Agglomeráció

Közel a közlekedési alku

Szabó Zsolt, 2016. február 10., szerda 05:30
Ma tárgyal a kormány a Budapest és a környékén lévő települések közötti tömegközlekedés állami visszavételéről – tudta meg lapunk. A megállapodásokat akár még a héten aláírhatják a felek, az érintett önkormányzatok ugyanis ígéretet kaptak a fejlesztési tárcától: nem lesz változás a menetrendben, és tarifaemelés sem várható.

Megszülethet a napokban a főváros és az agglomerációs közösségi közlekedés működtetési és finanszírozási kérdéseit elviekben tisztázó, az átadás-átvétel menetét meghatározó egyezség – közölte kérdésünkre Tarlós István (Fidesz–KDNP) főpolgármester. Úgy tudja, a kormány mai ülésén nemcsak a visszavétel főbb pontjairól, hanem már a megállapodás szövegéről is tárgyalhat. Az alku célja az, hogy az agglomerációba utazók ne érezzenek semmit abból, hogy a szolgáltatást ezután nem a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), hanem várhatóan a Volánbusz rendeli meg. A városvezetés minderről a napokban folyamatosan egyeztetett a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal (NFM), Tarlós István többször is beszélt telefonon Seszták Miklós tárcavezetővel.

„A szolgáltatás ugyanaz marad”

Ugyanakkor a 17 főváros környéki települést tömörítő Fővárosi Agglomeráció Önkormányzati Társulás (FAÖT) tagjai hétfőn találkoztak Fónagy Jánossal, az NFM parlamenti államtitkárával és a térség országgyűlési képviselőivel.

– Garanciát ugyan nem kaptunk, viszont Fónagy János határozott ígéretet tett arra, hogy az agglomerációs közösségi közlekedés átadás-átvételével az itt élő emberek nemhogy nem járnak rosszabbul, sőt, az eddigi helyzetük javul – mondta el lapunk érdeklődésére Pápai Mihály, a FAÖT elnöke, Gyál fideszes polgármestere. – A szolgáltatás ugyanaz marad, viszont egy igazságosabb tarifa-zónarendszert vezethetnek be – mondta Pápai Mihály. Jelenleg ugyanis míg egy átlagos, két iskolás gyermeket nevelő Pest megyei családnak több mint 30 ezer forintba kerül egy havi bérlet, addig ugyanez Budapesten alig haladja meg a 18 ezer forintot. Ezt az aránytalanságot küszöbölheti ki a fejlesztési tárca. Szerinte a HÉV-járatok ügyében sincs gond: elővárosi vasútként az állam uniós forrásokat is felhasználhat a szentendrei, a gödöllői és a ráckevei vonalak felújítására.


Ennek a cikknek a nyomtatott változata a Magyar Nemzetben jelent meg. A megjelenés időpontja: 2016. 02. 10.

hirdetés
hirdetés
hirdetés
G-Közép
A rezsidémon visszatér
Gazda Albert
A nyavalyás Brüsszel mostanában szót sem szól, a rezsidémon szunnyadozik, dobáljuk meg kaviccsal.
Legolvasottabb
Legfrissebb
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 11
  12. 12
  13. 13
  14. 14
  15. 15
  16. 16
  17. 17
  18. 18
  19. 19
  20. 20
  21. 21
  22. 22
  23. 23
  24. 24
  25. 25
  26. 26
  27. 27
  28. 28
  29. 29
  30. 30
  31. 31
  32. 32
  33. 33
  34. 34
  35. 35
  36. 36
  37. 37
  38. 38
  39. 39
  40. 40
  41. 41
  42. 42
  43. 43
  44. 44
  45. 45
  46. 46
  47. 47
  48. 48
  49. 49
  50. 50
  1. 19:30
  2. 19:21
  3. 19:00
  4. 18:45
  5. 18:36
  6. 18:30
  7. 18:29
  8. 18:23
  9. 18:10
  10. 18:03
  11. 17:56
  12. 17:45
  13. 17:32
  14. 17:30
  15. 17:27
  16. 17:15
  17. 17:10
  18. 16:55
  19. 16:31
  20. 16:09
  21. 16:00
  22. 15:55
  23. 15:49
  24. 15:42
  25. 15:25
  26. 15:17
  27. 15:05
  28. 15:00
  29. 14:58
  30. 14:55
  31. 14:50
  32. 14:45
  33. 14:45
  34. 14:42
  35. 14:39
  36. 14:22
  37. 14:02
  38. 13:56
  39. 13:55
  40. 13:45
  41. 13:42
  42. 13:28
  43. 13:25
  44. 13:16
  45. 13:05
  46. 12:58
  47. 12:55
  48. 12:46
  49. 12:42
  50. 12:35
hirdetés

Hozzászólások - db

A hozzászólások mutatása