A kenyér tehet róla

BL, 2012. február 8., szerda 17:26, frissítve: szerda 17:26
Tíz amerikaiból kilenc túl sok sót vesz magához, ám ennek vezető oka nem a chips vagy a pattogatott kukorica, hanem a kenyér és a péksütemények – közölték az amerikai járványügyi hatóság, a CDC kutatói.

Az összes elfogyasztott só 44 százaléka tíz ételtípushoz köthető a szakemberek szerint. A listát a kenyér és a péksütemények vezetik, ezt követik a hideg felvágottak és pácolt húsok, a pizza, a szárnyashúsok, a levesek, a szendvicsek, a sajtok, a tésztafélék, a húsételek, és csak eztán jönnek a chipsek és snackek.

Egy szelet kenyérben nincs sok só, ám ha többször eszik valaki naponta kenyeret, akkor az jelentősen megemeli a szervezetébe bevitt só mennyiségét. Egy szelet fehér kenyér akár 230 milligramm sót is tartalmazhat. A CDC szakemberei figyelmeztetnek arra, hogy a sok só fogyasztása hosszabb távon megemelheti a vérnyomást, ez pedig szívbetegségekhez és szélütéshez vezethet.

Egy átlagos amerikai lakos naponta 3266 milligramm sót vesz magához ételekkel, ebben az értékben még nincs benne az asztalnál való utánsózás. A CDC által a sófogyasztásra javasolt napi mennyiség egészséges emberek számára 2300 milligramm, a veszélyeztetett csoportba tartozó 60 százaléknyi embernek – így az 51 évnél idősebbeknek, magas vérnyomással élőknek, cukorbetegeknek – ennél is jóval kevesebb sót kellene magához vennie, mindössze napi 1500 milligrammot.

A CDC azt ajánlja, hogy minél több gyümölcsöt és zöldséget egyen az, aki csökkenteni akarja a sóbevitelét. Még a nyers húsokba – csirkébe és disznóhúsba – is sokszor fecskendeznek sót, ezért azt javasolják a szakemberek, hogy minden élelmiszer címkéjét alaposan tanulmányozzák, mielőtt megveszik és elfogyasztják.

Forrás: MTI
hirdetés
Legolvasottabb
Legfrissebb
  1. 00:01
  2. 23:04
  3. 22:30
  4. 22:15
  5. 22:09
  6. 22:06
  7. 21:45
  8. 21:45
  9. 21:38
  10. 21:34
  11. 21:31
  12. 21:30
  13. 21:23
  14. 21:22
  15. 21:14
  16. 21:02
  17. 21:00
  18. 20:59
  19. 20:51
  20. 20:48
  21. 20:42
  22. 20:42
  23. 20:34
  24. 20:24
  25. 20:20
  26. 20:06
  27. 20:06
  28. 20:01
  29. 19:58
  30. 19:51
  31. 19:49
  32. 19:33
  33. 19:29
  34. 19:24
  35. 19:20
  36. 19:08
  37. 19:02
  38. 18:57
  39. 18:54
  40. 18:50
  41. 18:41
  42. 18:41
  43. 18:26
  44. 18:19
  45. 18:18
  46. 18:11
  47. 18:00
  48. 17:48
  49. 17:38
  50. 17:36
  51. 17:26
  52. 17:24
  53. 17:10
  54. 17:08
  55. 17:07
  56. 17:03
  57. 16:55
  58. 16:41
  59. 16:31
  60. 16:31
  61. 16:26
  62. 16:22
  63. 16:17
  64. 16:12
  65. 16:09
  66. 16:04
  67. 16:03
  68. 15:59
  69. 15:52
  70. 15:44
  71. 15:42
  72. 15:40
  73. 15:33
  74. 15:18
  75. 15:18
  76. 15:04
  77. 14:49
  78. 14:39
  79. 14:33
  80. 14:18
  81. 14:18
  82. 14:08
  83. 14:07
  84. 13:57
  85. 13:55
  86. 13:41
  87. 13:40
  88. 13:35
  89. 13:29
  90. 13:19
  91. 13:18
  92. 13:07
  93. 13:05
  94. 13:04
  95. 12:50
  96. 12:42
  97. 12:37
  98. 12:24
  99. 12:21
  100. 12:11
hirdetés

Hozzászólások - 1 db

A hozzászólások mutatása