Tömegközlekedés

Megkapta az engedélyt a 4-es metró, mehet vezető nélkül

MTI, 2016. január 6., szerda 15:55
Lezárult a 4-es metró utasforgalmi próbaüzeme, a járművezető nélküli, teljesen automata vonatvezérlésű metróvonal megkapta a végleges használatbavételi engedélyt a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól.

Tarlós István főpolgármester és Győri Gyula, az NKH elnöke közös szerdai, MTI-hez eljuttatott közleménye szerint Kelet-Közép-Európában egyedül a budapesti 4-es metróvonalon alkalmaznak járművezető nélküli üzemet, de egész Európában alig található ilyen fejlettségű automata metróvonal, amelynek 99,96 százalék feletti a rendelkezésre állási szintje.

A 4-es vonal végleges használatbavételi engedélyével Budapest egyik legjelentősebb közlekedési beruházása zárult le. A közlemény felidézi, hogy a metróvonal építése 2006-ban kezdődött és 2014. március 28-án vehette birtokba az utazóközönség. Hangsúlyozták, hogy a 2010-ben hivatalba lépő városvezetés a korábban kötött metrószerződések újratárgyalásával tízmilliárdokat szerzett vissza a városnak.

A 7,3 kilométeres, tíz állomást magában foglaló metró a budai végállomásáról, a Kelenföld vasútállomásról indulva a Bikás parknál, Újbuda-központnál, a Móricz Zsigmond körtéren, a Szent Gellért téren, a Fővám téren, a Kálvin téren, a Rákóczi téren és a II. János Pál pápa téren áll meg, a végállomása a pesti oldalon a Keleti pályaudvar.

A vonalra összesen 15 darab, egyenként négy kocsiból álló egylégterű metrószerelvény érkezett, automata vezérléssel. Vonatkísérő személyzet csupán az utasforgalmi próbaüzem idején – 2015 őszéig – tartózkodott a szerelvényeken, hamarosan a járművekben található vezetőfülkéket is elbontják.

hirdetés
Vélemény
Visszatapsolta önmagát
Pilhál György
Gyurcsány megint a fejébe húzta a csörgősipkáját.
Legolvasottabb
Legfrissebb
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 11
  12. 12
  13. 13
  14. 14
  15. 15
  16. 16
  17. 17
  18. 18
  19. 19
  20. 20
  21. 21
  22. 22
  23. 23
  24. 24
  25. 25
  26. 26
  27. 27
  28. 28
  29. 29
  30. 30
  31. 31
  32. 32
  33. 33
  34. 34
  35. 35
  36. 36
  37. 37
  38. 38
  39. 39
  40. 40
  41. 41
  42. 42
  43. 43
  44. 44
  45. 45
  46. 46
  47. 47
  48. 48
  49. 49
  50. 50
Riport, háttér, interjú
hirdetés

Hozzászólások - 2 db

A hozzászólások mutatása