Reuters-értékelés

„Ha befogod a szád, mehetsz a pénztárhoz”

MNO, 2016. január 9., szombat 17:12, frissítve: szombat 17:25
A miniszterelnök a 2018-as választásra készül, azonban azóta elvesztette azt a széles médiatámogatottságot, amelyet az előző választások során élvezett – írta meg a Reuters.

A hírügynökség felidézte: 2014-ben győzelmét többek között annak is köszönhette, hogy a nagyobb médiumok támogatták, vagy legalábbis visszafogták a kritikájukat; ebben az állami média mellett Simicska Lajos vállalkozóhoz köthető sajtó is segítségére volt, azonban a választások után összekülönböztek, Orbán pedig kijelentette, hogy az őt győzelemre segítő jobboldali médiát a Fidesz és a kormány elvesztette.

Összeáll a triumvirátus

Ezért a miniszterelnök három közeli szövetségesére – Andy Vajnára, a kormány filmbiztosára, Rogán Antalra, a miniszterelnök kommunikációs vezetőjére és régi tanácsadójára, Habony Árpádra – támaszkodva próbálja visszaszerezni a média feletti befolyását 2018-ra (a Reuters megkeresésére a triumvirátus egyik tagja sem kívánta kommentálni a dolgot, Orbán szóvivője pedig csak annyit mondott, a miniszterelnök nem kíván semmit hozzátenni ahhoz, amit tavaly nyilatkozott, miszerint jobboldali civilek segítségét kérte a kormányt támogató médiumok létrehozásához).

Nem Orbán meghosszabbított keze

Az ügynökség felidézi a TV2-vel kapcsolatos kötélhúzást, amelyben Simicska Lajos egyik üzleti partnere áll szemben Vajnával; az iparági szereplők szerint a kivéreztetett televíziónak nagy szüksége lenne nemcsak a kábelszolgáltatói díj bevezetésére, hanem az állami hirdetésekre is – ezeket értelemszerűen Vajnától inkább remélhetik, mint versenytársától. Vajna a Népszabadságnak tagadta, hogy Orbán parancsára járna el, és azt mondta, hogy megteszi a kellő befektetéseket, hogy a tévé nyereségessé váljon.

Pénzszagra gyűl

A Reuters ír Habony Modern Media Group-járól is, amelynek vezetője a századvéges Keresztesi Péter; a tulajdonosok állítása szerint szintén nem a miniszterelnökért, hanem a piaci rés kihasználására hozták létre, úgy mint a 888.hu és a Lokal.hu internetes portált, amelyeken sűrűn bukkannak fel állami hirdetések.

A hirdetési lábért pedig, ahogy írják, Rogán felel, aki miniszterként 25 milliárdos éves hirdetési büdzsé felett diszponál, ezzel piacvezető szereplő, pénzével pedig vonzza a befektetőket. Aki tudja, mikor fogja be a száját, már mehet is a pénztárhoz – idézték a megszólaltatott vezetőt, aki hozzátette:

„Magyarországon nincsen független média.”

Vajna, Habony és Rogán, bár saját útjukat járják, most is összefognak, erről közös fényképeik is árulkodnak a Reuters szerint.

hirdetés
hirdetés
G-Közép
Mindenről ők tehetnek!
Gazda Albert
A terror nem vörös és nem is fehér a 21. században.
Legolvasottabb
Legfrissebb
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 11
  12. 12
  13. 13
  14. 14
  15. 15
  16. 16
  17. 17
  18. 18
  19. 19
  20. 20
  21. 21
  22. 22
  23. 23
  24. 24
  25. 25
  26. 26
  27. 27
  28. 28
  29. 29
  30. 30
  31. 31
  32. 32
  33. 33
  34. 34
  35. 35
  36. 36
  37. 37
  38. 38
  39. 39
  40. 40
  41. 41
  42. 42
  43. 43
  44. 44
  45. 45
  46. 46
  47. 47
  48. 48
  49. 49
  50. 50
hirdetés

Hozzászólások - 4 db

A hozzászólások mutatása