Betegszoba

A mérsékelt alkoholfogyasztás nem káros a magzatra

Betegszoba.hu

2012. június 22., péntek 12:46
A szakértők azonban arra figyelmeztetnek, hogy ez nem jelenti azt, hogy a kismamák zöld utat kaptak az ivásra.

Az egyik legalapvetőbb szabály a kismamák számára az alkoholfogyasztás felfüggesztése, sok orvos azonban eddig is kifejezetten ajánlotta, hogy ha a kismama például vérszegény, néha igyon meg 1-2 deci vörösbort. Egy friss tanulmány ugyancsak utóbbi álláspontot erősíti meg, mondván, a mérsékelt alkoholfogyasztás nem káros a babára. A kutatáshoz a szakemberek a Danish National Birth Cohort felmérése alapján 1600 nő adatait vizsgálták át. Alkoholfogyasztásuk szerint a kismamákat három kategóriába sorolták: egyáltalán vagy keveset ivók ( heti maximum 4 ital), mérsékelt alkoholfogyasztók(5-8 ital hetente) és nagyivók ( 9 vagy több ital hetente). Amikor az anyák gyermekei ötévesek lettek, a kutatók a kicsikkel kitöltettek egy IQ tesztet, hogy lássák, hogyan befolyásolta fejlődésüket anyjuk alkoholfogyasztása.

Az eredményekből kiderült, hogy az első két csoportba tartozó anyák gyermekei agyának fejlődésére nem volt jelentős hatással az alkohol. Azok a kicsik azonban, akiknek az édesanyja mértéktelenül ivott a terhesség ideje alatt, koncentrációs zavarban szenvedtek.

Más szakértők ugyanakkor óvatosságra intenek, és továbbra is azt tanácsolják, hogy várandósan a nők kerüljék az alkoholfogyasztást. Egyrészt, mert további kutatásokra lenne szükség a témában, másrészt pedig sokan úgy értékelhetik az eredményeket, hogy innentől kezdve viszonylag sokat ihatnak terhesen. ”Ez az üzenet könnyen veszélyessé válhat az állapotos nők számára. A nők ugyanis alulbecsülhetik az alkoholfogyasztás gyakoriságát, vagy minőségét” - hangsúlyozta Bruce Goldman, a Zucker Hillside Kórház munkatársa.

A tanulmány a BJOG: An International Journal of Obstetrics and Gynecology oldalain jelet meg.

MNO vezető hírek

A magukat liberálisnak valló szavazók körében is fölényesen vezet a Fidesz–KDNP-szövetség. Tovább

A 3,5 tonna össztömeg feletti tehergépjárműveknek kilométerenként 17 és 85 forint közötti összeget kell fizetniük július elsejétől használatarányos útdíjként. Tovább

4

A Fidesz azt követeli a volt miniszterelnöktől, adjon választ arra, hogy mit tartalmaznak a Karsai József által emlegetett titkos Hajdú-Bét-dossziék. Tovább

A reformáció 500. évfordulójára megújul a Debreceni Református Kollégium. Erről Orbán Viktor és Bölcskei Gusztáv írt alá megállapodást szombaton. Tovább