A forgatókönyv szerint keresztbe fordult az útpályán egy veszélyes anyagot szállító tartálykocsi, amelybe belerohant egy kisbusz, majd két személygépkocsi. A feltételezés szerint a baleset során a veszélyes anyag a szabadba került, és tűz keletkezett, amelynek következtében kiégett a kisbusz, s a járművekben sokan megsérültek.

Branyiczky Márk, a Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság vezetője a gyakorlatot megelőző sajtótájékoztatón elmondta: a szimulációnak az a célja, hogy az éleshez hasonló helyzetben teszteljék a tűzoltó-technikai eszközöket és a társszervekkel történő együttműködést. Életszerű körülmények között gyakorolják a bonyolult mentési feladatot. Mindez elsősorban a mentési idő lerövidítése érdekében szükséges, hiszen a sérültek életesélyeinek javítása, a további balesetek elkerülése és a forgalom mielőbbi helyreállítása érdekében nagyon fontos az időtényező – tette hozzá a parancsnok.

Minden eddiginél biztonságosabb lesz

Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője a sajtótájékoztatón felhívta a figyelmet arra, hogy az új, 6,5 kilométeres szakaszon, amelyet augusztus végén adnak át, minden eddiginél biztonságosabb korlátokat szereltek fel. A két pályatestet olyan másfél tonnás, úgynevezett New Jersey elemekkel választották ketté, amelyek megakadályozzák, hogy a nehézgépjárművek áttörjenek az ellentétes oldalra. Kívül pedig olyan szalagkorlátot helyeztek el, amely 20 fokos szögben megfog egy óránkénti száz kilométeres sebességgel haladó személyautót vagy egy nyolcvannal hajtó teherautót.

A kommunikációs vezető arról is beszámolt, hogy az 51-es út és az M5-ös autópálya között kiépülő szakasszal teljes lesz az M0-s keleti és déli szektora. A kétszer háromsávos út megvalósítása tízmilliárd forintba kerül az Új Széchenyi Terv 85 százalékos támogatása mellett – mondta Loppert Dániel.

A gyakorlatban 35 tűzoltó, illetve egyéb katasztrófavédelmi szakember vett részt 12 gépjárművel. A feltételezett sérültek önkéntesek voltak.