Javítja az egészséget a mediterrán diéta

Betegszoba.hu, 2012. augusztus 13., hétfő 09:17, frissítve: hétfő 09:20
Akár halálos betegségektől is megóvhat bennünket az egyre népszerűbb és egészségesnek tartott mediterrán diéta - derült ki a La Trobe Egyetem kutatásából.

”A mediterrán diétán élők között a legalacsonyabb a szívbetegségben elhalálozók száma. Az étrend alacsony zsírtartalmú húsokat és rengeteg növényi táplálékot tartalmaz, és az egész diéta nagyon egyszerűen és könnyen megvalósítható” - mondta Catherine Itsiopoulos, a La Trobe Egyetem dietetikus professzora.

A kutatók azt is megállapították, hogy a kettes típusú cukorbetegségben szenvedők állapotát is javítja. ”Nem csak a vércukorszintjüknek tesz jót, hanem az általános közérzetüknek is” - fűzte hozzá Itsiopoulos. Ezenkívül a mediterrán étrendre jellemző olívaolaj segít fenntartani a jó és rossz koleszterinszint arányát, ami csökkenti a szívbetegségek és más keringési rendszerrel összefüggő kór kialakulásának a kockázatát. Sőt a kutatók szerint visszafordítja az úgynevezett zsírmáj állapotát (amikor a túlzottan zsíros étel vagy alkoholfogyasztás miatt megnagyobbodik a máj), továbbá depresszió ellen is hatásos lehet.

Itsiopoulos létrehozott egy 10 alapelvből álló útmutatót, azok számára, akik követnék a diétát:

- Főzzünk olívaolajjal, de maximum 60 ml-nyi mennyiséget használjunk naponta.

- Minden étkezéshez fogyasszunk valamilyen zöldséget.

- Hetente legalább kétszer együnk valamilyen hüvelyes zöldségből.

- Heti kétszer kerüljön a tányérunkra hal is.

- Más húsokból maximum heti egyszer fogyasszunk( marha csirke bárány stb.).

- Minden nap együnk friss gyümölcsöt, magvakat, aszalt gyümölcsöket.

- Fogyasszunk naponta joghurtot is, a sajttal azonban tartsunk mértéket

- Csak teljes kiőrlésű gabonák kerüljenek az asztalunkra.

- Napi 1-2 deciliter bort is fogyaszthatunk, de csak étkezésekhez (ne hagyjuk, hogy berúgjunk).

- Édességeket, desszerteket csak különleges alkalmakkor engedjünk meg magunknak.

hirdetés
Legolvasottabb
Legfrissebb
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 11
  12. 12
  13. 13
  14. 14
  15. 15
  16. 16
  17. 17
  18. 18
  19. 19
  20. 20
  21. 21
  22. 22
  23. 23
  24. 24
  25. 25
  26. 26
  27. 27
  28. 28
  29. 29
  30. 30
  31. 31
  32. 32
  33. 33
  34. 34
  35. 35
  36. 36
  37. 37
  38. 38
  39. 39
  40. 40
  41. 41
  42. 42
  43. 43
  44. 44
  45. 45
  46. 46
  47. 47
  48. 48
  49. 49
  50. 50
  1. 11:07
  2. 10:58
  3. 10:57
  4. 10:53
  5. 10:47
  6. 10:30
  7. 10:29
  8. 10:16
  9. 10:14
  10. 10:07
  11. 10:00
  12. 09:59
  13. 09:52
  14. 09:50
  15. 09:43
  16. 09:34
  17. 09:25
  18. 09:12
  19. 08:47
  20. 08:47
  21. 08:32
  22. 08:30
  23. 08:28
  24. 08:25
  25. 08:16
  26. 08:14
  27. 08:01
  28. 07:51
  29. 07:26
  30. 07:21
  31. 07:15
  32. 22:04
  33. 21:15
  34. 21:13
  35. 20:48
  36. 20:44
  37. 20:21
  38. 20:19
  39. 20:09
  40. 20:09
  41. 20:05
  42. 20:02
  43. 19:59
  44. 19:58
  45. 19:50
  46. 19:43
  47. 19:20
  48. 19:08
  49. 19:02
  50. 18:40
  51. 18:30
  52. 18:29
  53. 18:15
  54. 17:32
  55. 17:24
  56. 17:07
  57. 16:58
  58. 16:33
  59. 16:30
  60. 16:22
  61. 16:08
  62. 16:03
  63. 15:58
  64. 15:46
  65. 15:36
  66. 15:28
  67. 15:25
  68. 15:12
  69. 15:10
  70. 15:02
  71. 14:53
  72. 14:42
  73. 14:42
  74. 14:12
  75. 14:12
  76. 14:00
  77. 13:52
  78. 13:42
  79. 13:39
  80. 13:37
  81. 13:36
  82. 13:23
  83. 13:22
  84. 13:14
  85. 13:08
  86. 12:56
  87. 12:53
  88. 12:48
  89. 12:45
  90. 12:38
  91. 12:31
  92. 12:19
  93. 12:10
  94. 12:08
  95. 12:02
  96. 11:48
  97. 11:43
  98. 11:33
  99. 11:30
  100. 11:16
hirdetés

Hozzászólások - db

A hozzászólások mutatása