Európai szint?

Modern villamosjárat váltja fel a csepeli hévet

MTI, 2016. január 29., péntek 22:28
A csepeli polgármester szerint a műszaki problémákkal küszködő hévet a tervezett modern villamosjárat váltja fel.

A fidesz–KDNP-s Borbély Lénárd azt MTI-hez pénteken eljuttatott közleményében azt írta: minden ígéretükhöz ragaszkodnak, Csepel nem fogad el a helyiek számára hátrányos megoldást. Kizárólag olyan fejlesztést támogatnak a kerületben, amely nemcsak az úthálózatot javítja, és új hidak, parkok, sportlétesítmények építéséhez vezet, hanem a közösségi közlekedést is európai szintre emeli – fogalmazott.

Rágalomnak nevezte a felreppent híreket

A polgármester szerint az elmúlt héten az ellenzéki pártok és a baloldali média „olyan rágalomhadjáratba kezdett az olimpiával kapcsolatban, amely köszönőviszonyban sincs a valós tervekkel”. A rágalmak egyike szerint a csepeli hév helyébe rövid, a Közvágóhídig tartó, elavult villamosvonalat építenek – írta, hozzátéve: van olyan politikus, aki azzal riogat, hogy ezentúl gyalog lehet csak bejutni a Boráros térre. A polgármester úgy fogalmazott, hogy ez hazug és rosszindulatú híresztelés, a csepeli önkormányzat ugyanis nem támogat ilyen javaslatot.

Megvalósulhat egy több évtizedes ígéret

Borbély Lénárd kiemelte: a csepeliek régóta várnak arra, hogy közösségi közlekedéssel, átszállás nélkül jussanak el a belváros szívébe és a metrókhoz. Azt írta: ez megvalósul, ha a „zötykölődős”, műszaki problémákkal küszködő hévet a tervezett modern villamosjárat váltja fel. Hozzátette: a beruházással megszűnik Csepel jelenlegi külvárosias jellege, így „több évtizedes ígéret valósul meg”.

A polgármester közleménye szerint a tervezett villamosvonalon a csepeliek átszállás nélkül utazhatnak egészen a Széll Kálmán térig a 4-6-os vonalán, vagy a 2-es vonalán a Jászai Mari térig. A járatok kétperces követési idővel közlekednek majd – tette hozzá.

„Ez a ma elképzelhető legmodernebb megoldás: akadálymentes, alacsonypadlós, halk, kényelmes, környezetbarát, gyors és nyáron légkondicionált. Csepelről közvetlenül tudjuk majd elérni a 1-es metrót a Vörösmarty térnél és az Oktogonnál, a 2-es metrót a Kossuth Lajos téren, a 3-as metrót a Corvin-negyednél, valamint a 4-es metrót a Rákóczi téren és a Fővám téren” – írta Borbély Lénárd.

Új hidak is épülhetnek Csepelen

Hozzáfűzte, hogy a 2024-es olimpia tervei szerint Csepelen több új híd is épül, amelyek összekötik majd a szigetet Budával és Pesttel. A Galvani híd megépítésével lehetőség nyílik arra, hogy busszal is át lehessen jutni Budára, és könnyebben el lehet majd érni a Kelenföldi pályaudvart, illetve a Móricz Zsigmond körteret – olvasható a közleményben.

Korábban Csárdi Antal, a Lehet Más a Politika budapesti képviselője teljesen elfogadhatatlannak nevezte a csepeli hév megszüntetését, a Párbeszéd Magyarországért pedig internetes aláírásgyűjtésbe kezdett az erről szóló fővárosi közgyűlési rendelettel szemben. A DK közleményben tiltakozott, a párt szerint több tízezer ember utazását lehetetleníti el a döntés. Az MSZP szerint a hév megszüntetésével Csepel elszigetelődne.

hirdetés
hirdetés
Vélemény
Mégis kitől kell félnünk?
Szemán László
Egy magányos ámokfutó valószínűbb veszélyforrás hazánkban, mint a terrorizmus.
Legolvasottabb
Legfrissebb
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 11
  12. 12
  13. 13
  14. 14
  15. 15
  16. 16
  17. 17
  18. 18
  19. 19
  20. 20
  21. 21
  22. 22
  23. 23
  24. 24
  25. 25
  26. 26
  27. 27
  28. 28
  29. 29
  30. 30
  31. 31
  32. 32
  33. 33
  34. 34
  35. 35
  36. 36
  37. 37
  38. 38
  39. 39
  40. 40
  41. 41
  42. 42
  43. 43
  44. 44
  45. 45
  46. 46
  47. 47
  48. 48
  49. 49
  50. 50
  1. 14:07
  2. 14:04
  3. 13:56
  4. 13:56
  5. 13:50
  6. 13:41
  7. 13:33
  8. 13:26
  9. 13:20
  10. 13:11
  11. 13:05
  12. 13:03
  13. 12:55
  14. 12:50
  15. 12:37
  16. 12:31
  17. 12:25
  18. 12:22
  19. 12:20
  20. 12:12
  21. 12:00
  22. 11:59
  23. 11:52
  24. 11:48
  25. 11:45
  26. 11:40
  27. 11:39
  28. 11:36
  29. 11:30
  30. 11:23
  31. 11:22
  32. 11:16
  33. 11:14
  34. 11:09
  35. 11:09
  36. 11:01
  37. 10:47
  38. 10:33
  39. 10:20
  40. 10:13
  41. 10:13
  42. 10:11
  43. 10:04
  44. 10:03
  45. 09:59
  46. 09:58
  47. 09:57
  48. 09:50
  49. 09:49
  50. 09:48
Riport, háttér, interjú
hirdetés

Hozzászólások - db

A hozzászólások mutatása