• 8 °C, zápor

A webes hirdetők nyerték az olimpiát

Dávid Imre, 2012. augusztus 15., szerda 17:18, frissítve: szerda 17:22
A Google statisztikái szerint az online reklámozók és tartalomszolgáltatók komoly hasznot húztak a londoni olimpiai játékokból. A márkatudatosság és a fogyasztói elkötelezettség mellett az eladások is számottevő mértékben nőttek.

A Google szerdán publikálta a vasárnap lezárult londoni olimpiai játékokkal kapcsolatos hirdetési statisztikákat és a világ legnagyobb sporteseményének ideje alatt futó online kampányokkal foglalkozó esettanulmányait.

Az első „közösségi olimpia”

A 2012-es játékokat már a megnyitó előtt „az első közösségi olimpiaként” emlegették a szakemberek, hiszen ez volt az első olyan a hasonló rendezvények sorában, amelynek megszervezésében és lebonyolításában integráns, meghatározó szerepet játszottak a „social” eszközök.

A közösségi megoldások nagyban megkönnyítették a szervezők és a résztvevők kapcsolattartását. A legjobban mégis a hirdetők jártak: Richard Keelty, a Google nagy-britanniai kirendeltségének termékmenedzsere szerdai blogbejegyzésében úgy fogalmazott, hogy az olimpia „egyértelmű nyertese” a digitális média volt, amely hatékonyan támogatta a vállalatokat a fogyasztók mozgósításában és kiemelkedően magas értékesítési mutatókat produkált.

Keelty szerint a látogatószám emelkedése és az aktív befektetői tevékenység nagyban hozzájárult az online kiadók sikeréhez.

Több hirdetés, növekvő bevételek

Az Egyesült Államokban a Google Display Networköt és a DoubleClick Ad Exchanget használó, sport témájú tartalmakat is közlő oldalakon az olimpia ideje alatt 19 százalékkal nőtt a hirdetések száma. A híroldalak kifejezetten jól kerestek: a játékok három hete alatt átlagosan 14 százalékkal nőttek a bevételeik.

A Google hirdetési platformja „rekordot döntött”: az egyik nagy kiadó weboldalán egyetlen nap alatt több mint 400 millió hirdetésmegjelenítést regisztráltak – sorolta az adatokat Keelty.

Sikeres kampányok

A Google termékmenedzsere a Visa „Go World” és a svájci Zurich biztosítótársaság „Share your sports moments” akcióját említette az olimpia ideje alatt futó legsikeresebb hirdetési kampányok között. A kártyatársaság a közösségi médiafogyasztókat célozta meg: a felhasználók online „hajrákkal” (cheer) buzdíthatták a Team Visa sportolóit. A nemzetközi kampány több mint 59 millió cheert produkált; a vállalat YouTube csatornáján cirka 47 millió videóletöltést regisztráltak.

A Zurich a német olimpiai csapatot támogatta. A Google-en és a YouTube-on futó kampányuk ideje alatt „szignifikáns emelkedést” mutatott a bInsurance provider Zurich also embarked on its "biztosítótársaságnál kötött szerződések száma.

hirdetés
Legolvasottabb
Legfrissebb
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 11
  12. 12
  13. 13
  14. 14
  15. 15
  16. 16
  17. 17
  18. 18
  19. 19
  20. 20
  21. 21
  22. 22
  23. 23
  24. 24
  25. 25
  26. 26
  27. 27
  28. 28
  29. 29
  30. 30
  31. 31
  32. 32
  33. 33
  34. 34
  35. 35
  36. 36
  37. 37
  38. 38
  39. 39
  40. 40
  41. 41
  42. 42
  43. 43
  44. 44
  45. 45
  46. 46
  47. 47
  48. 48
  49. 49
  50. 50