Radikálisan rombolná a közoktatást a liberális törvénymódosítás

Magyarék tervei ellen tiltakozik a Pedagógusok Szakszervezete is

MNO, 2009. május 26., kedd 11:33, frissítve: kedd 11:33
A KDNP szerint a magyar oktatási rendszer radikális rombolásához vezetne a Magyar Bálint és Sándor Klára által benyújtott liberális közoktatási törvénymódosítás elfogadása – közölte Hoffmann Rózsa, az ellenzéki párt frakcióvezető-helyettese keddi, budapesti sajtótájékoztatóján. A Pedagógusok Szakszervezete (PSZ) nemtelen támadásnak tartja a terveket.

• A PDSZ elutasítja a liberálisok oktatási „reformját”
• Az MSZP sem díjazza Magyar Bálinték oktatási ötleteit
• HÖOK: elfogadhatatlan a felsőoktatási törvény tervezett módosítása

A kereszténydemokrata politikus összegzése szerint a többek között a nyolcosztályos gimnáziumok megszüntetését, a hétvégi házi feladat tilalmát célzó javaslat benyújtásához két ok vezethetett: az abszolút szakmai hozzá nem értés, a tudatos rombolás, illetve ezek ötvözete. Hozzátette: a nyolcosztályos gimnáziumok az elmúlt húsz évben igazolták létjogosultságukat, teljesítették és teljesítik hivatásukat, a tehetséggondozást.

PSZ: nemtelen támadás

A Pedagógusok Szakszervezetének országos vezetősége megdöbbenéssel és felháborodással fogadta Magyar Bálint és Sándor Klára a közoktatási törvényhez beadott módosító javaslatait. Közleményükben tiltakoznak amiatt is, hogy a szakmai és érdekvédelmi szervezetekkel való előzetes egyeztetés, vita nélkül ne lehessen dönteni ilyen fontos kérdésekben. Nemtelen támadásnak ítélik meg a 8 osztályos gimnáziumok kimenő rendszerben való megszüntetésének tervét. A szakszervezet szerint a kilencvenes évek oktatáspolitikai vitái által létrejött 6+6, 4+8, 8+4 szerkezet egy elemének megszüntetése, a 6+6 szerkezet favorizálása nem szolgálja az oktatásban részt vevő szülők, tanulók, pedagógusok érdekeit. Tiltakoznak az egységes iskola és kollégium létrehozása ellen is, mert ott sem a gyerekek érdeke a fontos, hanem az iskolában tanító pedagógusok töredékóráival akarják olcsóbban, de kisebb pedagógiai-nevelési haszonnal működtetni az intézményrendszert.

Elfogadhatatlan számukra a nem szakrendszerű oktatás új definíciója, hiszen a kompetenciaalapú oktatás eddig is tantárgyi rendszerben valósulhatott meg. A nevelők kompetenciájába való durva beavatkozásnak ítélik meg a házi feladatok kérdésének ilyetén való szabályozását, a pedagógiai programok újabb megváltoztatási szándékát. Követelik, hogy az Országgyűlés utasítsa el ezt az időszerűtlen, előkészítetlen, a szakmával meg nem vitatott antidemokratikus és az oktatásban érdekelt valamennyi partner érdekeit sértő elképzelést – zárul a Pedagógusok Szakszervezete országos vezetőségének állásfoglalása.

(MTI)

hirdetés
hirdetés
Vélemény
Épüljön múzeumi negyed!
Pápay György
Ha szükséges is a koncentráció, nem mindegy, mit koncentrálunk és hol.
Legolvasottabb
Legfrissebb
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 11
  12. 12
  13. 13
  14. 14
  15. 15
  16. 16
  17. 17
  18. 18
  19. 19
  20. 20
  21. 21
  22. 22
  23. 23
  24. 24
  25. 25
  26. 26
  27. 27
  28. 28
  29. 29
  30. 30
  31. 31
  32. 32
  33. 33
  34. 34
  35. 35
  36. 36
  37. 37
  38. 38
  39. 39
  40. 40
  41. 41
  42. 42
  43. 43
  44. 44
  45. 45
  46. 46
  47. 47
  48. 48
  49. 49
  50. 50
  1. 18:42
  2. 18:28
  3. 18:26
  4. 18:23
  5. 18:12
  6. 18:06
  7. 18:05
  8. 17:59
  9. 17:48
  10. 17:47
  11. 17:30
  12. 17:21
  13. 17:00
  14. 16:55
  15. 16:48
  16. 16:47
  17. 16:43
  18. 16:35
  19. 16:30
  20. 16:11
  21. 16:10
  22. 15:51
  23. 15:46
  24. 15:41
  25. 15:37
  26. 15:20
  27. 14:58
  28. 14:54
  29. 14:48
  30. 14:37
  31. 14:34
  32. 14:22
  33. 14:19
  34. 14:13
  35. 14:10
  36. 14:10
  37. 14:02
  38. 13:55
  39. 13:38
  40. 13:36
  41. 13:21
  42. 13:19
  43. 13:03
  44. 13:02
  45. 12:47
  46. 12:43
  47. 12:30
  48. 12:20
  49. 12:20
  50. 12:07
Riport, háttér, interjú
hirdetés