Tarlós: Mindenképp be kell vezetni a dugódíjat + Képek

PR, MD, 2012. június 14., csütörtök 13:19, frissítve: csütörtök 17:19
Bizonyosan nem Budapest városhatára lesz a behajtási díj zónahatára – közölte Tarlós István csütörtökön, miután több kerületi polgármesterrel is egyeztetett a témában. A főpolgármester úgy látja, szégyen az, ami Budapesten taxiügyben zajlik.

Ha a városhatártól számítanák a zónát, az azt jelentené, hogy 2013 közepétől mindenkinek fizetni kellene, „aki beteszi a lábát Budapestre”, a vidékről látogatóba érkező családtagoktól kezdve az Országgyűlésbe érkező parlamenti képviselőkig – vélekedett a városvezető. Hozzátette: a városhatárokon semmilyen tömegközlekedési eszközre nem lehet átszállni.

Fotó: MTI


A főpolgármester a dugódíjjal kapcsolatban elmondta, hogy két behajtási zónahatárt vizsgálnak: az egyik a Hungária körútra vonatkozik, a másik egy ehhez képest szűkebb városmagra. A budai oldalon a jelenlegi elképzelések szerint a Margit körút vonala lenne a határ.

A főpolgármester hangsúlyozta, hogy a dugódíjat mindenképpen be kell vezetnie a fővárosnak, ugyanis elődje, Demszky Gábor a 4-es metró uniós támogatásának feltételeként vállalta azt. Bővebben >>>

A fizetendő díjjal kapcsolatban Tarlós István jelezte: személyes álláspontja, hogy a zónában lakók ne fizessenek, mindenki más viszont viszonylag magasabb összeget, 4-500 forintot fizethetne. Hozzátette ugyanakkor, hogy nem ebben, hanem a kedvezményekben, a kedvezményezettek megállapításában lesz nehéz megegyezni.

Így módosítanának a dugódíjon


Mint arról beszámoltunk, szerdán módosító javaslatot nyújtott be a parlamentnek két kormánypárti képviselő az egyes közlekedési tárgyú törvények módosításáról szóló javaslathoz. Eszerint a személy- és teherforgalmi behajtási díjat egyes területi zónákra (behajtási övezetek), időszakokra és gépjármű-kategóriákra eltérő mértékben is meg lehet állapítani. A díjak a behajtási övezetekbe történő behajtásra, valamint az egyes behajtási övezeteken belüli közlekedésre együttesen is megállapíthatók. A behajtási díj elmulasztása esetén pótdíjat kell fizetni. A személy- és teherforgalmi behajtási díj, pótdíj a Fővárosi Önkormányzatot illeti meg.

„Szégyen”


Tarlós István szerint szégyen az, ami Budapesten taxiügyben zajlik, az autók megjelenése „kriminális”, bizonyos helyeken alvilági módszerekkel harcolnak a piacért, ezért ezt a helyzetet meg kell oldani. A főpolgármester a taxisszervezetekkel folytatott tárgyalások után tartott csütörtöki sajtótájékoztatóján azt mondta, néhány kérdésben engedni tudnak a szakmai szervezeteknek, ilyen a fix tarifa bevezetése és az egységes megjelenés dizájnja is.

Fotó: MTI


Két dologban azonban nem tudnak kompromisszumokat kötni: a rendelet elemeinek egységes időpontban való bevezetése, illetve a műszaki paraméterek meghatározása. Ezzel kapcsolatban jelezte: nem lehet „méltatlan” körülményeket teremteni.

Horváth Csaba kritizál


Az MSZP fővárosi képviselőcsoportjának vezetője szerint a behajtási díjra adóként tekint a főváros, amellyel a költségvetési forráskivonást próbálja ellensúlyozni a városvezetés. Horváth Csaba (MSZP) csütörtökön Tarlós István főpolgármester sajtótájékoztatójára reagálva azt közölte az MTI-vel, hogy az úgynevezett dugódíjnak a forgalmat kellene szabályoznia. Kitért arra is, hogy az Európai Unió a négyes metró támogatási szerződésében nem jelölte meg a díj összegét, így a főváros azt akár egy forintban is megállapíthatná. Az MSZP-s politikus álláspontja szerint a dugódíj bevezetése ellenére „ugyanaz a rozsdás busz” jár majd, a szolgáltatás színvonala nem változik.

A taxisszabályozásról szólva azt mondta: bizonyos alapelvekkel egyetért, de azzal nem, hogy a főváros „diktátumként” hozza a rendeletet.

Az LMP sem támogatja

Somfai Ágnes frakcióvezető-helyettes szerint a jelenlegi elképzelések alapján nem szabad bevezetni dugódíjat, mert az előkészítetlen, és a befolyó pénzt a BKV fenntartására fordítanák. Az ellenzéki képviselő szerint nem az a kulcskérdés, hogy hol lesznek a zónahatárok; Budapest a bevételek miatt vezetné be a rendszert, de a felelősséget elhárítja magától.

Forrás: MTI
hirdetés
hirdetés
Vélemény
A zöld ötven árnyalata
Ficsor Benedek
A Liget-beruházás előkészítése méltatlan a projekt évszázados jelentőségéhez.
Legolvasottabb
Legfrissebb
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 11
  12. 12
  13. 13
  14. 14
  15. 15
  16. 16
  17. 17
  18. 18
  19. 19
  20. 20
  21. 21
  22. 22
  23. 23
  24. 24
  25. 25
  26. 26
  27. 27
  28. 28
  29. 29
  30. 30
  31. 31
  32. 32
  33. 33
  34. 34
  35. 35
  36. 36
  37. 37
  38. 38
  39. 39
  40. 40
  41. 41
  42. 42
  43. 43
  44. 44
  45. 45
  46. 46
  47. 47
  48. 48
  49. 49
  50. 50
Riport, háttér, interjú
hirdetés

Hozzászólások - 3 db

A hozzászólások mutatása