Betegszoba

Együnk sok halat!

Betegszoba.hu

2012. május 11., péntek 10:57
Az EuroPRevent 2012 konferencia résztvevői azt az általános következtetést vonták le a kutatásokból, hogy az emberek többségének, akár egészséges, akár valamilyen szív-érrendszeri betegségben szenved, hasznára válik az olajos halak fogyasztása.

Bár az optimális védelmet az omega-3 zsírsavak szintjének növelése révén kétségtelenül a friss hal fogyasztása nyújtja az elsődleges és a másodlagos védekezésben egyaránt, az étrendkiegészítők is jelentős szerepet játszhatnak az omega-3 zsírsavak növelésében a halat nem kedvelő emberek esetében. Az EuroPRevent 2012 konferenciát a European Association for Cardiovascular Prevention and Rehabilitation (EACPR) tudományos társaság szervezte Dublinban.

A konferencia középpontjában az eikozapentaénsav (EPA) és a dokozahexaénsav (DHA) a szív-érrendszeri megbetegedésekre gyakorolt hatása állt. A résztvevők azt az ellentmondást próbálták feloldani, amit az váltott ki, hogy a kezdeti kutatások szerint a halfogyasztás/omega-3 zsírsav tartalmú kiegészítők fogyasztása szív-érrendszeri előnyökkel jár, a legújabb kutatások viszont azt mutatták, hogy a kiegészítők nem fejtenek ki ilyen jótékony hatást.

”Az omega-3 zsírsavak nagyon fontosak az emberi egészség szempontjából, legyen szó akár a szív-érrendszeri betegségekről, az agyról vagy az immunegészségről. Az egészségügyi szakemberek felelőssége, hogy felvilágosítsák a közvéleményt a hal az étrendjükbe történő beillesztésének jótékony hatásairól” - nyilatkozta Philip Calder, a Southamptoni Egyetem szakértője.

A kardiovaszkuláris megbetegedések megelőzéséről szóló legújabb európai irányelvek azt javasolják, hogy mindenki hetente legalább kétszer fogyasszon halat, és ezek közül az egyik adag legyen olajos hal. Azoknak, akik inkább étrendkiegészítőt választanak, az omega-3 zsírsavak gyógyszerészeti minőségű készítményei ajánlottak, mert a vény nélkül kapható készítmények a zsírsavak eltérő dózisait tartalmazzák.

A szakértők szerint a hal fogyasztása jótékonyabb hatást gyakorol, mint az omega-3 tartalmú kapszulák szedése. Ez azzal magyarázható, hogy a hal számos más tápanyagot, például D-vitamint, szelént és jódot is tartalmaz, amelyek szintén jót tesznek a szív-érrendszernek. Ráadásul egyelőre nincs meggyőző bizonyíték arra vonatkozóan, hogy a halfogyasztás előnyei ténylegesen az omega-3 zsírsavakból származnak. A halfogyasztás mellett mindenkinek arra is kell törekednie, hogy étkezzen egészségesen, ne dohányozzon, és végezzen elég testmozgást.

Címkék

Hirdetés

MNO vezető hírek

Egy év alatt háromezren osztották meg álmaikat a kamera előtt a Dreampire projekt részeként. Tovább

Két ember meghalt az egyesült államokbeli Wichitában történt repülőbalesetben. Tovább

A Terror Háza Múzeum főigazgatója a Haza, Szeretet – Nemzeti ellenállás 1944 címmel rendezett konferencián beszélt. Tovább

21

Magánszemély előfizetők esetében ez 700, nem magánszemély előfizetések esetében pedig 5000 forint lesz. Tovább