Betegszoba

Halolajjal az Alzheimer ellen

MNO

2011. december 05., hétfő 13:44
A lazac, pisztráng és más olajos halak fogyasztása jelentős mértékben javíthatja a memóriát. Egy új tanulmány szerint a halakban és a tengeri ételekben előforduló egyik zsírsav 15 százalékkal is fokozhatja a memória működését.
Hirdetés

Az új-zélandi Massey Egyetem kutatói Welma Stonehouse professzor vezetésével 176 egészséges felnőttnek adtak hat hónapig DHA tartalmú étrendkiegészítőt. Ez az omega-3 zsírsav főleg a lazacban, a makrélában, a szardíniában, a pisztrángban, a garnélarákban és a kagylókban fordul elő. A kísérleti időszakban mérték a résztvevők memóriáját és kognitív működését, és az eredményeket egy placebót fogyasztó csoportéval hasonlították össze. A kezelés után az omega-3 zsírsavat fogyasztókban a memória, a munkamemória, továbbá a munkamemória sebessége is jelentős javulást mutatott.

A kutatók úgy vélik, hogy a DHA lehet az egyik kulcsa az Alzheimer-kór megelőzésének. A demencia egyik leggyakoribb formájának számító betegséget a mentális képességek leromlása jellemzi. Stonehouse professzor elmondta, ez az első olyan nagyszabású kutatás, amely azt bizonyítja, hogy a DHA-ban gazdag étrend fiatal, egészséges felnőttekben valóban javítja a memóriaműködés bizonyos területeit.

”A DHA-ban gazdag halolaj által befolyásolt kognitív funkciók, különösen a memória és a munkamemória a legjelentősebb agyi funkciók közé tartoznak számos hétköznapi tevékenységünk, például a munka, az autóvezetés, a bevásárlás, a tanulás, a sportolás stb. szempontjából. Az agy egészségének megőrzése és az agyműködés optimális kapacitásának fenntartása ugyanolyan fontos, mint fizikai egészségünk és jólétünk megőrzése” - állítja a professzor.

A DHA a legnagyobb koncentrációban előforduló zsír az emberi agyban, és köztudottan kulcsszerepet játszik az agy struktúrájában és működésében. Mivel azonban a szervezet képtelen hatékonyan előállítani ezt a zsírt, csak az étrendünk útján pótolhatjuk. A brit Országos Egészségügyi Szolgálat (NHS) ajánlása szerint az egészséges étrendnek legalább két adag halat kell tartalmaznia hetente, és ebből az egyiknek olajos halnak kell lennie.

Hozzászólások

Új hozzászólás írása

Hozzászólás elküldéséhez előbb be kell jelentkeznie!

Hirdetés

MNO vezető hírek

Négyhavi mélypontjára esett a forint árfolyama, miután a korábbi görög miniszterelnök meglebegtette: fontolgatták országuk eurózónából való kilépését.

Egy olyan országban, ahol évente eltűnik egy közepes városnyi ember, az abortusz semmilyen új formájának bevezetése nem indokolt – véli a KDNP.

Nőgyűlölettel bővült a Dominique Strauss-Kahn elleni polgári peres kereset, amelyet egy guineai szállodai szobalány nyújtott be ellene.

Idén május 30-án tartják az országos kompetenciamérést az iskolák 4., 6., 8 és 10. évfolyamán.