20-25 millió eurós befektetésre készülnek hazánkban

BL, 2011. december 23., péntek 09:02, frissítve: péntek 09:02
A Stadler-csoport jelenlegi megrendelései a következő két évben jól lekötik a meglévő gyártókapacitásukat, ezért a vasúti járműgyártó piac kedvező alakulása esetén további bővítésre lesz szükség, és ebben Magyarországnak is szerepe lehet – nyilatkozta Peter Spuhler, a svájci cégcsoport tulajdonos vezérigazgatója a távirati irodának.

Elmondta, hogy az előzetes adatok alapján 2011-ben rekord árbevételt érnek el, forgalmuk meghaladja az 1,4 milliárd svájci frankot, és a meglévő megrendelések alapján jövőre ez 2,5 milliárd svájci frankra emelkedhet. A cégcsoport idei tevékenységére rányomta a bélyegét az erős svájci frank, és céljuk, hogy Svájcon kívüli gyártókapacitást építsenek ki, új beszerzési források után nézzenek.

Peter Spuhler elmondta: előrehaladott állapotban van a Szolnokon lévő alumínium kocsiszekrényeket hegesztő üzemük bővítése, erről korábban szándéknyilatkozatot is aláírtak a polgármesterrel. Szolnokon olyan klaszter kiépítését is támogatja a Stadler, amelynek tagjai a vonataik összeszerelésében beszállítóként vennének részt.

Ezenkívül a térség szóba kerülhet akkor is, amikor a cégcsoport által gyártott járművek forgóvázainak felújításához keresnek helyszínt. „Ha kedvezően alakul a piac, akkor Magyarországon az eddigi beruházásoknak megfelelő összeget, azaz 20-25 millió eurót is befektetnénk, és ez további 200-250 új munkahelyet is jelentene” – hangsúlyozta Peter Spuhler.

A Stadler tulajdonosa elégedetten nyilatkozott a pusztaszabolcsi karbantartóbázis munkájáról, ahol a Flirt vonatok mellett a Bombardier cég által gyártott Talent motorvonatok karbantartását végzik október eleje óta. Mint mondta: biztosítani tudják a Talent motorvonatok szerződés szerinti rendelkezésre állását. A vezérigazgató elmondta: büszkék a pusztaszabolcsi járműjavító bázisukra, amely európai referencia-központtá nőtte ki magát, legutóbb a Westbahn linzi karbantartó műhelyének létrehozásakor szolgált alapul.

Peter Spuhler reményét fejezte ki, hogy a már kiírt GYSEV járműközbeszerzés mellett hamarosan megjelennek azok a járműtenderek Magyarországon, amelyeken indulni tudnak. Példaként említette, hogy a Flirt motorvonatok mellett ajánlatot tudnának tenni egy budapesti villamosbeszerzési tenderen, ezenkívül érdeklődnek a budapesti kisföldalatti szerelvények, illetve fogaskerekű járművek, HÉV-kocsik szállítása iránt is.

A svájci központú vasúti gépjárműgyártó Stadler Rail-csoport 4 ezer munkavállalót alkalmaz a nyolc országban. A Stadler a magyar piacon 2005 óta van jelen három leányvállalatán keresztül. A MÁV tenderén 30+30 Flirt típusú motorvonat szállítását és karbantartását nyerte el, a szerződést 2006-ban kötötték meg. Az első járművek 2007-ban érkeztek, az utolsót 2010-ben szállították le. Azóta a magyar vasúton 94 százalékos rendelkezésre állással üzemelnek.

A Stadler-csoport több mint 9 milliárd forintot fektetett be eddig Magyarországon. Pusztaszabolcson 2007-ben kezdte meg a működését a Flirt motorvonatok karbantartási munkáinak végzéséhez szükséges üzem 2,7 milliárd forint beruházás révén, 2009-ben Szolnokon alumínium kocsiszekrény-hegesztő üzemet hozott létre 6,7 milliárd forint fejlesztés után, az üzem bővítéséről az idén júniusban szándéknyilatkozatot írtak alá a várossal. Jelenleg Magyarországon a Stadler cég 300 munkavállalónak ad munkát három – Stadler Trains Magyarország Kft., Stadler Magyarország Vasúti Karbantartó Kft. és Stadler Szolnok Járműgyártó Kft. – leányvállalatán keresztül.

Forrás: MTI
hirdetés
Legolvasottabb
Legfrissebb
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 11
  12. 12
  13. 13
  14. 14
  15. 15
  16. 16
  17. 17
  18. 18
  19. 19
  20. 20
  21. 21
  22. 22
  23. 23
  24. 24
  25. 25
  26. 26
  27. 27
  28. 28
  29. 29
  30. 30
  31. 31
  32. 32
  33. 33
  34. 34
  35. 35
  36. 36
  37. 37
  38. 38
  39. 39
  40. 40
  41. 41
  42. 42
  43. 43
  44. 44
  45. 45
  46. 46
  47. 47
  48. 48
  49. 49
  50. 50
hirdetés