• 10 °C, változóan felhős

Tippek a pihentető éjszakához

családháló.hu, 2012. április 19., csütörtök 13:01, frissítve: csütörtök 13:05
Nem lehet elégszer hangsúlyozni, mennyire fontos az alvás. A fáradt szervezet plusz kilókkal, stresszel, lassúsággal, gyomorpanaszokkal és egyéb gorombaságokkal "lep meg" minket nap, mint nap. Van, hogy nem elég az alvásra időt szánni, fontos a kivitelezés is! Lássuk, hogyan tehetjük jobbá éjszakáinkat!

1.    Alvászavarokra
A hétköznapi alvászavarok okai - amelyek miatt lehetetlen időpontokban ébredünk - lehetnek teljesen prózaiak. Akinek problémái vannak az elalvással, vagy a hosszan alvással, keresse szisztematikusan az okokat. Tesztelje egy-egy éjszakán át, hogy mi zavarhat: a fények, a fekvésirány, a pizsama anyaga, az öblítő? Kis változtatásokkal csodákat érhetünk el.

2.    Ablak és lámpa

Az alvótér legyen halk, sötét és nem túl hideg. Ideális a 18 fok. Helyezzük az ágyat a legnyugodtabb lakrészbe.

3.    Bor és társai
Bár az elalvást segíti egy-egy pohár bor, vagy egy üveg sör, mégis rosszul jön ki vele a szervezet, mert összekuszálódnak az alvási fázisok. Az alkohol ráadásul azáltal, hogy izomlazító hatású, erősíti a horkolást. Ellenkező hatású a nikotin, a kávé vagy a tea: ezeket lehetőleg ne fogyasszunk lefekvés előtt (kávét-teát úgy öt órával elalvás előtt vegyünk magunkhoz legkésőbb).

4.    Gyógyszerek
Ha szedünk valamilyen gyógyszert, a mellékhatások élén jelentkező álmatlanság vagy alvászavar minket is érinthet. Beszéljünk erről orvosunkkal, mielőtt egyéb szerekkel orvosolnánk a bajunkat!

5.    Stressz és aggodalom
A kisebb szertartások segítenek belül is lezárni a napot. Egy napzáró tusolás, az utcai ruha otthonira váltása, a munkahelyi gondok tudatos kirekesztése apróságok csak, de segítenek az ellazulásban.

6.    Étel és ital
A legideálisabb betartani a következőket: 15 óra után semmi koffein, 4 órával lefekvés előtt semmi étel, de azért üres se legyen a pocak lefekvéskor. Kerüljük a puffasztó ételeket vacsorára (tojás, magvas kenyerek), és a zsíros ételeket is (zsíros húsok, sültkrumpli). Mindenképp igyunk eleget, akár közvetlen lefekvés előtt is.

7.    Alvásdiéta
Az esti elalvási gondok egyik legbagatellebb, mégis leghatékonyabb módja, ha  tudatosan korábban kelünk fel. A szervezet pár nap múlva átáll a helyes elalvási időre.

8.    Ha szer kell
Baldriánszármazékokat nyugodtan használjunk, ahogy más homeopátiás szereket is kipróbálhatunk. A legajánlottabbak: cypripedium, passiflora.

9.    Tuti tipp elalváshoz
Mézes tej! A tej tryptophant tartalmaz, amire a szervezetnek szüksége van az alváshoz nélkülözhetetlen szerotonin előállításához. A méz pedig megkönnyíti a tryptophan felvételét a vérbe. Ősi recept, van értelme!

Legolvasottabb
Legfrissebb
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 11
  12. 12
  13. 13
  14. 14
  15. 15
  16. 16
  17. 17
  18. 18
  19. 19
  20. 20
  21. 21
  22. 22
  23. 23
  24. 24
  25. 25
  26. 26
  27. 27
  28. 28
  29. 29
  30. 30
  31. 31
  32. 32
  33. 33
  34. 34
  35. 35
  36. 36
  37. 37
  38. 38
  39. 39
  40. 40
  41. 41
  42. 42
  43. 43
  44. 44
  45. 45
  46. 46
  47. 47
  48. 48
  49. 49
  50. 50