Európai szint?

Modern villamosjárat váltja fel a csepeli hévet

MTI, 2016. január 29., péntek 22:28
A csepeli polgármester szerint a műszaki problémákkal küszködő hévet a tervezett modern villamosjárat váltja fel.

A fidesz–KDNP-s Borbély Lénárd azt MTI-hez pénteken eljuttatott közleményében azt írta: minden ígéretükhöz ragaszkodnak, Csepel nem fogad el a helyiek számára hátrányos megoldást. Kizárólag olyan fejlesztést támogatnak a kerületben, amely nemcsak az úthálózatot javítja, és új hidak, parkok, sportlétesítmények építéséhez vezet, hanem a közösségi közlekedést is európai szintre emeli – fogalmazott.

Rágalomnak nevezte a felreppent híreket

A polgármester szerint az elmúlt héten az ellenzéki pártok és a baloldali média „olyan rágalomhadjáratba kezdett az olimpiával kapcsolatban, amely köszönőviszonyban sincs a valós tervekkel”. A rágalmak egyike szerint a csepeli hév helyébe rövid, a Közvágóhídig tartó, elavult villamosvonalat építenek – írta, hozzátéve: van olyan politikus, aki azzal riogat, hogy ezentúl gyalog lehet csak bejutni a Boráros térre. A polgármester úgy fogalmazott, hogy ez hazug és rosszindulatú híresztelés, a csepeli önkormányzat ugyanis nem támogat ilyen javaslatot.

Megvalósulhat egy több évtizedes ígéret

Borbély Lénárd kiemelte: a csepeliek régóta várnak arra, hogy közösségi közlekedéssel, átszállás nélkül jussanak el a belváros szívébe és a metrókhoz. Azt írta: ez megvalósul, ha a „zötykölődős”, műszaki problémákkal küszködő hévet a tervezett modern villamosjárat váltja fel. Hozzátette: a beruházással megszűnik Csepel jelenlegi külvárosias jellege, így „több évtizedes ígéret valósul meg”.

A polgármester közleménye szerint a tervezett villamosvonalon a csepeliek átszállás nélkül utazhatnak egészen a Széll Kálmán térig a 4-6-os vonalán, vagy a 2-es vonalán a Jászai Mari térig. A járatok kétperces követési idővel közlekednek majd – tette hozzá.

„Ez a ma elképzelhető legmodernebb megoldás: akadálymentes, alacsonypadlós, halk, kényelmes, környezetbarát, gyors és nyáron légkondicionált. Csepelről közvetlenül tudjuk majd elérni a 1-es metrót a Vörösmarty térnél és az Oktogonnál, a 2-es metrót a Kossuth Lajos téren, a 3-as metrót a Corvin-negyednél, valamint a 4-es metrót a Rákóczi téren és a Fővám téren” – írta Borbély Lénárd.

Új hidak is épülhetnek Csepelen

Hozzáfűzte, hogy a 2024-es olimpia tervei szerint Csepelen több új híd is épül, amelyek összekötik majd a szigetet Budával és Pesttel. A Galvani híd megépítésével lehetőség nyílik arra, hogy busszal is át lehessen jutni Budára, és könnyebben el lehet majd érni a Kelenföldi pályaudvart, illetve a Móricz Zsigmond körteret – olvasható a közleményben.

Korábban Csárdi Antal, a Lehet Más a Politika budapesti képviselője teljesen elfogadhatatlannak nevezte a csepeli hév megszüntetését, a Párbeszéd Magyarországért pedig internetes aláírásgyűjtésbe kezdett az erről szóló fővárosi közgyűlési rendelettel szemben. A DK közleményben tiltakozott, a párt szerint több tízezer ember utazását lehetetleníti el a döntés. Az MSZP szerint a hév megszüntetésével Csepel elszigetelődne.

hirdetés
Vezércikk
Átrakók
Erdősi Csaba
Idehaza az eladott vagyon ellenértékét feléltük, elfolyt az állam mindig lyukas költségvetésén keresztül.
Legolvasottabb
Legfrissebb
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 11
  12. 12
  13. 13
  14. 14
  15. 15
  16. 16
  17. 17
  18. 18
  19. 19
  20. 20
  21. 21
  22. 22
  23. 23
  24. 24
  25. 25
  26. 26
  27. 27
  28. 28
  29. 29
  30. 30
  31. 31
  32. 32
  33. 33
  34. 34
  35. 35
  36. 36
  37. 37
  38. 38
  39. 39
  40. 40
  41. 41
  42. 42
  43. 43
  44. 44
  45. 45
  46. 46
  47. 47
  48. 48
  49. 49
  50. 50
Riport, háttér, interjú
hirdetés

Hozzászólások - db

A hozzászólások mutatása