Téves riasztás

Vizsgálják a 4-es metró peronvédelmi rendszerét

Szabó Zsolt, 2017. január 11., szerda 08:20, frissítve: szerda 12:24

Már keresik a leállásokat okozó problémát a budapesti 4-es metró vezérlését és biztonsági rendszerét gyártó és szállító, az üzemeltetésére garanciát vállaló német Siemens cég szakemberei – közölte lapunk kérdésére Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója.

Elmondta: a vezető nélküli szerelvényeknél a peronvédelmi automatika azonnal leállítja a közlekedést az utasok biztonsága érdekében, ha netán valaki a metrósínek közé esne. A múlt heti esetet, amikor a kelenföldi végállomás helyett a kocsiszínbe vitte az utasokat a francia Alstom-szerelvény, egyedinek tekintik, mégis kivizsgálják. A BKV biztonságosabbnak tartja az automata üzemmódot a hagyományosnál, a szintén Alstom metrókocsikkal üzemelő 2-es vonalnál. Ott még december 5-én csúszott egymásba két szerelvény.

– A rendőrség vizsgálata januárban lezárulhat. Terveink szerint hamarosan homokkal szórjuk le a metrósíneket, hogy ezáltal is csökkenjen a csúszásveszély – fűzte hozzá Bolla Tibor. 


Ennek a cikknek a nyomtatott változata a Magyar Nemzetben jelent meg. A megjelenés időpontja: 2017. 01. 11.

hirdetés
hirdetés
hirdetés
Vezércikk
Se hátország, se vízió
Pápay György
A hazai baloldali–liberális világ olyan, mint a vizsgázó egyetemista, aki a beugró kérdésre sem tudja a választ.
Legolvasottabb
Legfrissebb
Riport, háttér, interjú
hirdetés

Hozzászólások - db

A hozzászólások mutatása