A kormányhatározat szerint a közlekedésfejlesztési beruházás bekerült a Közlekedési Operatív Program 2011–13 akciótervének kiemelt projektjei közé, továbbá a korábban tervezett támogatási összeget 3 milliárd 341 millió forinttal megemelték, és így eléri a 6 milliárd 416 millió forintot.

A komplex beruházás első üteme többi között a Várbazárhoz kapcsolódó gyalogos közlekedés fejlesztését és a behajtási rendszer korszerűsítését tartalmazza.

Nagy Gábor Tamás (Fidesz–KDNP), az I. kerület polgármestere korábban elmondta, hogy a Budavári Palota és környékének fejlesztése több, közlekedést érintő beruházással kapcsolódik össze. A kerületvezető ezek között említette, hogy mélygarázsokkal próbálják mérsékelni a parkoló autók számát, elektromos buszokat közlekedtetnének, az új beléptető rendszer pedig már jövő nyáron működni fog.

Átszervezik a Várnegyed buszjáratainak útvonalát is, a turistabuszok pedig a Palota úton, a Fehérvári rondellától délre tehetnék le utasaikat, majd a Mészáros utca – Győző utca sarkán lévő, a MÁV tulajdonában álló, használaton kívüli területen kialakítandó parkolóba kellene beállniuk.

A Várbazárnál épülő mozgólépcsőn túl több helyen liftek vezetnek majd a várba, valamint csillapítják a forgalmat a Lánchíd utcában, ahol szélesebb járdát és kerékpárutat is kialakítanak. A biciklistáknak több ponton is tárolókat létesítenek.