A Milka Csokoládé Brigád elnevezésű akcióban magánemberek, szervezetek, cégek részvételét is várják. A cél, hogy a visszaküldött csokoládépapírok újrahasznosításával minél több környezetbarát – zöld és fenntartható – módon csomagolt termék kerüljön forgalomba.

A programot a hulladékok újrahasznosításával foglalkozó, nemzetközi hátterű TerraCycle vállalattal közösen folytatja a Kraft Foods. Az akció hétfői beharangozó sajtótájékoztatóján Tom Szaky, a TerraCycle alapító vezérigazgatója elmondta: nemcsak a Milka, hanem más márkák csomagolóanyagát is várják. Mindenféle anyagból készült csokicsomagolást befogadnak.

A részvétel teljesen ingyenes, a csomagküldés költségeit is a programot indítók vállalják. Regisztrálni a www.terracycle.hu oldalon lehet.

A környezettudatos gondolkodás erősítése mellett az akció jótékonysági célokat is szolgál. Minden egyes beküldött csokoládécsomagolás után 2 forintot ír jóvá a Milka a gyűjtők számláján. A csapatok a pénzt az általuk kiválasztott iskolának, alapítványnak, nonprofit szervezetnek ajánlhatják fel.

A TerraCycle 2001 óta működik, jelenleg 22 országban van jelen. A cég a nem, vagy csak nehezen újrahasznosítható hulladékok összegyűjtésével és felhasználásával ezerötszázféle új terméket hozott létre.