2014. április 20., Tivadar napja

Tippek a pihentető éjszakához

családháló.hu

2012. április 19., csütörtök 13:01
Nem lehet elégszer hangsúlyozni, mennyire fontos az alvás. A fáradt szervezet plusz kilókkal, stresszel, lassúsággal, gyomorpanaszokkal és egyéb gorombaságokkal "lep meg" minket nap, mint nap. Van, hogy nem elég az alvásra időt szánni, fontos a kivitelezés is! Lássuk, hogyan tehetjük jobbá éjszakáinkat!

1.    Alvászavarokra
A hétköznapi alvászavarok okai - amelyek miatt lehetetlen időpontokban ébredünk - lehetnek teljesen prózaiak. Akinek problémái vannak az elalvással, vagy a hosszan alvással, keresse szisztematikusan az okokat. Tesztelje egy-egy éjszakán át, hogy mi zavarhat: a fények, a fekvésirány, a pizsama anyaga, az öblítő? Kis változtatásokkal csodákat érhetünk el.

2.    Ablak és lámpa

Az alvótér legyen halk, sötét és nem túl hideg. Ideális a 18 fok. Helyezzük az ágyat a legnyugodtabb lakrészbe.

3.    Bor és társai
Bár az elalvást segíti egy-egy pohár bor, vagy egy üveg sör, mégis rosszul jön ki vele a szervezet, mert összekuszálódnak az alvási fázisok. Az alkohol ráadásul azáltal, hogy izomlazító hatású, erősíti a horkolást. Ellenkező hatású a nikotin, a kávé vagy a tea: ezeket lehetőleg ne fogyasszunk lefekvés előtt (kávét-teát úgy öt órával elalvás előtt vegyünk magunkhoz legkésőbb).

4.    Gyógyszerek
Ha szedünk valamilyen gyógyszert, a mellékhatások élén jelentkező álmatlanság vagy alvászavar minket is érinthet. Beszéljünk erről orvosunkkal, mielőtt egyéb szerekkel orvosolnánk a bajunkat!

5.    Stressz és aggodalom
A kisebb szertartások segítenek belül is lezárni a napot. Egy napzáró tusolás, az utcai ruha otthonira váltása, a munkahelyi gondok tudatos kirekesztése apróságok csak, de segítenek az ellazulásban.

6.    Étel és ital
A legideálisabb betartani a következőket: 15 óra után semmi koffein, 4 órával lefekvés előtt semmi étel, de azért üres se legyen a pocak lefekvéskor. Kerüljük a puffasztó ételeket vacsorára (tojás, magvas kenyerek), és a zsíros ételeket is (zsíros húsok, sültkrumpli). Mindenképp igyunk eleget, akár közvetlen lefekvés előtt is.

7.    Alvásdiéta
Az esti elalvási gondok egyik legbagatellebb, mégis leghatékonyabb módja, ha  tudatosan korábban kelünk fel. A szervezet pár nap múlva átáll a helyes elalvási időre.

8.    Ha szer kell
Baldriánszármazékokat nyugodtan használjunk, ahogy más homeopátiás szereket is kipróbálhatunk. A legajánlottabbak: cypripedium, passiflora.

9.    Tuti tipp elalváshoz
Mézes tej! A tej tryptophant tartalmaz, amire a szervezetnek szüksége van az alváshoz nélkülözhetetlen szerotonin előállításához. A méz pedig megkönnyíti a tryptophan felvételét a vérbe. Ősi recept, van értelme!

MNO vezető hírek

1

Kövér László beszélt házelnöki pozíciójáról és a kormány előtt álló feladatokról is, valamint rámutatott: a baloldalnak el kell döntenie, hogy szélsőségekkel kacérkodik, vagy nemzeti baloldal lesz-e. Tovább

Nincs más boldogság, mint az, ami a szeretetből fakad – mondta szentbeszédében a bíboros a zsúfolásig megtelt Szent István-bazilikában. Tovább

A párizsi BL-negyeddöntőben elért 28–26-os győzelemmel a fele utat megtette a mennyország felé a Veszprém. Tovább

1

A Szeged–Nagyvárad–Bor–Szabadka–Abda útvonalat szeptemberben járják be a holokauszt-emlékév programjaként. Tovább