Radikálisan rombolná a közoktatást a liberális törvénymódosítás

Magyarék tervei ellen tiltakozik a Pedagógusok Szakszervezete is

MNO, 2009. május 26., kedd 11:33, frissítve: kedd 11:33
A KDNP szerint a magyar oktatási rendszer radikális rombolásához vezetne a Magyar Bálint és Sándor Klára által benyújtott liberális közoktatási törvénymódosítás elfogadása – közölte Hoffmann Rózsa, az ellenzéki párt frakcióvezető-helyettese keddi, budapesti sajtótájékoztatóján. A Pedagógusok Szakszervezete (PSZ) nemtelen támadásnak tartja a terveket.

• A PDSZ elutasítja a liberálisok oktatási „reformját”
• Az MSZP sem díjazza Magyar Bálinték oktatási ötleteit
• HÖOK: elfogadhatatlan a felsőoktatási törvény tervezett módosítása

A kereszténydemokrata politikus összegzése szerint a többek között a nyolcosztályos gimnáziumok megszüntetését, a hétvégi házi feladat tilalmát célzó javaslat benyújtásához két ok vezethetett: az abszolút szakmai hozzá nem értés, a tudatos rombolás, illetve ezek ötvözete. Hozzátette: a nyolcosztályos gimnáziumok az elmúlt húsz évben igazolták létjogosultságukat, teljesítették és teljesítik hivatásukat, a tehetséggondozást.

PSZ: nemtelen támadás

A Pedagógusok Szakszervezetének országos vezetősége megdöbbenéssel és felháborodással fogadta Magyar Bálint és Sándor Klára a közoktatási törvényhez beadott módosító javaslatait. Közleményükben tiltakoznak amiatt is, hogy a szakmai és érdekvédelmi szervezetekkel való előzetes egyeztetés, vita nélkül ne lehessen dönteni ilyen fontos kérdésekben. Nemtelen támadásnak ítélik meg a 8 osztályos gimnáziumok kimenő rendszerben való megszüntetésének tervét. A szakszervezet szerint a kilencvenes évek oktatáspolitikai vitái által létrejött 6+6, 4+8, 8+4 szerkezet egy elemének megszüntetése, a 6+6 szerkezet favorizálása nem szolgálja az oktatásban részt vevő szülők, tanulók, pedagógusok érdekeit. Tiltakoznak az egységes iskola és kollégium létrehozása ellen is, mert ott sem a gyerekek érdeke a fontos, hanem az iskolában tanító pedagógusok töredékóráival akarják olcsóbban, de kisebb pedagógiai-nevelési haszonnal működtetni az intézményrendszert.

Elfogadhatatlan számukra a nem szakrendszerű oktatás új definíciója, hiszen a kompetenciaalapú oktatás eddig is tantárgyi rendszerben valósulhatott meg. A nevelők kompetenciájába való durva beavatkozásnak ítélik meg a házi feladatok kérdésének ilyetén való szabályozását, a pedagógiai programok újabb megváltoztatási szándékát. Követelik, hogy az Országgyűlés utasítsa el ezt az időszerűtlen, előkészítetlen, a szakmával meg nem vitatott antidemokratikus és az oktatásban érdekelt valamennyi partner érdekeit sértő elképzelést – zárul a Pedagógusok Szakszervezete országos vezetőségének állásfoglalása.

(MTI)

hirdetés
hirdetés
Vélemény
Miért bukott meg Tóbiás József?
Nagy Attila Tibor
Az Orbán-kormány reflexszerű bírálata helyett alternatív világnézetre volna szükség.
Legolvasottabb
Legfrissebb
hirdetés