A doktornő szerint ezek mind-mind szerepet játszanak abban, hogy az ember már-már reménytelenül nézi karcsúbb társait. Pedig a változások lehetségesek, némi kitartással és a folyamatok helyes megértésével nincs lehetetlen.

GYAKORI HIBÁK:

1.      DIÉTA- kalóriacsökkentés, koplalás, hashajtás nélküli lé böjt:

„Nálam egészségesebb ember nincs! évente többször diétázok, sok legutóbb 2 hetes léböjtöt is végigcsináltam- ugyan fogytam, de minden visszajött … ”

Ahogy látjuk, a sima táplálékmegvonás ellenére az alapanyagcsere megy tovább, végül zömében savas végtermékek keletkeznek. Ezek lassítják mind az anyagcserét, mind a kiválasztási folyamatokat. A felhalmozódó savas molekulák tömegük többszörösét kitevő vizet kötnek meg a szervezet kötőszövetében. A víz térfoglaló hatása révén erekre nyomást gyakorol. Ez visszereken szembetűnőbb- kevesebb bennük a belső nyomás, lágyabb a faluk. A zsírdepókból a zsírsavak képtelenek visszakerülni izomba, májba – feldolgozásuk színterére, így csődöt mond a rendszer.

2.      RENDSZERES MOZGÁS – nyújtás nélkül, nem az izomtípusnak megfelelő módon

„Heti 3x 1 órát töltök a konditeremben, igaz, a testem formásabb lett, de a mérleg nem mutat semmi elmozdulást! Kérem, segítsen ”

A mozgás valóban elősegíti a keringést, a zsírszövetből a zsírsavak transzportját májba és izomba. De a bemelegítés nélkül izmunk csak egy része válik elérhetővé a fokozott keringés számára, ugyanez történik, ha nem nyújtunk. Pedig az edzés végén beiktatott 5 perces szelektív nyújtás 20 százalékkal több energiafelhasználást és további E-elnyelő izomrost építést tesz lehetővé. A nyújtatlanul kihűlt izomrostokban nehezített a keringés, és csak csekély mértékben zajlik az O2 nélküli energia felhasználás, viszont a felszaporodott savas anyagcsere termékek /pl .: a tejsav= izomláz okozója/ további anyagcsere csökkenést szorgalmaz.

A folytatáshoz kattints.