„Az új menetrend a magyar vasúti közlekedés legnagyobb leépítése az újkori demokráciák történetében” – fogalmazott az ellenzéki politikus. A szocialista képviselő szerint Völner Pálnak, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastrukturális területért felelős államtitkárának távoznia kell, ezt a menetrendet pedig nem lehet életbe léptetni, vissza kell vonni. Lukács Zoltán hozzátette: egyeztetésekre van szükség az érintett települések képviselőivel, a szakszervezetekkel, szakmai szervezetekkel, és csak ezután lehet hozzányúlni a menetrendhez.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közleményében hangsúlyozta: a közszolgáltatások folyamatos, biztonságos működtethetősége érdekében azonnali eredményt hozó lépésként megkerülhetetlen a menetrendi kínálat ésszerűsítése, összehangolása, a párhuzamosságok kiszűrése. Bővebben>>>


A szocialista politikus arra is felhívta a figyelmet, hogy Völner Pál ellenzéki politikusként még gyászszalagot tűzött a mozdonyokra, miközben az előző kormány idején összesen 120 kilométernyi, indokolt pályabezárásról volt szó. Az akkor bezárt mellékvonalak alig egyharmadát állította vissza a jelenlegi kormány – tette hozzá az MSZP frakcióvezető-helyettese.

2009 decemberében a szocialista kormány az új menetrend életbe lépésével egyidejűleg közel 30 szakaszon állította le a vasúti személyszállítást. Az emberek fekete zászlóval, koszorúval, virággal „búcsúztak” akkor a vasúttól. Bővebben>>>