Nyomozás elrendelését kéri a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet

WL, 2012. június 23., szombat 15:31
Nyomozás elrendelését kéri a Fővárosi Főügyészségtől a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ), mert az érdekvédők szerint csaknem kétszázmillió forintos kár érte a Malév Ground Handling Zrt.-t "az elhibázott elbocsátások során". A LESZ jelezte az aggályait a Kormányzati Ellenőrzési Hivatalnak (Kehi) is.

A szakszervezet az MTI-hez szombaton eljuttatott közleményében azt írta: az okozott kár elsősorban abból eredt, hogy a leépítések során a cég menedzsmentje nem a tőle elvárható gondossággal járt el, a költségek minimalizálása nem volt kitüntetett szempont, így mintegy 195 millió forinttal kellett többet kifizetnie a vállalatnak, mint az feltétlenül szükséges lett volna.

Ráébredtek

A Malév GH előbb kijelentette, hogy a vezetők személyes döntésén múlik 450 dolgozó sorsa, majd amikor „ráébredtek", hogy ezzel jogszabálysértést követnek el, a törvényi határidőt lekésve bemutattak egy, „a szubjektív döntéseknek még mindig nagy teret hagyó" dokumentumot, azonban ez sem vette figyelembe az elbocsátások anyagi következményeit – idézte fel az érdekképviselet, hozzátéve, hogy szerintük a kár az említett 195 millió forintnál is több lehet, mert valójában sokkal kevesebb dolgozó elküldése volt indokolt.

Ezt megerősíti az is – folytatták –, hogy a Malév leállása után, de még a csoportos leépítés bejelentése előtt, a leányvállalat vezetése korábban kölcsönzöttként és alvállalkozó által foglalkoztatott munkavállalókat vett át rendes munkaszerződéssel, holott az ő feladataikat a cég „lapátra tett alkalmazottai" is elláthatták volna. Emellett a cégvezetés továbbra is igénybe vett és vesz olyan alvállalkozói szolgáltatásokat, amelyeket saját munkavállalók kisebb kiadás mellett tudtak volna ellátni: alvállalkozók emberei végzik a munkát, miközben az ugyanazon munkaterület saját alkalmazottai az elbocsátást követő fizetett állásidőt töltik jelenleg is, így a vállalatvezetés duplán fizet egy adott tevékenység ellátásáért – tették hozzá az érdekvédők.

A LESZ azt is megjegyezte, hogy a 195 millió forintos kár nem tartalmazza azt a veszteséget, amelyet az elküldött tapasztalt dolgozók által megszerzett végzettségek, jogosítványok elvesztése jelent.

Semmit nem tettek

Túl azon, hogy a menedzsment semmit sem tett a munkahelyek megőrzéséért, megsértette a munkavállalók egyeztetéshez fűződő jogait, még több száz millió forintos közvetlen kárt is okozott az állami vállalat tulajdonosának, tehát közvetve a magyar adófizetőknek – írta közleményében a szakszervezet, amely ezért nyomozás elrendelését kéri az ügyészségtől, és a Kehi elnökéhez, Gaál Szabolcs Barnához fordult.

Hiánypótlást adott be a Fővárosi Törvényszék munkaügyi kollégiumához benyújtott korábbi kifogásához a Magyar Közforgalmi Pilóták Egyesülete (Hunalpa) szerdán Budapesten. A kifogást eredetileg a Malév bezárását követő felmondások körüli anomáliák miatt adták be. Megítélésük szerint ugyanis több jogsértés is történt, és azt szeretnék, ha ezeket orvosolnák.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium továbbra sem tartja esélytelennek egy új nemzeti légitársaság létrehozását, ennek érdekében több befektetővel, befektetői csoporttal is tárgyal az együttműködési lehetőségekről. Emellett az állam kiemelten kezeli a Malév leányvállalatainak sorsát, és eltökélt szándéka, hogy a Malév felszámolása miatt nehéz helyzetbe került GH és ACE működését stabilizálja. Bővebben>>>
Forrás: MTI
hirdetés
Vezércikk
Ez út hazámba visszavisz
Körmendy Zsuzsanna
A zsákvászon tarisznyában lehetne konyakos meggy is vagy marcipán.
Legolvasottabb
Legfrissebb
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 11
  12. 12
  13. 13
  14. 14
  15. 15
  16. 16
  17. 17
  18. 18
  19. 19
  20. 20
  21. 21
  22. 22
  23. 23
  24. 24
  25. 25
  26. 26
  27. 27
  28. 28
  29. 29
  30. 30
  31. 31
  32. 32
  33. 33
  34. 34
  35. 35
  36. 36
  37. 37
  38. 38
  39. 39
  40. 40
  41. 41
  42. 42
  43. 43
  44. 44
  45. 45
  46. 46
  47. 47
  48. 48
  49. 49
  50. 50
  1. 13:06
  2. 12:50
  3. 12:44
  4. 12:33
  5. 12:26
  6. 12:17
  7. 12:14
  8. 12:00
  9. 11:56
  10. 11:55
  11. 11:49
  12. 11:46
  13. 11:42
  14. 11:40
  15. 11:33
  16. 11:28
  17. 11:27
  18. 11:26
  19. 11:24
  20. 11:19
  21. 11:13
  22. 11:10
  23. 11:08
  24. 11:00
  25. 10:58
  26. 10:53
  27. 10:52
  28. 10:42
  29. 10:36
  30. 10:33
  31. 10:24
  32. 10:18
  33. 10:12
  34. 10:09
  35. 10:05
  36. 10:01
  37. 09:50
  38. 09:40
  39. 09:35
  40. 09:33
  41. 09:22
  42. 09:10
  43. 09:06
  44. 08:50
  45. 08:49
  46. 08:48
  47. 08:35
  48. 08:35
  49. 08:33
  50. 08:17
  51. 08:10
  52. 08:10
  53. 08:04
  54. 08:00
  55. 07:49
  56. 07:30
  57. 07:00
  58. 06:31
  59. 05:41
  60. 05:30
  61. 04:58
  62. 00:40
  63. 00:01
  64. 23:50
  65. 23:36
  66. 23:20
  67. 22:56
  68. 22:34
  69. 22:25
  70. 22:19
  71. 22:05
  72. 21:56
  73. 21:44
  74. 21:32
  75. 21:26
  76. 21:20
  77. 21:18
  78. 21:10
  79. 21:10
  80. 21:08
  81. 20:56
  82. 20:48
  83. 20:39
  84. 20:38
  85. 20:29
  86. 20:25
  87. 20:18
  88. 20:17
  89. 20:13
  90. 20:07
  91. 20:00
  92. 20:00
  93. 20:00
  94. 19:56
  95. 19:55
  96. 19:51
  97. 19:50
  98. 19:47
  99. 19:45
  100. 19:44
hirdetés

Hozzászólások - 1 db

A hozzászólások mutatása