Európai szint?

Modern villamosjárat váltja fel a csepeli hévet

MTI, 2016. január 29., péntek 22:28
A csepeli polgármester szerint a műszaki problémákkal küszködő hévet a tervezett modern villamosjárat váltja fel.

A fidesz–KDNP-s Borbély Lénárd azt MTI-hez pénteken eljuttatott közleményében azt írta: minden ígéretükhöz ragaszkodnak, Csepel nem fogad el a helyiek számára hátrányos megoldást. Kizárólag olyan fejlesztést támogatnak a kerületben, amely nemcsak az úthálózatot javítja, és új hidak, parkok, sportlétesítmények építéséhez vezet, hanem a közösségi közlekedést is európai szintre emeli – fogalmazott.

Rágalomnak nevezte a felreppent híreket

A polgármester szerint az elmúlt héten az ellenzéki pártok és a baloldali média „olyan rágalomhadjáratba kezdett az olimpiával kapcsolatban, amely köszönőviszonyban sincs a valós tervekkel”. A rágalmak egyike szerint a csepeli hév helyébe rövid, a Közvágóhídig tartó, elavult villamosvonalat építenek – írta, hozzátéve: van olyan politikus, aki azzal riogat, hogy ezentúl gyalog lehet csak bejutni a Boráros térre. A polgármester úgy fogalmazott, hogy ez hazug és rosszindulatú híresztelés, a csepeli önkormányzat ugyanis nem támogat ilyen javaslatot.

Megvalósulhat egy több évtizedes ígéret

Borbély Lénárd kiemelte: a csepeliek régóta várnak arra, hogy közösségi közlekedéssel, átszállás nélkül jussanak el a belváros szívébe és a metrókhoz. Azt írta: ez megvalósul, ha a „zötykölődős”, műszaki problémákkal küszködő hévet a tervezett modern villamosjárat váltja fel. Hozzátette: a beruházással megszűnik Csepel jelenlegi külvárosias jellege, így „több évtizedes ígéret valósul meg”.

A polgármester közleménye szerint a tervezett villamosvonalon a csepeliek átszállás nélkül utazhatnak egészen a Széll Kálmán térig a 4-6-os vonalán, vagy a 2-es vonalán a Jászai Mari térig. A járatok kétperces követési idővel közlekednek majd – tette hozzá.

„Ez a ma elképzelhető legmodernebb megoldás: akadálymentes, alacsonypadlós, halk, kényelmes, környezetbarát, gyors és nyáron légkondicionált. Csepelről közvetlenül tudjuk majd elérni a 1-es metrót a Vörösmarty térnél és az Oktogonnál, a 2-es metrót a Kossuth Lajos téren, a 3-as metrót a Corvin-negyednél, valamint a 4-es metrót a Rákóczi téren és a Fővám téren” – írta Borbély Lénárd.

Új hidak is épülhetnek Csepelen

Hozzáfűzte, hogy a 2024-es olimpia tervei szerint Csepelen több új híd is épül, amelyek összekötik majd a szigetet Budával és Pesttel. A Galvani híd megépítésével lehetőség nyílik arra, hogy busszal is át lehessen jutni Budára, és könnyebben el lehet majd érni a Kelenföldi pályaudvart, illetve a Móricz Zsigmond körteret – olvasható a közleményben.

Korábban Csárdi Antal, a Lehet Más a Politika budapesti képviselője teljesen elfogadhatatlannak nevezte a csepeli hév megszüntetését, a Párbeszéd Magyarországért pedig internetes aláírásgyűjtésbe kezdett az erről szóló fővárosi közgyűlési rendelettel szemben. A DK közleményben tiltakozott, a párt szerint több tízezer ember utazását lehetetleníti el a döntés. Az MSZP szerint a hév megszüntetésével Csepel elszigetelődne.

hirdetés
hirdetés
hirdetés
Vezércikk
Egy valódi nemzeti ügy
György Zsombor
Az ügynökkérdés nem egyszerű felidézése a poros múltnak, hanem máig velünk élő komoly erkölcsi, társadalmi és politikai ügy.
Legolvasottabb
Legfrissebb
  1. 00:01
  2. 22:45
  3. 22:33
  4. 22:12
  5. 22:02
  6. 21:54
  7. 21:42
  8. 21:32
  9. 21:32
  10. 21:20
  11. 21:11
  12. 20:56
  13. 20:49
  14. 20:48
  15. 20:40
  16. 20:31
  17. 20:25
  18. 20:24
  19. 20:02
  20. 20:01
  21. 20:00
  22. 19:59
  23. 19:53
  24. 19:49
  25. 19:49
  26. 19:41
  27. 19:41
  28. 19:38
  29. 19:34
  30. 19:33
  31. 19:31
  32. 19:30
  33. 19:28
  34. 19:25
  35. 19:23
  36. 19:19
  37. 19:06
  38. 19:01
  39. 18:59
  40. 18:49
  41. 18:36
  42. 18:29
  43. 18:27
  44. 18:23
  45. 18:21
  46. 18:17
  47. 18:07
  48. 17:59
  49. 17:54
  50. 17:54
Riport, háttér, interjú
hirdetés

Hozzászólások - db

A hozzászólások mutatása