A 10-es korridor szerves részét képező új beskai hidat hétfő délután Boris Tadics szerb elnök adta át a forgalomnak. A régi hidat is felújították, de hogy tehermentesítsék, a szakemberek négy évvel ezelőtt elkezdték egy új híd pilléreinek lerakását.

A létesítmény hossza 2205 méter, a rajta áthaladó autópálya szélessége 11 méter, két oldalán gyalogosjárda és szervizút fut végig, a felvezető utak hossza 3,5 kilométer, a híd központi ívének hossza 540 méter és hat pilléren nyugszik.

A beskai Duna-híd építésében szerbeken kívül osztrák, magyar, horvát, norvég, svéd, angol és holland munkások és szakemberek vettek részt. A tervdokumentációt német, osztrák és szerb mérnökök dolgozták ki. Összesen 67 ezer köbméter betont, 50 kilométernyi kábelt, 10 ezer tonna betonvasat építettek be a hídba, amelynek a tervezők szerint 125 év a „szavatossági ideje”. A híd építését az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) finanszírozta, a még nem végleges adatok szerint a költségek meghaladják a 33 millió eurót. Az egymás mellett futó két ikerhíd jelenleg a legnagyobb Duna-hídnak tekinthető.