Oktatás

Pukli levélben tette helyre a köztévét

Hutter Marianna, 2016. március 4., péntek 22:12
Pukli István, a Teleki Blanka Gimnázium igazgatója ellen most az állami média indított támadást
Pukli István, a Teleki Blanka Gimnázium igazgatója ellen most az állami média indított támadást
Fotó: Székelyhidi Balázs / Magyar Nemzet
Vitatott módon foglalta össze az állami televízió híradója azt az interjút, amit Pukli István, a pedagógustiltakozás egyik vezéralakja adott az állami médiának. A Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) lapunk kérdésére visszautasította, hogy hírhamisításról lett volna szó.

Tízperces interjút készített az M1 csütörtökön a Teleki Blanka Gimnázium igazgatójával. Pukli István azzal a feltétellel nyilatkozott, ha élő adásban közvetítik szavait, elkerülve ezzel azt, hogy manipulatív módom vágják meg a felvételt.

Ehhez képest az esti Híradóban különös összefoglalót adtak le. Az állami televízió riportere még az interjú alatt felvetette Puklinak: a lavinát ő indította el azzal, hogy „kitálalt” családja múltjáról. (Pukli István a múlt héten a Klubrádióban mondta el, hogy ávós volt a nagyapja, a testvére pedig drogügylet miatt ül börtönben – a szerk.) Az igazgató erre úgy reagált: „Ez egész egyszerűen nem igaz, nem én indítottam el lavinát, azzal indult el a lavina, hogy egy információt belebegtettek, és egy börtöntölteléket (utalás Zuschlag János börtönviselt politikusra, aki a napokban a TV2 hírműsorában próbálta lejáratni Puklit – a szerk.) szakértőként meghallgattak. (…) Innentől kezdve nem hiszem, hogy bármilyen módon is én indítottam volna el ezt a lavinát.” A hírműsorban azonban csak annyit idéztek a válaszból, hogy nem ő indította a lavinát, utána pedig bevágták a rokonaira vonatkozó klubrádiós nyilatkozatát. Ezzel a nézőkben az a kép alakulhatott ki, hogy Pukli István nem mondott igazat.

Az eset miatt a Magyar Nemzet megkereste az iskolaigazgatót, aki azt mondta, egyelőre nem tervez jogi lépéseket; ahogy fogalmazott, „most még nem érte el az ingerküszöbömet a dolog”. Pukli ugyanakkor nem hagyta szó nélkül az M1 lépését, és levélben üzent a szerkesztőknek. – Csak az a fránya internet ne volna! – idézte levele tartalmát lapunknak az igazgató. Mint írta, a XXI. században az ilyen szándék hamar kiderül. Pukli azzal zárta sorait: a leghatározottabban tiltakozik az alattomos karaktergyilkossági szándék és a hazudozás ellen.

A történtekkel kapcsolatban lapunk az MTVA sajtóosztályát is kereste. Az eset részletei mellett arra is kíváncsiak voltunk, mi indokolta, hogy a köztelevízió a napokban Pukli István nem közszereplő szüleit is megkereste. Erre azt írták, Pukli maga tette közbeszéd tárgyává családját klubrádiós nyilatkozatával. „Az M1 hírcsatorna szerkesztői ezek után joggal gondolták úgy, hogy Pukli István családi körülményei további közérdeklődésre tarthatnak számot”.

Lapunk arról is érdeklődött, az M1 szerint hírhamisítás volt-e a Híradó riportja. Az MTVA válaszában közölte, visszautasítják a hamisítás vádját; mindenben a vonatkozó médiaetikai elveknek megfelelően járt el a szerkesztőjük, a releváns részeket vágta be a hanganyagból. „Ez bevett a magyar és a nemzetközi médiavilágban egyaránt” – írták.


Ennek a cikknek a nyomtatott változata a Magyar Nemzetben jelent meg. A megjelenés időpontja: 2016. 03. 05.

hirdetés
Vélemény
Visszatapsolta önmagát
Pilhál György
Gyurcsány megint a fejébe húzta a csörgősipkáját.
Legolvasottabb
Legfrissebb
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 11
  12. 12
  13. 13
  14. 14
  15. 15
  16. 16
  17. 17
  18. 18
  19. 19
  20. 20
  21. 21
  22. 22
  23. 23
  24. 24
  25. 25
  26. 26
  27. 27
  28. 28
  29. 29
  30. 30
  31. 31
  32. 32
  33. 33
  34. 34
  35. 35
  36. 36
  37. 37
  38. 38
  39. 39
  40. 40
  41. 41
  42. 42
  43. 43
  44. 44
  45. 45
  46. 46
  47. 47
  48. 48
  49. 49
  50. 50
Riport, háttér, interjú
hirdetés

Hozzászólások - db

A hozzászólások mutatása