Örömforrás

Két világnézet csap össze november utolsó péntekén

MNO, 2016. november 25., péntek 20:11, frissítve: péntek 22:45
Ne vásárolj semmit! nap a Magyar Természetvédők Szövetsége és a Bors Alapítvány szervezésében
Fotó: Balogh Dávid / Magyar Nemzet

Az idén a Természetvédők Szövetsége és a Bors Alapítvány is csatlakozott a kezdeményezéshez, amely 1992-ben indult Kanadából. A sokszor tömeghisztériát és dulakodást is kiváltó vásárlási őrület ellentéteként szintén november utolsó péntekén arra buzdítanak az aktivisták, hogy hagyjunk ki egy napot, tegyük félre rossz szokásainkat, hangolódjunk a közelgő karácsonyra, és a tolongás helyett végezzünk olyan tevékenységet, amely nem ártalmas sem a környezetünknek, sem a környezetünkben élőknek.

A vásárlásfüggést vagy kényszeres vásárlást egyre inkább szenvedélybetegségként tartják számon. Becslések szerint Magyarországon a népesség mintegy öt százalékát érinti, de a nők jó harmada lehet veszélyeztetett. (Forrás: Tudatos Vásárlók Egyesülete)

A mai akciónapon budapesti aktivisták jelképesen lezárták az egyik bevásárlóközponthoz vezető utat, és szórólappal, pénztárcazárjeggyel kérték a járókelőket arra, hogy „álljanak ellen a vásárlás kísértésének”. 

Az Egyesült Államokban a hálaadást követő nap 1932 óta számít a karácsonyi bevásárlási szezon kezdetének, amikor hosszú nyitvatartással és rendkívüli kedvezményekkel várják a vásárlókat a kereskedők. A Black Friday elnevezés az egyik magyarázat szerint az 1960-as évekből származik. A fekete jelző arra utal, hogy az üzletek eredménye az év végi vásárlási láz nyomán a kézzel írott könyvelésben a pirossal jelzett veszteségből a feketével írt nyereségbe fordul át. A kiskereskedőknek kulcsfontosságú az év végi, november–decemberi vásárlási szezon, ekkor bonyolítják le éves forgalmuk 40 százalékát. A Black Friday azonban egyre inkább veszít jelentőségéből, és már kevésbé számít a karácsonyi bevásárlási időszak kezdetének. A Reuters és az Ipsos 1639 felnőtt körében végzett online közvélemény-kutatása szerint 63 százalékuk nem tervezi, hogy vásárolna az idei Black Friday alkalmával, míg 32 százalékuk a karácsonyi vásárlás felét szeretné elvégezni ekkor.

Még van hátra egy-két óra a napból, dönthetünk, hogy mivel töltjük…

 

 

 

 

hirdetés
hirdetés
hirdetés
Legolvasottabb
Legfrissebb
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 11
  12. 12
  13. 13
  14. 14
  15. 15
  16. 16
  17. 17
  18. 18
  19. 19
  20. 20
  21. 21
  22. 22
  23. 23
  24. 24
  25. 25
  26. 26
  27. 27
  28. 28
  29. 29
  30. 30
  31. 31
  32. 32
  33. 33
  34. 34
  35. 35
  36. 36
  37. 37
  38. 38
  39. 39
  40. 40
  41. 41
  42. 42
  43. 43
  44. 44
  45. 45
  46. 46
  47. 47
  48. 48
  49. 49
  50. 50
hirdetés

Hozzászólások - db

A hozzászólások mutatása