Preferenciák

Hihetetlen: 59 hónapja verhetetlen a Fidesz

Kovács András
Kovács András

2012. június 03., 16:15
A ciklus félidejében 1996-ot leszámítva egyszer sem vezetett még a kormánypárt az ellenzékkel szemben, de fontos megjegyezni, hogy 16 évvel ezelőtt az akkori ellenzéki oldal erői között jóval kisebb volt a távolság, mint napjainkban. Az adatokat történelmi távlatba helyezve jók a jelenlegi kormány esélyei az újrázásra, de két év alatt még sok minden történhet.

Az Ipsos májusi kutatása szerint a biztos pártválasztók körében a Fidesz 37, az MSZP 28 százalékon áll ebben az aktív választói körben, a Jobbik 19, az LMP 8 százalékos, a DK pedig ezúttal 4 százalékot ért el. A Századvég Alapítvány közvélemény-kutatása szerint május végén a biztos pártválasztók között a Fidesz 41 százalékon, az MSZP 25 százalékon áll. A Jobbikra 17, az LMP-re 9 százalék voksolna, a DK pedig 4 százaléknyi szavazatot kapna.

A Tárki szerint a Fidesz–KDNP támogatottsága a biztos pártválasztók körében 38, az MSZP-é 30, a Jobbiké 22, az LMP-é 7 százalék. A Nézőpont Intézet méréséből az derült ki, hogy az eddig is hosszúra nyúlt kegyelmi időszak után most vasárnap a leadott szavazatok 50 százalékát szerezhetné meg a jobbközép szövetség, a Jobbik 22, az MSZP 18 százalékot érne el. Fontos megemlíteni, hogy a Szonda-Ipsos adatai szerint legutóbb 2006 májusában vezetett az MSZP a Fidesszel szemben, így a mostani kormánypárt elmondhatja, hogy 59 hónapja „veretlen”.

Nagyon vezetett a Fidesz

Jól látszik, hogy a kormányzati ciklus félidejéhez érve továbbra is a Fidesz–KDNP a legnépszerűbb politikai erő, amely a korábbi ciklusokat nézve mindenképpen figyelemre méltó eredmény. Az adat mögött egyértelműen az áll, hogy az ellenzék a korábbi ciklusokhoz képest lényegesen megosztottabb, valamint az elmúlt nyolc év kormányzása olyan mély nyomokat hagyott a választókban, hogy jóval nehezebben fordulnak az MSZP felé.

Az Antall-kormány félidejében az MDF és a koalíciós társak támogatottsága egyértelműen abba az irányba mutatott, hogy 1994-ben sima vereséget fog szenvedni a jobbközép. A Fidesz támogatottsága 1992 májusában több mint 40 százalék volt a biztos szavazók körében, így, ha akkor tartották volna a választásokat, akkor az ellenzéki párt vélhetően simán megszerezte volna az abszolút többséget a parlamentben.

Horn az élen, de erősebb az ellenzék

1996 májusában az MSZP 19, az FKGP 11, az SZDSZ és a Fidesz 10-10, a KDNP 6, míg az MDF 4 százalékon állt a teljes népesség körében. Bár a szocialisták ekkor vezettek, az MSZP–SZDSZ kormánnyal szemben álló erők népszerűbbek voltak. Az ellenzék ekkor is rendkívül töredezett volt, éppen emiatt Horn Gyula azt szűrhette le, hogy képes lehet ekkora támogatottsággal megszerezni az 1998-as győzelmet.

Az első Orbán-kormány félidejéhez közeledve 2000 májusában a Szonda-Ipsos felmérése alapján a biztos szavazók között az MSZP 44, a Fidesz 32, az FKGP 9, az SZDSZ 6 százalékon volt. A számok alapján a balliberális erők simán megszerezték volna az abszolút többséget, ha ekkor tartották volna a választásokat, de a jobbközép erők sem álltak olyan rosszul, mint például 1992-ben, így a 2002-es választási sikerről sem kellett, hogy letegyenek.

2008-ban már minden eldőlt

2004 májusában a Szonda-Ipsos adatai szerint komolyan izgulnia kellett a félidőben lévő Medgyessy-kabinetnek, mivel a Fidesz 46, az MSZP 38, míg az SZDSZ 6 százalékon állt. Bár a kormánypártok nem álltak olyan rosszul, mert együttes szavazótáboruk csak két százalékkal volt kevesebb, mint a Fideszé, de a júniusi európai parlamenti választási vereséget követően Medgyessyt különös körülmények között megbuktatták.

Négy évvel ezelőtt már gyakorlatilag minden eldőlt, mivel a Medián mérése szerint a biztos szavazók között a Fidesz–KDNP 65, az MSZP 24, az MDF 5, az SZDSZ pedig 2 százalékon állt. Az Antall-kormányt leszámítva a kormánypártok nem voltak még korábban ilyen népszerűtlenek, aminek az eredménye a 2010-es kétharmados jobbközép győzelem lett.

