Tarlós: Mindenképp be kell vezetni a dugódíjat + Képek

PR, MD, 2012. június 14., csütörtök 13:19, frissítve: csütörtök 17:19
Bizonyosan nem Budapest városhatára lesz a behajtási díj zónahatára – közölte Tarlós István csütörtökön, miután több kerületi polgármesterrel is egyeztetett a témában. A főpolgármester úgy látja, szégyen az, ami Budapesten taxiügyben zajlik.

Ha a városhatártól számítanák a zónát, az azt jelentené, hogy 2013 közepétől mindenkinek fizetni kellene, „aki beteszi a lábát Budapestre”, a vidékről látogatóba érkező családtagoktól kezdve az Országgyűlésbe érkező parlamenti képviselőkig – vélekedett a városvezető. Hozzátette: a városhatárokon semmilyen tömegközlekedési eszközre nem lehet átszállni.

Fotó: MTI


A főpolgármester a dugódíjjal kapcsolatban elmondta, hogy két behajtási zónahatárt vizsgálnak: az egyik a Hungária körútra vonatkozik, a másik egy ehhez képest szűkebb városmagra. A budai oldalon a jelenlegi elképzelések szerint a Margit körút vonala lenne a határ.

A főpolgármester hangsúlyozta, hogy a dugódíjat mindenképpen be kell vezetnie a fővárosnak, ugyanis elődje, Demszky Gábor a 4-es metró uniós támogatásának feltételeként vállalta azt. Bővebben >>>

A fizetendő díjjal kapcsolatban Tarlós István jelezte: személyes álláspontja, hogy a zónában lakók ne fizessenek, mindenki más viszont viszonylag magasabb összeget, 4-500 forintot fizethetne. Hozzátette ugyanakkor, hogy nem ebben, hanem a kedvezményekben, a kedvezményezettek megállapításában lesz nehéz megegyezni.

Így módosítanának a dugódíjon


Mint arról beszámoltunk, szerdán módosító javaslatot nyújtott be a parlamentnek két kormánypárti képviselő az egyes közlekedési tárgyú törvények módosításáról szóló javaslathoz. Eszerint a személy- és teherforgalmi behajtási díjat egyes területi zónákra (behajtási övezetek), időszakokra és gépjármű-kategóriákra eltérő mértékben is meg lehet állapítani. A díjak a behajtási övezetekbe történő behajtásra, valamint az egyes behajtási övezeteken belüli közlekedésre együttesen is megállapíthatók. A behajtási díj elmulasztása esetén pótdíjat kell fizetni. A személy- és teherforgalmi behajtási díj, pótdíj a Fővárosi Önkormányzatot illeti meg.

„Szégyen”


Tarlós István szerint szégyen az, ami Budapesten taxiügyben zajlik, az autók megjelenése „kriminális”, bizonyos helyeken alvilági módszerekkel harcolnak a piacért, ezért ezt a helyzetet meg kell oldani. A főpolgármester a taxisszervezetekkel folytatott tárgyalások után tartott csütörtöki sajtótájékoztatóján azt mondta, néhány kérdésben engedni tudnak a szakmai szervezeteknek, ilyen a fix tarifa bevezetése és az egységes megjelenés dizájnja is.

Fotó: MTI


Két dologban azonban nem tudnak kompromisszumokat kötni: a rendelet elemeinek egységes időpontban való bevezetése, illetve a műszaki paraméterek meghatározása. Ezzel kapcsolatban jelezte: nem lehet „méltatlan” körülményeket teremteni.

Horváth Csaba kritizál


Az MSZP fővárosi képviselőcsoportjának vezetője szerint a behajtási díjra adóként tekint a főváros, amellyel a költségvetési forráskivonást próbálja ellensúlyozni a városvezetés. Horváth Csaba (MSZP) csütörtökön Tarlós István főpolgármester sajtótájékoztatójára reagálva azt közölte az MTI-vel, hogy az úgynevezett dugódíjnak a forgalmat kellene szabályoznia. Kitért arra is, hogy az Európai Unió a négyes metró támogatási szerződésében nem jelölte meg a díj összegét, így a főváros azt akár egy forintban is megállapíthatná. Az MSZP-s politikus álláspontja szerint a dugódíj bevezetése ellenére „ugyanaz a rozsdás busz” jár majd, a szolgáltatás színvonala nem változik.

A taxisszabályozásról szólva azt mondta: bizonyos alapelvekkel egyetért, de azzal nem, hogy a főváros „diktátumként” hozza a rendeletet.

Az LMP sem támogatja

Somfai Ágnes frakcióvezető-helyettes szerint a jelenlegi elképzelések alapján nem szabad bevezetni dugódíjat, mert az előkészítetlen, és a befolyó pénzt a BKV fenntartására fordítanák. Az ellenzéki képviselő szerint nem az a kulcskérdés, hogy hol lesznek a zónahatárok; Budapest a bevételek miatt vezetné be a rendszert, de a felelősséget elhárítja magától.

Forrás: MTI
hirdetés
hirdetés
Vezércikk
Kockázatok és mellékhatások
Facsinay Kinga
Ki tudja, mennyi káros élelmiszert fogyasztunk el gyanútlanul?
Legolvasottabb
Legfrissebb
  1. 16:00
  2. 15:57
  3. 15:50
  4. 15:46
  5. 15:32
  6. 15:30
  7. 15:25
  8. 15:18
  9. 15:17
  10. 15:09
  11. 15:06
  12. 15:06
  13. 14:54
  14. 14:48
  15. 14:40
  16. 14:35
  17. 14:30
  18. 14:27
  19. 14:25
  20. 14:19
  21. 14:14
  22. 14:00
  23. 13:56
  24. 13:49
  25. 13:39
  26. 13:34
  27. 13:23
  28. 13:20
  29. 13:18
  30. 13:18
  31. 13:10
  32. 12:57
  33. 12:55
  34. 12:49
  35. 12:47
  36. 12:41
  37. 12:33
  38. 12:28
  39. 12:20
  40. 12:20
  41. 12:16
  42. 12:03
  43. 11:57
  44. 11:48
  45. 11:48
  46. 11:45
  47. 11:38
  48. 11:37
  49. 11:35
  50. 11:33
  51. 11:32
  52. 11:27
  53. 11:21
  54. 11:14
  55. 11:04
  56. 11:02
  57. 11:01
  58. 10:52
  59. 10:42
  60. 10:36
  61. 10:34
  62. 10:28
  63. 10:22
  64. 10:12
  65. 10:12
  66. 10:05
  67. 09:58
  68. 09:56
  69. 09:55
  70. 09:45
  71. 09:41
  72. 09:37
  73. 09:35
  74. 09:33
  75. 09:30
  76. 09:29
  77. 09:29
  78. 09:28
  79. 09:28
  80. 09:25
  81. 09:19
  82. 09:15
  83. 09:14
  84. 09:10
  85. 09:00
  86. 08:58
  87. 08:45
  88. 08:44
  89. 08:38
  90. 08:30
  91. 08:21
  92. 08:15
  93. 08:06
  94. 07:55
  95. 07:43
  96. 07:36
  97. 07:30
  98. 07:27
  99. 07:15
  100. 07:13
Riport, háttér, interjú
hirdetés

Hozzászólások - 3 db

A hozzászólások mutatása