2015

Ünnepek: a legtöbben online küldtek jókívánságokat

MTI, 2016. január 4., hétfő 22:50
A karácsonyi és szilveszteri jókívánságok küldésére az online felületek voltak a legnépszerűbbek 2015-ben, az MTI által megkérdezett távközlési szolgáltatók a mobilinternet-forgalmuk jelentős növekedését tapasztalták az előző évhez képest az év végi ünnepek alatt.

A Vodafone mobilinternet-forgalma az öt ünnepi napon – december 24, 25, 26-án, december 31-én és január 1-jén – közel 40 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.

A szolgáltató ügyfelei ugyanakkor 3,5 százalékkal kevesebb szöveges üzenetet (SMS) küldtek karácsonykor és szilveszterkor, mint egy évvel korábban, míg az MMS-ek száma 26,5 százalékkal haladta meg az előző évit.

Nőtt a beszélgetési idő

A telefonhívások száma az előző évhez képest 0,7 százalékkal csökkent a karácsonyi, szilveszteri időszakban, ugyanakkor – valószínűleg a korlátlan csomagoknak és a családon belüli díjmentes hívások lehetőségének – a hívások átlagosan 15 százalékkal hosszabbak lettek.

A Vodafone ügyfelei összesen 13,2 millió SMS-t és 165 ezer MMS-t küldtek, és 17,8 millió hívást indítottak.

A Telekomnál a mobilinternet-forgalom szilveszterkor 33 százalékkal, míg a karácsonyi ünnepek alatt 20 százalékkal nőtt az előző évben mért adatokhoz képest. A társaság azt is hozzátette, hogy a 4G mobilinternet az összforgalomban egyre nagyobb szerepet játszik.

A telekomosok szilveszterkor és újév napján, két nap alatt összesen 7,6 millió SMS-est váltottak, megelőzve ezzel a karácsonyi csúcsot is, amikor 7,5 millió SMS-t küldtek a cég ügyfelei, de három nap alatt. MMS-t lényegesen kevesebben küldtek, mintegy 130 ezren váltottak ebben a formában üzenetet az év utolsó és az újév első napján, karácsonykor pedig több mint 150 ezer volt az MMS-ek száma.

Az átlagnál több SMS-t küldtek

A Telenor szintén arról számolt be, hogy a karácsonyi és szilveszteri üzenetküldés jelentős része az online csatornákra tevődik át. A szolgáltató tájékoztatása szerint 2015 szilveszterén nagyjából kétszer annyi adatot forgalmaztak, mint egy évvel korábban.

December 24, 25, 26-án, december 31-én és január 1-jén összesen 14 millió SMS-t és 174 ezer MMS-t küldtek a Telenor ügyfelei. Az SMS-ek száma mintegy másfélszeresére emelkedett ezeken a napokon az átlagos hétköznapi értékhez képest.

Az SMS-ek és a hívások száma csökkent, ugyanakkor a beszélgetési idő a Telenornál is nőtt az elmúlt évhez képest, amit a társaság az egyedi igényekre szabható és korlátlan hívást tartalmazó csomagoknak tulajdonít.

hirdetés
  •  4
Legolvasottabb
Legfrissebb
hirdetés

Hozzászólások - db

A hozzászólások mutatása