Tippek a pihentető éjszakához

családháló.hu, 2012. április 19., csütörtök 13:01, frissítve: csütörtök 13:05
Nem lehet elégszer hangsúlyozni, mennyire fontos az alvás. A fáradt szervezet plusz kilókkal, stresszel, lassúsággal, gyomorpanaszokkal és egyéb gorombaságokkal "lep meg" minket nap, mint nap. Van, hogy nem elég az alvásra időt szánni, fontos a kivitelezés is! Lássuk, hogyan tehetjük jobbá éjszakáinkat!

1.    Alvászavarokra
A hétköznapi alvászavarok okai - amelyek miatt lehetetlen időpontokban ébredünk - lehetnek teljesen prózaiak. Akinek problémái vannak az elalvással, vagy a hosszan alvással, keresse szisztematikusan az okokat. Tesztelje egy-egy éjszakán át, hogy mi zavarhat: a fények, a fekvésirány, a pizsama anyaga, az öblítő? Kis változtatásokkal csodákat érhetünk el.

2.    Ablak és lámpa

Az alvótér legyen halk, sötét és nem túl hideg. Ideális a 18 fok. Helyezzük az ágyat a legnyugodtabb lakrészbe.

3.    Bor és társai
Bár az elalvást segíti egy-egy pohár bor, vagy egy üveg sör, mégis rosszul jön ki vele a szervezet, mert összekuszálódnak az alvási fázisok. Az alkohol ráadásul azáltal, hogy izomlazító hatású, erősíti a horkolást. Ellenkező hatású a nikotin, a kávé vagy a tea: ezeket lehetőleg ne fogyasszunk lefekvés előtt (kávét-teát úgy öt órával elalvás előtt vegyünk magunkhoz legkésőbb).

4.    Gyógyszerek
Ha szedünk valamilyen gyógyszert, a mellékhatások élén jelentkező álmatlanság vagy alvászavar minket is érinthet. Beszéljünk erről orvosunkkal, mielőtt egyéb szerekkel orvosolnánk a bajunkat!

5.    Stressz és aggodalom
A kisebb szertartások segítenek belül is lezárni a napot. Egy napzáró tusolás, az utcai ruha otthonira váltása, a munkahelyi gondok tudatos kirekesztése apróságok csak, de segítenek az ellazulásban.

6.    Étel és ital
A legideálisabb betartani a következőket: 15 óra után semmi koffein, 4 órával lefekvés előtt semmi étel, de azért üres se legyen a pocak lefekvéskor. Kerüljük a puffasztó ételeket vacsorára (tojás, magvas kenyerek), és a zsíros ételeket is (zsíros húsok, sültkrumpli). Mindenképp igyunk eleget, akár közvetlen lefekvés előtt is.

7.    Alvásdiéta
Az esti elalvási gondok egyik legbagatellebb, mégis leghatékonyabb módja, ha  tudatosan korábban kelünk fel. A szervezet pár nap múlva átáll a helyes elalvási időre.

8.    Ha szer kell
Baldriánszármazékokat nyugodtan használjunk, ahogy más homeopátiás szereket is kipróbálhatunk. A legajánlottabbak: cypripedium, passiflora.

9.    Tuti tipp elalváshoz
Mézes tej! A tej tryptophant tartalmaz, amire a szervezetnek szüksége van az alváshoz nélkülözhetetlen szerotonin előállításához. A méz pedig megkönnyíti a tryptophan felvételét a vérbe. Ősi recept, van értelme!

hirdetés
Legolvasottabb
Legfrissebb
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 11
  12. 12
  13. 13
  14. 14
  15. 15
  16. 16
  17. 17
  18. 18
  19. 19
  20. 20
  21. 21
  22. 22
  23. 23
  24. 24
  25. 25
  26. 26
  27. 27
  28. 28
  29. 29
  30. 30
  31. 31
  32. 32
  33. 33
  34. 34
  35. 35
  36. 36
  37. 37
  38. 38
  39. 39
  40. 40
  41. 41
  42. 42
  43. 43
  44. 44
  45. 45
  46. 46
  47. 47
  48. 48
  49. 49
  50. 50
  1. 00:20
  2. 22:50
  3. 22:37
  4. 22:36
  5. 22:32
  6. 22:30
  7. 22:29
  8. 22:29
  9. 22:15
  10. 22:13
  11. 21:59
  12. 21:45
  13. 21:39
  14. 21:37
  15. 21:27
  16. 21:21
  17. 21:16
  18. 21:05
  19. 20:46
  20. 20:34
  21. 20:33
  22. 20:22
  23. 20:17
  24. 20:06
  25. 20:04
  26. 20:00
  27. 19:54
  28. 19:50
  29. 19:48
  30. 19:46
  31. 19:44
  32. 19:34
  33. 19:25
  34. 19:23
  35. 19:20
  36. 19:20
  37. 19:20
  38. 19:17
  39. 19:16
  40. 19:15
  41. 19:15
  42. 19:12
  43. 19:10
  44. 19:03
  45. 18:46
  46. 18:40
  47. 18:35
  48. 18:32
  49. 18:31
  50. 18:30
hirdetés