Betegszoba

A hal csökkenti a cukorbetegség kockázatát

Betegszoba.hu

2012. június 14., csütörtök 11:17
A spanyolországi Valencia Egyetem kutatásai szerint a halfogyasztás csökkenti a cukorbetegségre való hajlamot.

Mercedes Sotos Prieto vezető kutató szerint ha növeljük a vázizom sejtjeinek omega-3 tartalmát, javíthatjuk szervezetünk inzulin-érzékenységét, ami fontos szerepet játszik a cukorbetegség megelőzésében.

A vizsgálatokban összesen 945, 55 és 80 év közötti, szív- és érrendszeri betegségek szempontjából veszélyeztetett férfi és nő vett részt. A hal a mediterrán étrend egyik alapja és köztudottan jót tesz a szívnek. A vizsgálati eredmények szerint alacsonyabb a vércukorszintje azoknak, akik csökkentik vöröshús-fogyasztásukat és rendszeresen esznek halat.

MNO vezető hírek

A házigazda brazilok második, szerdai csoportmérkőzésüket is megnyerték a labdarúgó Konföderációs Kupán: ezúttal Mexikót győzték le 2-0-ra. Tovább

2

Tavaly augusztusig közel másfél ezer ügyben indult valamilyen eljárás, 110 esetről készült nyilvános feljegyzés, de végül csak 39 ember ellen emeltek vádat. Tovább

1

A hadászati atomfegyverek további csökkentését javasolta az amerikai elnök szerdán Berlinben a Brandenburgi kapunál elmondott beszédében. Tovább

5

Az ATV internetes oldala úgy értesült, Gyurcsány Ferenc semmilyen formában nem indul a 2014-es választásokon, a párt részéről azonban hevesen tagadják ezt. Tovább