Tudomány

Életet menthet a halfogyasztás

TT
Forrás: MTI
2012. május 11., péntek 10:45
Kisebb a vastagbélrák kockázata azoknál, akik sok halat esznek – állapították meg kínai kutatók 41 korábbi tanulmány adatainak áttekintésével.

Elemzésükhöz egyebek közt az Egyesült Államokban, Norvégiában, Japánban és Finnországban készült vizsgálatok eredményeit használták fel.

Csie Liang és kollégái a témában 1990 és 2011 között készült, a halfogyasztás mennyiségét és a rákdiagnózisokat nyomon követő tanulmányokat gyűjtötték össze, ezek eredményeit összegezték.

A metaelemzés azt mutatta, hogy a rendszeres halfogyasztás 12 százalékkal csökkentette a vastagbélrák és 21 százalékkal a végbélrák kockázatát. Az összefüggés akkor is fennállt, amikor a tanulmányokban részt vevő emberek nemével, életkorával, alkoholfogyasztásával, családi történetével és más, a rák kialakulásában közrejátszó tényezőkkel korrigálták az adatokat.

A szerzők hangsúlyozták, hogy elemzésükben nem tettek különbséget a halfajták között, ahogy a halételek elkészítési módja szerint sem tudták vizsgálni a hatást. Tanulmányukat az American Journal of Medicine című szakfolyóiratban tették közzé.

Hirdetés

Hozzászólások

Új hozzászólás írása

Hozzászólás elküldéséhez előbb be kell jelentkeznie!

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Időpont
2013
05
19
Megye
Város
Mozi
KERESÉS