Hirdetés

Hozzászólások

  1. fouta 2012. június 09., szombat 16:42
    Nem most kell verhetetlennek lenni,hanem majd a 2014 válsztásokon!
  2. tintamin 2012. június 08., péntek 22:03
    Kurvanagy lehet a pánik Fideszéknél, ha ilyen címekkel kell megpróbálni visszaédesgetni azokat, akik rájöttek, hogy átvágátk őket, de nagyon.
    Vicc ez, komolyan.

    Ne nevettessük már ki magunkat: ma a kormánynak szédületesen alacsonyan van a támogatottsága, az emberek nagyon nagy része gondolja úgy, hogy a politikusok semmirekellő gazemberek, az ország pedig olyan lejtőn van, mint eddig még soha.

    Megcsináltuk.
  3. Kanyamadar 2012. június 04., hétfő 12:32
    @ezmiez 2012. június 04., hétfő 11:35
    Nézelődj, hátha találsz ilyesmit. Majd szólj.
  4. ezmiez 2012. június 04., hétfő 11:37
    lkgy1@yahoo.no 2012. június 04., hétfő 11:27
    itt van a becsületes, igazságos, nem tolvaj kormányod miért nem jössz haza? Hogy támogatod így az államadósság elleni küzdelmet és a kormányunk szabadságharcát? Vagy mégse olyan jó itt?
  5. ezmiez 2012. június 04., hétfő 11:35
    Kanyamadar 2012. június 04., hétfő 10:52
    1. nem csak időközelit írt, nem árt ha elolvasod, hogy miről van szó mielött okoskodsz. De időközit nyertek Budapesti kerületben még 2010 végén, csak településekről volt szó. Azt nem tudtam, hogy ezen kívűl volt-e most nem fogok utánanézni.
    2. 2010-ben az önkormányzati választáson több településen is nyertek.
  6. lkgy1@yahoo.no 2012. június 04., hétfő 11:27
    A liberalbosi fasiszta MSZ(M)P-LMP(SZDSZ)DK és Konya féle hazaárulo bagázsnál álmodik a nyomor! tegnap csak kb 37 Milliárd eltünése lett a hir, amit ök okoztak, a nemzetnek ki kellene számitani ha ezek a milliárdok még meglennének akkor hol álna ma Magyarország?Figyelj magyar pl csodálkozok a Szentendrei HÉV állomásain láthato használhatattlan u.n. ipari TV .k re mennyi pénzt loptak ott el. Egy polgári demokráciában, egy polgári engedetlenséggel addig kellene tiltakozni és semmi jegyet venni amig a bünösöket felelöségre vonják, és a lopott pénzt vissza nem hozzák!Ehhez csak AKARAT kell és nem maszatolás és nyafogság.kis összeg kb 2-300Mio de ez is hiányzik a nemzettöl!Kosa lajos Oslo
  7. Kanyamadar 2012. június 04., hétfő 10:52
    @ezmiez 2012. június 04., hétfő 10:04
    Na, mesélj, hol és mikor nyert utoljára időközin maszopos?

    Meg ugye a "bizonytalanok" - a Tárki a maga bölcsességében idecsapta a "nem válaszolókat" is. A magyar népesség üszkve 20-25%-a élete folyamán urnát csak a temetőben lát.
    De vajon Fidesz- (vagy akár Jobbik-)szavazóként ki az, aki a Tárkinak nem nyilatkozik?
  8. ezmiez 2012. június 04., hétfő 10:04
    Cirbolya 2012. június 04., hétfő 09:56
    már megint hazudsz. Nézz jobban utána, mielőtt beírsz valamit.
  9. Cirbolya 2012. június 04., hétfő 09:56
    A közvéleménykutatásoknak valóban nem sok jelentősége van. Inkább az számít, hogy 2006 ősze óta az MSZP egyetlen parlamenti, önkormányzati vagy időközi választást sem tudott megnyerni a legkisebb településen sem. :-) És ez így van rendjén. A tolvaj, hazug, hazaáruló MSZP-SZDSZ-nek nincs helye a magyar közéletben. Bár az a 10%-nyi szavazójuk mindig meg lesz, mert a munkásőrnyugdíjasok kihalnak ugyan, de a cigányok megmaradnak az MSZP szavazóbázisának.
  10. ezmiez 2012. június 04., hétfő 09:53
    A választásokat 2014-ben a most bizonytalanok/nem szavazók fogják eldönteni, tehát olyan óriási jelentősége nincs. Legalább +/- 15%-ot fog számítani egy-egy párt támogatásánál a jelenlegi biztos választók állásához képest, hacsak nem jön egy új párt aki fel tudja venni a versenyt a mostaniakkal (nem valószínű).
  11. ezmiez 2012. június 04., hétfő 09:50
    Anonimus 2012. június 03., 23:46
    igazad van sokat tanult 2002-ben, most már hazudozásban túlszárnyalja a szocikat is.
  12. Kanyamadar 2012. június 04., hétfő 09:48
    Azért öröm látni, hogy sírnak egyesek, mert félidőben még mindig "pártunk és kormányunk" vezet, még a Tárkinál is.
  13. 2012. június 04., hétfő 09:47
    Anonimus 2012. június 03., 23:46

