Kevés a vonat, trükközik a MÁV

MTI

2016. december 6., kedd 06:55, frissítve: kedd 09:32

Nincs elegendő jó minőségű távolsági személykocsija a vasúttársaságnak, ezért regionális célra épített motorvonatokat vezényel távolsági forgalomba a következő menetrendi évben – olvasható a Magyar Idők keddi számában.

A napilap tájékoztatása szerint a december 11-én életbe lépő új menetrend szerint a FLIRT-motorvonatok megjelennek a Budapest–Eger, illetve a Budapest–Veszprém vonalon valamennyi, gyorsvonattal használt szakaszon, ugyanez igaz a tatabányai és a győri vonalakra is, ahol viszont személyvonatok közlekednek. Budapest és Békéscsaba között munkanapokon egy pár gyorsvonatot szolgálnak ki a korszerű járművek.

A cikk szerint az utasok örülhetnek, hiszen csendes, kényelmes, gyors járműveken utazhatnak, ugyanakkor a FLIRT-öket nem többórás utakra tervezték.

Maga az alacsony padlós építés, a tágas közlekedőterek a gyors utascserét szolgálják, amire a gyakori megállások miatt az elővárosi közlekedésben van szükség. Ezzel szemben a hosszú távú utazásoknál több helyre van szükség a kabátok, csomagok elhelyezésére, és tágasabb, kényelmesebb ülések kellenek.

A korszerű távolsági vonatokon emellett minden utasnak jár a 230 voltos csatlakozás.

Korszerűtlen az IC-állomány

A vasúttársaság minden bizonnyal kényszerűségből alkalmazza a FLIRT-szerelvényeket az intercity-forgalomban. A rendelkezésre álló IC-állomány ugyanis korszerűtlen. Bár kétségtelenül hosszú évek óta zajlik a koros járművek felújítása, ennek ellenére nincs elég hadra fogható, jó minőségű távolsági kocsi. A pótlás céljából kifejlesztett és saját gyártású IC+ kocsikból jelenleg mindössze a két prototípus került forgalomba, azok is nemzetközi vonalakon járnak.

Bár 2017-ben megkezdődik tíz, többcélú térrel rendelkező és tíz, tisztán másodosztályú IC+ kocsi építése, az évente 50 darabos sorozatgyártás indulásáról egyelőre nem született döntés.