Agglomeráció

Közel a közlekedési alku

Szabó Zsolt, 2016. február 10., szerda 05:30
Ma tárgyal a kormány a Budapest és a környékén lévő települések közötti tömegközlekedés állami visszavételéről – tudta meg lapunk. A megállapodásokat akár még a héten aláírhatják a felek, az érintett önkormányzatok ugyanis ígéretet kaptak a fejlesztési tárcától: nem lesz változás a menetrendben, és tarifaemelés sem várható.

Megszülethet a napokban a főváros és az agglomerációs közösségi közlekedés működtetési és finanszírozási kérdéseit elviekben tisztázó, az átadás-átvétel menetét meghatározó egyezség – közölte kérdésünkre Tarlós István (Fidesz–KDNP) főpolgármester. Úgy tudja, a kormány mai ülésén nemcsak a visszavétel főbb pontjairól, hanem már a megállapodás szövegéről is tárgyalhat. Az alku célja az, hogy az agglomerációba utazók ne érezzenek semmit abból, hogy a szolgáltatást ezután nem a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), hanem várhatóan a Volánbusz rendeli meg. A városvezetés minderről a napokban folyamatosan egyeztetett a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal (NFM), Tarlós István többször is beszélt telefonon Seszták Miklós tárcavezetővel.

„A szolgáltatás ugyanaz marad”

Ugyanakkor a 17 főváros környéki települést tömörítő Fővárosi Agglomeráció Önkormányzati Társulás (FAÖT) tagjai hétfőn találkoztak Fónagy Jánossal, az NFM parlamenti államtitkárával és a térség országgyűlési képviselőivel.

– Garanciát ugyan nem kaptunk, viszont Fónagy János határozott ígéretet tett arra, hogy az agglomerációs közösségi közlekedés átadás-átvételével az itt élő emberek nemhogy nem járnak rosszabbul, sőt, az eddigi helyzetük javul – mondta el lapunk érdeklődésére Pápai Mihály, a FAÖT elnöke, Gyál fideszes polgármestere. – A szolgáltatás ugyanaz marad, viszont egy igazságosabb tarifa-zónarendszert vezethetnek be – mondta Pápai Mihály. Jelenleg ugyanis míg egy átlagos, két iskolás gyermeket nevelő Pest megyei családnak több mint 30 ezer forintba kerül egy havi bérlet, addig ugyanez Budapesten alig haladja meg a 18 ezer forintot. Ezt az aránytalanságot küszöbölheti ki a fejlesztési tárca. Szerinte a HÉV-járatok ügyében sincs gond: elővárosi vasútként az állam uniós forrásokat is felhasználhat a szentendrei, a gödöllői és a ráckevei vonalak felújítására.


Ennek a cikknek a nyomtatott változata a Magyar Nemzetben jelent meg. A megjelenés időpontja: 2016. 02. 10.

hirdetés
hirdetés
Vélemény
Az alapjövedelem nem erkölcstelen
Erőss Gábor
A javaslat nem az egyenlősdiről szól, hanem a nincstelenség felszámolásáról.
Legolvasottabb
Legfrissebb
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 11
  12. 12
  13. 13
  14. 14
  15. 15
  16. 16
  17. 17
  18. 18
  19. 19
  20. 20
  21. 21
  22. 22
  23. 23
  24. 24
  25. 25
  26. 26
  27. 27
  28. 28
  29. 29
  30. 30
  31. 31
  32. 32
  33. 33
  34. 34
  35. 35
  36. 36
  37. 37
  38. 38
  39. 39
  40. 40
  41. 41
  42. 42
  43. 43
  44. 44
  45. 45
  46. 46
  47. 47
  48. 48
  49. 49
  50. 50
  1. 21:00
  2. 20:49
  3. 20:48
  4. 20:33
  5. 20:30
  6. 20:19
  7. 20:12
  8. 20:00
  9. 19:52
  10. 19:50
  11. 19:42
  12. 19:36
  13. 19:25
  14. 19:15
  15. 19:12
  16. 18:55
  17. 18:42
  18. 18:30
  19. 18:26
  20. 18:11
  21. 18:07
  22. 17:51
  23. 17:42
  24. 17:36
  25. 17:33
  26. 17:30
  27. 17:23
  28. 17:03
  29. 17:02
  30. 17:00
  31. 16:58
  32. 16:50
  33. 16:37
  34. 16:14
  35. 16:12
  36. 15:59
  37. 15:41
  38. 15:28
  39. 15:20
  40. 15:14
  41. 15:11
  42. 15:05
  43. 15:00
  44. 14:54
  45. 14:52
  46. 14:44
  47. 14:25
  48. 14:04
  49. 13:42
  50. 13:33
Riport, háttér, interjú
hirdetés

Hozzászólások - db

A hozzászólások mutatása