    Gusztustalannak tartom a "liberálbolsizást". De, ha már itt tartunk, vizsgáljuk meg nyugodtan a Fidesz gyökereit is! Nem kétséges az eredmény!
    Orbánt pedig lehet politikusnak "nevezni", nálam más a besorolása!
    Az ominózus bili pedig előbb-utóbb kiborul, pártoktól függetlenül.

  14. silver 2012. június 04., hétfő 08:14
    A fidesznek a közvéleménykutatók mindig többet mértek mint amit a választáson kapott. A tisztánlátáshoz nem árt tudni.
  15. Blackpeter 2012. június 04., hétfő 01:04
    raszkolnyikovok 2012. június 03., 20:52
    Agymosott munkásőr,kár beléd a levegő:),komcsi mantra ész nélkül és hazaárulás a végtelenben.

    hoplita 2012. június 03., 21:39
    És a veresseggű páviánok fognak-e makogni?
    Fincsi a kókuszleves tényleg?
  16. Anonimus 2012. június 03., 23:46
    ,,János Zelenyánszki 2012. június 03., 19:10
    ...
    ,,Tán több embert is meg kellene kérdezni, ..." --- Milyen eredményt vársz?

    Totális Fidesz vereséget!"

    Azt aztán várhatod! Mindegy, milyen sok embert kérdezel meg. Tán egyszer majd eljön az is, szükségszerűen, de nem egyhamar. Amíg Orbán vezeti a Fideszt, ez a vágyad aligha valósulhat meg. Ő sokkal nagyobb formátumú politikus annál! Jól kormányoz, és egyszer már megégette magát (2002), amiből tanult.

    Ne feledd, hogy most vagyunk kormányzati ciklus felénél, ahol eddig a kormánypártok vesztésre szoktak állni az ellenzéki párt(ok)hoz képest. Most pedig ellenkezőleg van. A kormánypártok eddig hozták meg a népszerűtlen intézkedéseket, s még így is vezetnek, innen fogva pedig a népszerűségük már csak javulni fog.

    Nem beszélve arról, hogy a gyalázatos ellenzéki rágalomhadjárat is kifulladóban van. Lehet, hogy azért az EU-ban sem olyan ostobák, hogy észre ne vették volna, hogy a ,,magyar" liberálbolsik az orruknál fogva vezetik őket. Egyszer-kétszer ugyan be tudták őket csapni, se sokszor már nem fog menni.

    Szóval, ébredj föl, mert majd bilibe ér a kezed, s akkor fölébredsz.
  17. prisz 2012. június 03., 22:48
    Nemes Attila független jelöltet választották polgármesterré a mintegy félezer lakosú Somogy megyei Kaposhomokon a vasárnapi időközi önkormányzati választáson
    Nemes Attila, a település független alpolgármestere 139, Takács István korábbi polgármester 37
    Fidesz-KDNP jelöltjeként 2010-ben megválasztott, most függetlenként indult Takács István.

    A fidesz 2010-es jelöltje 37 szavazatot kapott. Nevetséges. Az uralomnak, vége, a 2/3 már a múlté :)))
  18. piszematyi 2012. június 03., 22:05
    Ionescu
    2012. június 03., 18:59
    Teljes mértékben egyetértek veled.!
    ."de két év alatt még sok minden történhet." a ballibsi tolvajok, ne gondolják hogy a magyar ember olyan buta ahogy ti gondoljátok(szeretnétek) ... és meg fogja szavazni ezt a diletáns,inkompetens csürhét. A Deviáns Kommunistákat (DK) és a Lopni Megyünk Pajtás LMP – t nevezetű...Majd Szoptok Pajtások (MSZP) nevezetű … képződményt az az idő már elmúlt.
    Gandhi_
    2012. június 03., 16:59
    „FIDESZ 37% máris csak 18,5%... és ez már nem az az arány, amivel büszkélkedni lehetne! „
    De akkor hány százalékon áll a Deviáns Kommunisták(DK) csapata és a Lopni Megyünk Pajtások(LMP) – 3% és -5 % így se rossz.
  19. hoplita 2012. június 03., 21:39
    Így estefelé mondok egy nagy igazságot....:)

    A derbi napján kell futnia a lónak.

