Csaknem egy évvel az ötajtós változat után három ajtóval is bemutatta a BMW az 1-es sorozatot. Az új karosszéria-változat mellett megérkezett a friss csúcsmodell, az M135i is, amelyet előszériásként a Genfi Autószalonon is kiállítottak a bajorok.

Nem változott sokat a háromajtós modell formája, csak a nagyobb ajtókat és keret nélküli ablakokat érdemes kiemelni. Egyeznek a külső méretek is, az autó 4324 milliméter hosszú, 1765 milliméter széles, 1421 milliméter magas, tengelytávja pedig 2690 milliméter.

Hasonló a motorkínálat, mint az ötajtósban, de megjelent két új egység, a 114i és az M135i is. Előbbibe az 1,6-os turbó 102 lóerős változata került, míg utóbbi háromliteres, turbós hathengerest kapott 320 lóerős teljesítménnyel és 450 Nm-es nyomatékkal. Hatfokozatú kézi váltóval 5,1, az opciós nyolcfokozatú automatával 4,9 másodperc alatt gyorsul százas tempóra. A karosszéria, a felfüggesztések és a fékek hangolásával az M csoport foglalkozott.