Elmondta, hogy az előzetes adatok alapján 2011-ben rekord árbevételt érnek el, forgalmuk meghaladja az 1,4 milliárd svájci frankot, és a meglévő megrendelések alapján jövőre ez 2,5 milliárd svájci frankra emelkedhet. A cégcsoport idei tevékenységére rányomta a bélyegét az erős svájci frank, és céljuk, hogy Svájcon kívüli gyártókapacitást építsenek ki, új beszerzési források után nézzenek.

Peter Spuhler elmondta: előrehaladott állapotban van a Szolnokon lévő alumínium kocsiszekrényeket hegesztő üzemük bővítése, erről korábban szándéknyilatkozatot is aláírtak a polgármesterrel. Szolnokon olyan klaszter kiépítését is támogatja a Stadler, amelynek tagjai a vonataik összeszerelésében beszállítóként vennének részt.

Ezenkívül a térség szóba kerülhet akkor is, amikor a cégcsoport által gyártott járművek forgóvázainak felújításához keresnek helyszínt. „Ha kedvezően alakul a piac, akkor Magyarországon az eddigi beruházásoknak megfelelő összeget, azaz 20-25 millió eurót is befektetnénk, és ez további 200-250 új munkahelyet is jelentene” – hangsúlyozta Peter Spuhler.

A Stadler tulajdonosa elégedetten nyilatkozott a pusztaszabolcsi karbantartóbázis munkájáról, ahol a Flirt vonatok mellett a Bombardier cég által gyártott Talent motorvonatok karbantartását végzik október eleje óta. Mint mondta: biztosítani tudják a Talent motorvonatok szerződés szerinti rendelkezésre állását. A vezérigazgató elmondta: büszkék a pusztaszabolcsi járműjavító bázisukra, amely európai referencia-központtá nőtte ki magát, legutóbb a Westbahn linzi karbantartó műhelyének létrehozásakor szolgált alapul.

Peter Spuhler reményét fejezte ki, hogy a már kiírt GYSEV járműközbeszerzés mellett hamarosan megjelennek azok a járműtenderek Magyarországon, amelyeken indulni tudnak. Példaként említette, hogy a Flirt motorvonatok mellett ajánlatot tudnának tenni egy budapesti villamosbeszerzési tenderen, ezenkívül érdeklődnek a budapesti kisföldalatti szerelvények, illetve fogaskerekű járművek, HÉV-kocsik szállítása iránt is.

A svájci központú vasúti gépjárműgyártó Stadler Rail-csoport 4 ezer munkavállalót alkalmaz a nyolc országban. A Stadler a magyar piacon 2005 óta van jelen három leányvállalatán keresztül. A MÁV tenderén 30+30 Flirt típusú motorvonat szállítását és karbantartását nyerte el, a szerződést 2006-ban kötötték meg. Az első járművek 2007-ban érkeztek, az utolsót 2010-ben szállították le. Azóta a magyar vasúton 94 százalékos rendelkezésre állással üzemelnek.

A Stadler-csoport több mint 9 milliárd forintot fektetett be eddig Magyarországon. Pusztaszabolcson 2007-ben kezdte meg a működését a Flirt motorvonatok karbantartási munkáinak végzéséhez szükséges üzem 2,7 milliárd forint beruházás révén, 2009-ben Szolnokon alumínium kocsiszekrény-hegesztő üzemet hozott létre 6,7 milliárd forint fejlesztés után, az üzem bővítéséről az idén júniusban szándéknyilatkozatot írtak alá a várossal. Jelenleg Magyarországon a Stadler cég 300 munkavállalónak ad munkát három – Stadler Trains Magyarország Kft., Stadler Magyarország Vasúti Karbantartó Kft. és Stadler Szolnok Járműgyártó Kft. – leányvállalatán keresztül.