    Ennyit erről...a sok fax kvk adatin meg lehet torzsalkodni, meg mondani a tutit.
    2 év és kiderül.
    Nem kockáztatok nagyot, ha azt mondom kicsit csendesebbek lesznek a jaffamajmok...azt nem mondom, hogy elhallgatnak, de kicsit csendesednek.:)
  20. orbán 2012. június 03., 21:19
    A fidesz nem lenne sehol ha a KDNP nem tenné bele a maga 0.0001 részét!Remélem, hogy egyszer fidesz is eléri ezt a támogatottságot!A Viktátor meg b...ja!
  21. ncskk@ncsho.hu 2012. június 03., 21:06
    Kár itt találgatni úgy is a FIDESZ fog győzni, a korábbiakban már leírtam hogy miért!!!!!
  22. gamma 2012. június 03., 20:15
    @Ionescu 2012. június 03., 18:59

    Osztán kit fog odaállítani szőröstalpú (és nyelvű) "barátunk"?
  23. 2012. június 03., 20:13
    Minden hatalomnak meg van a saját s..g nyalója,
    "Ismét csökkent a Fidesz-KDNP népszerűsége az elmúlt hónaphoz képest, míg az MSZP támogatottsága növekedett, így a két pártnak jelenleg nagyjából ugyanakkora a szavazótábora – derül ki a Tárki májusi felméréséből."
  24. gamma 2012. június 03., 20:12
    @János Zelenyánszki 2012. június 03., 19:10

    Hát ez az... borzasztó szar lehet így...:-))) Várni a totális Fidesz vereséget, tudván tudva, hogy az nem következik be - SZDSZ-es mintára - és tudván tudva azt is, hogy nincs másik olyan párt, amelyik méltó lenne a vezetésre ...
  25. Gandhi_ 2012. június 03., 19:54
    A FIDESZ-nek egyébként egy világelsőséget is köszönhetünk: nálunk a legmagasabb az ÁFA a világon.

    Olyan jóléti államokat előzünk ezzel meg, mint Norvégia, Svédország, Dánia (25%) vagy Izland (25.5%).

    http://en.wikipedia.org/wiki/Value_added_tax
  26. hoplita 2012. június 03., 19:25
    Blackpeter
    2012. június 03., 19:18

    Mondjál mán egy nicket...ki a fene vagy?
  27. hoplita 2012. június 03., 19:24
    A tököm tudja mit mond tégé, meg kábé azt is érdekli leginkább.

    Hogy mi a szoclibekkel, peti?
    Háát, az a leggyanúsabb öcsisajt, nagy összegbe ne tedd meg, azt javaslom.
    Itt keleten vért fog hugyozni a fidesz, az tuti, nagyfaluban meg majd birkózhat az elmeroggyant pesti proli voksaiért a szanyikapitányokkal.:)
  28. Blackpeter 2012. június 03., 19:18
    hoplita 2012. június 03., 18:37
    Na gyalogoskám mesélj mi lesz a meglepi:)?A jobbik a beépített komcsi belső nyomás miatt összeáll a szoclibbel?Ez meglepi lenne sokaknak az tuti,de nekik az utsó választásuk!Mérlegelni kell mi éri meg.T.G. mit mond erről?
  29. 2012. június 03., 19:10
    Anonimus 2012. június 03., 16:49
    ,,Tán több embert is meg kellene kérdezni, ..." --- Milyen eredményt vársz?

    Totális Fidesz vereséget! Csak az a baj, hogy nem látok méltó pártot az ország vezetésére. Kellene valami új, "emberi" szövetkezés, ahol az ország érdekeit tartják szem előtt, nem a zsebük megtömését, megalomán vágyaik beteljesülését, a DOLGOZÓ emberek életszínvonalának a béka segge alá süllyesztését ! Talán akkor elindulhatnánk a jó irányba!
  30. Blackpeter 2012. június 03., 19:09
    raszkolnyikovok 2012. június 03., 18:08
    Azt nyögjük te szerencsétlen csigaagyú,amit ti hoztatok össze,4 év alatt ebben a "csodás" gazd.-i európai helyzetben 15 milliárd eurót kell visszafizetn,amit a a gyurcsánybajnai vett fel.Soha nem jöhettek vissza!!!
    Sok ezen az oldalon a volt megkeseredett görény munkásőr.

Új hozzászólás írása

Hozzászólás elküldéséhez előbb be kell jelentkeznie!

Hirdetés
Hirdetés

Szavazás

Ki lesz az ellenzék jelöltje?

Ön szerint ki lesz az ellenzék közös miniszterelnök-jelöltje 2014-ben?








Időpont
2013
05
21
Megye
Város
Mozi
KERESÉS