Óriási felfordulás az M0-son

WA, 2013. július 19., péntek 12:40, frissítve: péntek 13:34
Gyakorlat keretében egy összetett autópálya-baleset utáni mentést szimulált a katasztrófavédelem és az Állami Autópálya Kezelő Zrt. a rendőrséggel és a mentőkkel közösen pénteken az M0-s autóút még át nem adott Pest megyei szakaszán.

A forgatókönyv szerint keresztbe fordult az útpályán egy veszélyes anyagot szállító tartálykocsi, amelybe belerohant egy kisbusz, majd két személygépkocsi. A feltételezés szerint a baleset során a veszélyes anyag a szabadba került, és tűz keletkezett, amelynek következtében kiégett a kisbusz, s a járművekben sokan megsérültek.

Branyiczky Márk, a Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság vezetője a gyakorlatot megelőző sajtótájékoztatón elmondta: a szimulációnak az a célja, hogy az éleshez hasonló helyzetben teszteljék a tűzoltó-technikai eszközöket és a társszervekkel történő együttműködést. Életszerű körülmények között gyakorolják a bonyolult mentési feladatot. Mindez elsősorban a mentési idő lerövidítése érdekében szükséges, hiszen a sérültek életesélyeinek javítása, a további balesetek elkerülése és a forgalom mielőbbi helyreállítása érdekében nagyon fontos az időtényező – tette hozzá a parancsnok.

Minden eddiginél biztonságosabb lesz

Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője a sajtótájékoztatón felhívta a figyelmet arra, hogy az új, 6,5 kilométeres szakaszon, amelyet augusztus végén adnak át, minden eddiginél biztonságosabb korlátokat szereltek fel. A két pályatestet olyan másfél tonnás, úgynevezett New Jersey elemekkel választották ketté, amelyek megakadályozzák, hogy a nehézgépjárművek áttörjenek az ellentétes oldalra. Kívül pedig olyan szalagkorlátot helyeztek el, amely 20 fokos szögben megfog egy óránkénti száz kilométeres sebességgel haladó személyautót vagy egy nyolcvannal hajtó teherautót.

Fotó: Nagy Béla / Magyar Nemzet

A kommunikációs vezető arról is beszámolt, hogy az 51-es út és az M5-ös autópálya között kiépülő szakasszal teljes lesz az M0-s keleti és déli szektora. A kétszer háromsávos út megvalósítása tízmilliárd forintba kerül az Új Széchenyi Terv 85 százalékos támogatása mellett – mondta Loppert Dániel.

A gyakorlatban 35 tűzoltó, illetve egyéb katasztrófavédelmi szakember vett részt 12 gépjárművel. A feltételezett sérültek önkéntesek voltak.

Forrás: MTI
hirdetés
hirdetés
Vélemény
A zöld ötven árnyalata
Ficsor Benedek
A Liget-beruházás előkészítése méltatlan a projekt évszázados jelentőségéhez.
Legolvasottabb
Legfrissebb
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 11
  12. 12
  13. 13
  14. 14
  15. 15
  16. 16
  17. 17
  18. 18
  19. 19
  20. 20
  21. 21
  22. 22
  23. 23
  24. 24
  25. 25
  26. 26
  27. 27
  28. 28
  29. 29
  30. 30
  31. 31
  32. 32
  33. 33
  34. 34
  35. 35
  36. 36
  37. 37
  38. 38
  39. 39
  40. 40
  41. 41
  42. 42
  43. 43
  44. 44
  45. 45
  46. 46
  47. 47
  48. 48
  49. 49
  50. 50
  1. 14:37
  2. 14:30
  3. 14:20
  4. 14:06
  5. 14:00
  6. 13:55
  7. 13:53
  8. 13:40
  9. 13:29
  10. 13:26
  11. 13:20
  12. 13:13
  13. 13:10
  14. 13:03
  15. 13:00
  16. 12:53
  17. 12:52
  18. 12:40
  19. 12:30
  20. 12:25
  21. 12:22
  22. 12:15
  23. 12:10
  24. 11:54
  25. 11:50
  26. 11:50
  27. 11:40
  28. 11:38
  29. 11:28
  30. 11:24
  31. 11:22
  32. 11:12
  33. 11:10
  34. 10:56
  35. 10:50
  36. 10:41
  37. 10:37
  38. 10:28
  39. 10:25
  40. 10:15
  41. 10:15
  42. 10:12
  43. 10:08
  44. 10:03
  45. 10:01
  46. 09:53
  47. 09:51
  48. 09:47
  49. 09:43
  50. 09:36
Riport, háttér, interjú
hirdetés

Hozzászólások - db

A hozzászólások mutatása