Betegszoba

Jót tesz a szívnek a keserű csokoládé

Betegszoba.hu

2012. május 05., szombat 12:02
Bár a csokoládé nem éppen arról híres, hogy egészséges, a jó hír az, hogy van kivétel, mégpedig a keserű csokoládé. Sőt a San Diego Állami Egyetem tanulmánya szerint még a szívbetegségek kockázatát is csökkenti.

A csokoládé valószínűleg mindannyiunk tiltólistáján szerepel, ha éppen fogyókúrázunk. Pedig csak arra kellene odafigyelnünk, hogy milyen fajtát választunk, és persze mértékkel fogyasszunk belőle. Az étcsokoládé a kutatások szerint csökkenti a vércukor-és a rossz koleszterin szintjét a vérben, miközben növeli a jó koleszterinét, ezáltal mérsékli a szívbetegségek kialakulásának a kockázatát. Ráadásul flavonoidokat is tartalmaz, amelyek antioxidáns és gyulladáscsökkentő hatásúak.

A kutatók 31 önkéntest kértek fel arra, hogy naponta 50 gramm étcsokoládét ( 70 százalékos kakaótartalmút) vagy fehér csokoládét (0 százalékos kakaótartalmút) egyenek. A kísérlet 15 napig tartott, aminek a kezdetén és a végén is megvizsgálták az önkénteseket. Megmérték a vérnyomásukat, az alkar bőrének vérellátását, a vér zsírtartalmát és a vércukorszintet.

Az eredményekből kiderült, hogy azoknak a vérében, akik étcsokoládét fogyasztottak, alacsonyabb lett a vércukorszint valamint a rossz koleszterin szintje, mint azoknál, akik fehér csokit ettek. Sőt a keserű csokoládé a jó koleszterin szintjét is megemelte a vérükben.

Egyes becslések szerint egy átlagos amerikai 10 kiló csokoládét eszik meg egy évben. A kutatás eredményekről a San Diegóban megrendezett Kísérletes Biológia konferencián számoltak be.

Hozzászólások

Új hozzászólás írása

Hozzászólás elküldéséhez előbb be kell jelentkeznie!

MNO vezető hírek

3

A vörös csillagért és Che Guevaráért rajongó tagja is van a balliberális ellenzéki alternatív választási bizottságnak. Tovább

A 21. század elején kijelenthetjük, hogy a nagy tömeghadseregek kora lejárt, és speciális képességekre van szükség – mondta Vargha Tamás. Tovább

A jövő héten többfelé várható eső, és a hőmérséklet is visszaesik: szombaton a leghidegebb helyeken 3 fokig is csökkenhet a hőmérséklet. Ez a hétvége pedig zivatarokkal búcsúzhat. Tovább

29

Több mint száz egykori III/III-as ügynöktől, illetve örökösétől vonja meg a kormány a nyugdíjpótlékát – tudta meg a Hír Televízió. Tovább