Nyomozás elrendelését kéri a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet

WL, 2012. június 23., szombat 15:31
Nyomozás elrendelését kéri a Fővárosi Főügyészségtől a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ), mert az érdekvédők szerint csaknem kétszázmillió forintos kár érte a Malév Ground Handling Zrt.-t "az elhibázott elbocsátások során". A LESZ jelezte az aggályait a Kormányzati Ellenőrzési Hivatalnak (Kehi) is.

A szakszervezet az MTI-hez szombaton eljuttatott közleményében azt írta: az okozott kár elsősorban abból eredt, hogy a leépítések során a cég menedzsmentje nem a tőle elvárható gondossággal járt el, a költségek minimalizálása nem volt kitüntetett szempont, így mintegy 195 millió forinttal kellett többet kifizetnie a vállalatnak, mint az feltétlenül szükséges lett volna.

Ráébredtek

A Malév GH előbb kijelentette, hogy a vezetők személyes döntésén múlik 450 dolgozó sorsa, majd amikor „ráébredtek", hogy ezzel jogszabálysértést követnek el, a törvényi határidőt lekésve bemutattak egy, „a szubjektív döntéseknek még mindig nagy teret hagyó" dokumentumot, azonban ez sem vette figyelembe az elbocsátások anyagi következményeit – idézte fel az érdekképviselet, hozzátéve, hogy szerintük a kár az említett 195 millió forintnál is több lehet, mert valójában sokkal kevesebb dolgozó elküldése volt indokolt.

Ezt megerősíti az is – folytatták –, hogy a Malév leállása után, de még a csoportos leépítés bejelentése előtt, a leányvállalat vezetése korábban kölcsönzöttként és alvállalkozó által foglalkoztatott munkavállalókat vett át rendes munkaszerződéssel, holott az ő feladataikat a cég „lapátra tett alkalmazottai" is elláthatták volna. Emellett a cégvezetés továbbra is igénybe vett és vesz olyan alvállalkozói szolgáltatásokat, amelyeket saját munkavállalók kisebb kiadás mellett tudtak volna ellátni: alvállalkozók emberei végzik a munkát, miközben az ugyanazon munkaterület saját alkalmazottai az elbocsátást követő fizetett állásidőt töltik jelenleg is, így a vállalatvezetés duplán fizet egy adott tevékenység ellátásáért – tették hozzá az érdekvédők.

A LESZ azt is megjegyezte, hogy a 195 millió forintos kár nem tartalmazza azt a veszteséget, amelyet az elküldött tapasztalt dolgozók által megszerzett végzettségek, jogosítványok elvesztése jelent.

Semmit nem tettek

Túl azon, hogy a menedzsment semmit sem tett a munkahelyek megőrzéséért, megsértette a munkavállalók egyeztetéshez fűződő jogait, még több száz millió forintos közvetlen kárt is okozott az állami vállalat tulajdonosának, tehát közvetve a magyar adófizetőknek – írta közleményében a szakszervezet, amely ezért nyomozás elrendelését kéri az ügyészségtől, és a Kehi elnökéhez, Gaál Szabolcs Barnához fordult.

Hiánypótlást adott be a Fővárosi Törvényszék munkaügyi kollégiumához benyújtott korábbi kifogásához a Magyar Közforgalmi Pilóták Egyesülete (Hunalpa) szerdán Budapesten. A kifogást eredetileg a Malév bezárását követő felmondások körüli anomáliák miatt adták be. Megítélésük szerint ugyanis több jogsértés is történt, és azt szeretnék, ha ezeket orvosolnák.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium továbbra sem tartja esélytelennek egy új nemzeti légitársaság létrehozását, ennek érdekében több befektetővel, befektetői csoporttal is tárgyal az együttműködési lehetőségekről. Emellett az állam kiemelten kezeli a Malév leányvállalatainak sorsát, és eltökélt szándéka, hogy a Malév felszámolása miatt nehéz helyzetbe került GH és ACE működését stabilizálja. Bővebben>>>
Forrás: MTI
hirdetés
Vezércikk
A bukás
Szerető Szabolcs
Tíz év elteltével sem érti Gyurcsány Ferenc, hogy mi a baj az ő nagy „igazságbeszédével”.
Legolvasottabb
Legfrissebb
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 11
  12. 12
  13. 13
  14. 14
  15. 15
  16. 16
  17. 17
  18. 18
  19. 19
  20. 20
  21. 21
  22. 22
  23. 23
  24. 24
  25. 25
  26. 26
  27. 27
  28. 28
  29. 29
  30. 30
  31. 31
  32. 32
  33. 33
  34. 34
  35. 35
  36. 36
  37. 37
  38. 38
  39. 39
  40. 40
  41. 41
  42. 42
  43. 43
  44. 44
  45. 45
  46. 46
  47. 47
  48. 48
  49. 49
  50. 50
  1. 06:43
  2. 06:31
  3. 06:06
  4. 05:01
  5. 04:04
  6. 03:03
  7. 00:01
  8. 23:58
  9. 23:46
  10. 23:30
  11. 23:29
  12. 23:13
  13. 23:09
  14. 23:01
  15. 22:56
  16. 22:38
  17. 22:24
  18. 22:22
  19. 22:12
  20. 21:58
  21. 21:44
  22. 21:40
  23. 21:30
  24. 21:30
  25. 21:20
  26. 21:18
  27. 21:04
  28. 21:00
  29. 20:51
  30. 20:50
  31. 20:45
  32. 20:41
  33. 20:39
  34. 20:30
  35. 20:25
  36. 20:17
  37. 20:17
  38. 20:16
  39. 20:09
  40. 19:56
  41. 19:54
  42. 19:52
  43. 19:48
  44. 19:42
  45. 19:40
  46. 19:38
  47. 19:31
  48. 19:15
  49. 19:09
  50. 18:58
Riport, háttér, interjú
hirdetés

Hozzászólások - 1 db

A hozzászólások mutatása