A webes hirdetők nyerték az olimpiát

Dávid Imre, 2012. augusztus 15., szerda 17:18, frissítve: szerda 17:22
A Google statisztikái szerint az online reklámozók és tartalomszolgáltatók komoly hasznot húztak a londoni olimpiai játékokból. A márkatudatosság és a fogyasztói elkötelezettség mellett az eladások is számottevő mértékben nőttek.

A Google szerdán publikálta a vasárnap lezárult londoni olimpiai játékokkal kapcsolatos hirdetési statisztikákat és a világ legnagyobb sporteseményének ideje alatt futó online kampányokkal foglalkozó esettanulmányait.

Az első „közösségi olimpia”

A 2012-es játékokat már a megnyitó előtt „az első közösségi olimpiaként” emlegették a szakemberek, hiszen ez volt az első olyan a hasonló rendezvények sorában, amelynek megszervezésében és lebonyolításában integráns, meghatározó szerepet játszottak a „social” eszközök.

A közösségi megoldások nagyban megkönnyítették a szervezők és a résztvevők kapcsolattartását. A legjobban mégis a hirdetők jártak: Richard Keelty, a Google nagy-britanniai kirendeltségének termékmenedzsere szerdai blogbejegyzésében úgy fogalmazott, hogy az olimpia „egyértelmű nyertese” a digitális média volt, amely hatékonyan támogatta a vállalatokat a fogyasztók mozgósításában és kiemelkedően magas értékesítési mutatókat produkált.

Keelty szerint a látogatószám emelkedése és az aktív befektetői tevékenység nagyban hozzájárult az online kiadók sikeréhez.

Több hirdetés, növekvő bevételek

Az Egyesült Államokban a Google Display Networköt és a DoubleClick Ad Exchanget használó, sport témájú tartalmakat is közlő oldalakon az olimpia ideje alatt 19 százalékkal nőtt a hirdetések száma. A híroldalak kifejezetten jól kerestek: a játékok három hete alatt átlagosan 14 százalékkal nőttek a bevételeik.

A Google hirdetési platformja „rekordot döntött”: az egyik nagy kiadó weboldalán egyetlen nap alatt több mint 400 millió hirdetésmegjelenítést regisztráltak – sorolta az adatokat Keelty.

Sikeres kampányok

A Google termékmenedzsere a Visa „Go World” és a svájci Zurich biztosítótársaság „Share your sports moments” akcióját említette az olimpia ideje alatt futó legsikeresebb hirdetési kampányok között. A kártyatársaság a közösségi médiafogyasztókat célozta meg: a felhasználók online „hajrákkal” (cheer) buzdíthatták a Team Visa sportolóit. A nemzetközi kampány több mint 59 millió cheert produkált; a vállalat YouTube csatornáján cirka 47 millió videóletöltést regisztráltak.

A Zurich a német olimpiai csapatot támogatta. A Google-en és a YouTube-on futó kampányuk ideje alatt „szignifikáns emelkedést” mutatott a bInsurance provider Zurich also embarked on its "biztosítótársaságnál kötött szerződések száma.

hirdetés
Legolvasottabb
Legfrissebb
  1. 19:11
  2. 19:05
  3. 19:00
  4. 18:59
  5. 18:58
  6. 18:58
  7. 18:55
  8. 18:44
  9. 18:30
  10. 18:27
  11. 18:14
  12. 18:01
  13. 17:58
  14. 17:55
  15. 17:47
  16. 17:40
  17. 17:38
  18. 17:30
  19. 17:29
  20. 17:19
  21. 17:15
  22. 17:13
  23. 17:02
  24. 16:54
  25. 16:48
  26. 16:47
  27. 16:45
  28. 16:39
  29. 16:33
  30. 16:26
  31. 16:21
  32. 16:12
  33. 16:12
  34. 16:09
  35. 16:06
  36. 16:04
  37. 16:02
  38. 16:00
  39. 16:00
  40. 15:48
  41. 15:46
  42. 15:36
  43. 15:31
  44. 15:27
  45. 15:21
  46. 15:19
  47. 15:17
  48. 15:07
  49. 15:05
  50. 14:54
  51. 14:49
  52. 14:48
  53. 14:43
  54. 14:41
  55. 14:33
  56. 14:21
  57. 14:15
  58. 14:14
  59. 14:12
  60. 14:10
  61. 14:05
  62. 13:50
  63. 13:48
  64. 13:43
  65. 13:38
  66. 13:37
  67. 13:29
  68. 13:25
  69. 13:17
  70. 13:17
  71. 13:11
  72. 13:05
  73. 13:03
  74. 12:59
  75. 12:50
  76. 12:40
  77. 12:37
  78. 12:30
  79. 12:29
  80. 12:25
  81. 12:21
  82. 12:12
  83. 12:06
  84. 12:02
  85. 12:02
  86. 12:00
  87. 11:58
  88. 11:50
  89. 11:46
  90. 11:42
  91. 11:37
  92. 11:32
  93. 11:32
  94. 11:29
  95. 11:21
  96. 11:13
  97. 11:07
  98. 11:03
  99. 10:55
  100. 10:53
hirdetés