Wuliangye és a százéves hagyományokat maga mögött tudó Langjiu szerepel. Mellettük a szecsuán (Sichuan) tartomány hegyvidékeiről származó Zhuyeqing tea, a kínai motívumokat magas minőségű termékein felvonultató NE-TIGER ruhagyártó és a korábban kizárólagosan a politikai vezetőknek gyártott Zhonghua cigaretta is az esélyesek közt van.

A tét pedig nagy, ezt a legutóbbi statisztikák és előrejelzések is alátámasztják. A PricewaterhouseCoopers nemzetközi szolgáltatóóriás adatai szerint 2011-ben a 15 milliárd dollárt is meghaladta a luxustermékek értékesítése, ez éves szinten 25 százalékos növekedést jelent. A kelet-ázsiai ország 2010-ben – Japánt megelőzve – a világ második legnagyobb luxuspiacává vált, az Ipsos piackutató cég becslései szerint – az Egyesült Államokat maga mögött hagyva – akár már idén megszerezheti a világelsőséget. A McKinsey nemzetközi tanácsadó cég előrejelzése szerint az évtized közepére a globális luxuseladások mintegy 20 százaléka Kínában bonyolódik majd, mintegy 27 milliárd dollár értékben.

Forrás: MTI
hirdetés
hirdetés
Vezércikk
Politikai skizofréniák
Körmendy Zsuzsanna
Ma még a migránskérdés adu ász, „mindent visz". De mi lesz holnap?
Legolvasottabb
Legfrissebb
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 11
  12. 12
  13. 13
  14. 14
  15. 15
  16. 16
  17. 17
  18. 18
  19. 19
  20. 20
  21. 21
  22. 22
  23. 23
  24. 24
  25. 25
  26. 26
  27. 27
  28. 28
  29. 29
  30. 30
  31. 31
  32. 32
  33. 33
  34. 34
  35. 35
  36. 36
  37. 37
  38. 38
  39. 39
  40. 40
  41. 41
  42. 42
  43. 43
  44. 44
  45. 45
  46. 46
  47. 47
  48. 48
  49. 49
  50. 50
hirdetés

Hozzászólások - db

A hozzászólások mutatása