A feketelistára tett médiában magyarázkodik a szír rezsim

TT, 2012. március 13., kedd 16:57, frissítve: kedd 17:28
Média-ellentámadást indított a mindenfelől mészárlásokkal vádolt damaszkuszi rezsim, hogy véres képsorok segítségével ítélje el a külföldi sajtó „hazugságait”, és az erőszakot „terroristák” nyakába varrja.

Az ellenzéki erők azzal vádolták hétfőn a rendszerpárti milíciákat, hogy mészárlást hajtottak végre a közép-szíriai Homsz város Karm-ez-Zejtún negyedében, és a megcsonkított nők és gyermeket szörnyű képei bejárták a világot.
A hivatalos média – elítélve a Szíria elleni „médiahisztériát” – azzal vágott vissza, hogy a „fegyveres terroristabandáknak” nevezett felkelők helyi lakosok megölésével és holttestük lefilmezésével maguk váltották ki Bassár el-Aszad elnök rendszerének nemzetközi elítélését.

Az állami televízió a saját változatát is sugározta a mészárlásról, szünet nélkül mutatva az állítólag karm-ez-zejtúni holttestek képeit. „A terroristák azért követték el e bűntetteket, hogy vérszomjukat csillapítsák” – sulykolja a tévé főként a hazai közönség számára, s az üzenetet átveszi a SANA hivatalos hírügynökség is.

A rezsim drákói korlátozásokat ró a külföldi médiára a válságról szóló híreket, tudósításokat illetően, az állami tv stábja viszont ott lehetett hétfőn az események közvetlen közelében, hogy meginterjúvolja a karm-ez-zejtúniakat „a fegyveres bandák atrocitásairól”. „A fegyveresek azért ölték meg őket, mert támogatták az államot” – mondja a kamerába egy lakos. „Ez hát a terroristák által követelt szabadság” – veti oda egy másik.

„Média- és lélektani háború ez – vélekedik Rámi Abder-Rahmán, az Emberi Jogok Szíriai Megfigyelő Központjának elnöke. – A hivatalos média a rezsimet szolgáló igazságról beszél, nem a helyszínen tapasztalható valóságról.”

A damaszkuszi vezetés nem ismeri el az egy év óta véres eszközökkel elfojtott népi tiltakozást, pedig a tüntetésekről és azok vérbe fojtásáról számtalan videó tanúskodik, amelyeket ellenzékiek feltettek a hálóra. A hivatalos média ezzel szemben főként a bahreini tiltakozások elnyomásával foglalkozik.

Washington feketelistára tette a szíriai közrádiót és -televíziót, „az erőszakcselekmények elleplezésével” vádolva azokat. Damaszkusz „a véleményszabadság elkobzásának” nevezte ezt. A szíriai állami tv üzenete világos: Aszad országában „minden jól megy”. Idilli képeket mutatnak vásárolgató, régészeti helyekre kiránduló szíriaiakról, hóban hancúrozó gyerekekről.

A Szíria elleni „arab és nyugati összeesküvés” elméletét alátámasztandó a tv nemrég olyan riportfilmet sugárzott, amelyben állítólagos kormányellenes aktivisták éppen beszámolókat „fabrikáltak” az al-Dzsazíra, az al-Arabíja és a CNN hírtévék számára. Az állami televízió gyakran ad helyet – többségükben „bűnbánó” – „terroristák vallomásainak”.

Forrás: MTI
hirdetés
hirdetés
hirdetés
Legolvasottabb
Legfrissebb
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 11
  12. 12
  13. 13
  14. 14
  15. 15
  16. 16
  17. 17
  18. 18
  19. 19
  20. 20
  21. 21
  22. 22
  23. 23
  24. 24
  25. 25
  26. 26
  27. 27
  28. 28
  29. 29
  30. 30
  31. 31
  32. 32
  33. 33
  34. 34
  35. 35
  36. 36
  37. 37
  38. 38
  39. 39
  40. 40
  41. 41
  42. 42
  43. 43
  44. 44
  45. 45
  46. 46
  47. 47
  48. 48
  49. 49
  50. 50
hirdetés

Hozzászólások - db

A hozzászólások mutatása