De mit akar a Google a Motorolától..?

Dávid Imre, 2011. november 4., péntek 10:29, frissítve: szerda 12:53
A Google három hónappal ezelőtt jelentette be, hogy 12,5 milliárd dollárért felvásárolja a Motorola Mobility Holdings-t. A hírre az egész szakma felkapta, majd tanácstalanul vakargatni kezdte a fejét: vajon mit kezd a keresőcég a - szakértők szerint erősen túlárazott - mobilgyártóval?
Droid Razr

Már persze a szabadalmai bezsebelésén kívül. A Motorola részvényeinek felvásárlása révén ugyanis a Google 17 ezer bejegyzett és 7500 bejegyzés előtt álló szabadalom büszke tulajdonosává válhat, ami erős ütőkártyát jelenthet a mobilpiac felosztásáért folytatott jogi pókerpartiban. Igen ám, de az elemzők konszenzusos véleménye szerint a Motorola szabadalomportfóliója tokkal-vonóval legfeljebb hárommilliárd dollárt ér; miért fizetne a Google 9,5 milliárddal (és a cég részvényinek a bejelentés óta persze felszaladt értékénél 63 százalékkal) többet, ha csak az a célja, hogy rendezze az aktuális peres eseteket?

Pengeélen

Kevin Kelleher, a CNN Money publicistája szerint a fenti kérdésre a Motorola legendás márkája, a Razr feltámasztása adhatja meg a választ. A cég a múlt héten mutatta be máig legsikeresebb termékvonalának legújabb, a Google Android operációs rendszerét futtató tagját, a Droid Razrt, amelyet a hírek szerint november tizedikén kezdenek teríteni a Verizon előfizetői között. És noha valószínű, hogy még az új Razr sem lesz elég ahhoz, hogy a Motorola tömegével csábítsa el az iPhone-hívőket az Apple-től, arra azért van esély, hogy piacot raboljon másik nagy riválisától, a Samsungtól.

Annál is inkább, mivel az első tesztek szerint a Droid Razr jól sikerült, szemrevaló kis készülék, amely szerencsésen elegyíti a csillogó dizájnt azzal a remek hardverrel, amely a Motorola 2003-ban piacra dobott pengéit az okostelefon-érát megelőző időszak legnépszerűbb és keresettebb darabjaivá tette. Beszédes adat: a cég négy év alatt 130 millió darabot adott el a készülékből, amely egycsapásra a mobilszegmens vezető szereplői közé röpítette az amerikai gyártót.

A Motorola tervezői mindent megtettek azért, hogy újra „must have" dizájntárgyat - és persze szuperokos eminenst - faragjanak a Razrből. Az alig hét milliméter vastag, pillekönnyű telefon a jelenlegi kínálat egyik legkarcsúbb darabja (vékonyabb mint az iPhone, vagy a Samsung Galaxy S II); a vízálló üveg-kevlár burkolatú, 1,2 gigahertzes duplamagos processzort pörgető és 4,3 hüvelykes AMOLED képernyővel villantó készülék állítólag a Netflix nagy felbontású streaming videóinak lejátszására is alkalmas. Ráadásul a cég aktív használat mellett tizenkét órás üzemidőt ígér, ami egy 4G LTE akkuvámpírtól egyáltalán nem rossz teljesítmény.

G-niusz születik?

A cikk további része elolvasható a Computerworld.hu-n.

hirdetés
Legolvasottabb
Legfrissebb
hirdetés