Óriási átalakulás a pályaudvarokon

Kovács András, 2012. február 23., csütörtök 14:31, frissítve: csütörtök 14:31
Húsz vasúti pályaudvaron létesülhet kormányablak – közölte Gál András Levente kormánybiztos és Szarvas Ferenc, a MÁV elnök-vezérigazgatója egy csütörtöki háttérbeszélgetésen. A vasúttársaság vezetője arra számít, hogy a szükséges támogatási szerződések aláírása után nagyjából másfél év alatt valósulhatnak meg a beruházások.

Gál elmondta, hogy a járási székhelyen kívüli kormányablakok létesítésével világos lesz mindenki számára, hogy az államigazgatási ügyek nem kerülnek távolabb az állampolgároktól. A rendezvényen kifejtették ugyanakkor, hogy a pályaudvari kormányablakok létrehozásához először meg kell oldani az utasellátók „félresikerült privatizációját”, amely minden fejlesztés akadálya, ugyanis a vasútállomásokra tervezett beruházások a Resti Zrt. nélkül nem tudnak haladni.

Mára azonban „reális közelségbe” jutottak azok a tárgyalások, amelyek eredményeképpen a MÁV meghatározó tulajdonossá válhat a Restiben, és fejleszthet – mondta Gál, megjegyezve, hogy a Kormányzati Ellenőrzési Hivatal is megvizsgálta a privatizációs szerződést, amely több aggályt is felvet. Úgy néz ki, heteken belül aláírásra kerül egy megállapodás a Resti és a MÁV között, amely révén a nemzeti vagyont meg lehet őrizni – tette hozzá.  

Ingatlanokat adnának át

Szarvas kifejtette, hogy a MÁV a tervek szerint a Resti Zrt. 85 százalékát vásárolná ki, ha meg tudnak állapodni egy elfogadható árban, összeget azonban nem kívánt mondani. A vezérigazgató arról is tájékoztatott, hogy első körben 26 pályaudvart vizsgáltak meg a lehetséges helyszínek közül, és végül 20-at választottak ki. A MÁV-vezető az MNO kérdésére a húsz pályaudvar közül, ahol kormányablak létesülhet, példaként említette a három nagy budapesti pályaudvart, a székesfehérvári, a győri, a veszprémi, a nagykanizsai, a nyíregyházi, a miskolci és a debreceni állomást. Megjegyezte, később további pályaudvarok is bekerülhetnek a projektbe.

Szarvas arról is szólt, hogy rengeteg fölös területtel rendelkeznek, így minden olyan ingatlant, amely nem szükséges a vasút működtetéséhez, átadnának minden „épeszű” célra. Az ingatlanok kereskedelmi célú hasznosításáról úgy vélekedett, hogy ezzel terhet is vesz magára a vasúttársaság, mivel az utóbbi években nem folytattak ilyen tevékenységet.

hirdetés
Vezércikk
Átrakók
Erdősi Csaba
Idehaza az eladott vagyon ellenértékét feléltük, elfolyt az állam mindig lyukas költségvetésén keresztül.
Legolvasottabb
Legfrissebb
  1. 12:40
  2. 12:35
  3. 12:28
  4. 12:26
  5. 12:26
  6. 12:26
  7. 12:17
  8. 12:14
  9. 12:08
  10. 12:03
  11. 12:01
  12. 11:53
  13. 11:46
  14. 11:43
  15. 11:34
  16. 11:30
  17. 11:28
  18. 11:22
  19. 11:14
  20. 11:09
  21. 11:07
  22. 10:51
  23. 10:37
  24. 10:23
  25. 10:06
  26. 10:00
  27. 09:54
  28. 09:53
  29. 09:51
  30. 09:47
  31. 09:40
  32. 09:40
  33. 09:37
  34. 09:37
  35. 09:36
  36. 09:35
  37. 09:26
  38. 09:25
  39. 09:20
  40. 09:20
  41. 09:11
  42. 08:56
  43. 08:54
  44. 08:42
  45. 08:28
  46. 08:26
  47. 08:13
  48. 08:01
  49. 07:59
  50. 07:55
Riport, háttér, interjú
hirdetés