GDP-adat

A kormány céljai nincsenek veszélyben

Kovács András, Károly Gábor

2012. május 15., kedd 11:12
Az egyik londoni elemző által várt adathoz képest kedvezőbb lett a hazai első negyedéves növekedési adat. Elemzők szerint az idei költségvetési hiánycél tartható, valamint az áprilisban induló Mercedes-gyár termelése, és a vártnál jobb német növekedési adat húzhatja a hazai gazdaságot az év további részében.
A Nemzetgazdasági Minisztérium szerint rendkívül kedvező adat a jövőre nézve, hogy márciusban a feldolgozóipari ágazatok új rendelésállománya 17,1 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest. A minisztérium a következő időszakra nézve különösen örvendetesnek tartja, hogy az új exportrendelések 21,2 százalékkal, az összes rendelésállomány éves alapon 24,4 százalékkal bővült. A KSH kedden közölt adatai szerint az ipari termelés 2012 márciusában 1,6 százalékkal csökkent az előző év azonos hónapjához viszonyítva.

Magyarország bruttó hazai terméke (GDP) 2012. első negyedévében 0,7 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához viszonyítva – közölte gyorsbecslését a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) kedden. A szezonálisan és naptárhatással kiigazított adatok szerint az előző negyedévhez viszonyítva 1,3 százalékkal esett vissza a GDP. Mint ismert, az Európai Bizottság az idei évre 0,3 százalékos visszaesést jósolt hazánknak, a költségvetési hiány esetében 2012-re 2,5 százalékos, jövőre pedig 2,9 százalékos mínuszt vár.

Londoni elemzők hétfői előrejelzésükben úgy fogalmaztak, hogy az év eleji részadatokból megítélhetően valószínűleg csökkent a magyar gazdaság teljesítménye az első negyedévben. A Capital Economics közgazdászai arra számítottak, hogy a magyar hazai össztermék éves összevetésben stagnálhatott, negyedéves összehasonlításban pedig 0,8 százalékkal visszaeshetett az első negyedévben.

Nincs nagy meglepetés

A negyedéves GDP a múlt év első negyede óta nem mutatott növekedést, a tavalyi második és negyedik negyedévben stagnált, a harmadikban 0,1 százalékkal csökkent. A nemzetgazdaság ágazatainak mintegy fele stagnált, az információ, a kommunikáció nemzetgazdasági teljesítménye növekedett, az építőiparé pedig jelentősen visszaesett az év első negyedében – áll a KSH közleményében.

„Az általunk várt félszázalékos visszaeséshez képest picivel gyengébb lett a mostani adat, de túl nagy meglepetést nem okozott – mondta el lapunknak Árokszállási Zoltán, az Erste Bank elemzője. – Az első negyedéves előzetes ipari, külkereskedelmi, építőipari és fogyasztási adatok alapján látszott, hogy nem lehet pluszos a mostani bővülés.” A szakember úgy látja, hogy a II. negyedévben a Mercedes-gyár lökést adhat a gazdaságnak, de a mostani költségvetési kiigazítás miatt még a következő érték is a negatív tartományban lehet.

Nem írják át a pályát

Bár a német növekedési adat jobb lett a vártnál, az előremutató indexek romlást mutatnak, vélekedett az elemző. „Azt vártuk korábban, hogy az éves visszaesés 0,5 százalék lesz, amit egyelőre tartani is fogunk.” Árokszállási szerint a költségvetési hiány tartásához a már bejelentett intézkedésekhez képest nem kellenek újabb lépések, de kormány által ez évre várt 0,1 százalékos bővülés nem tűnik tarthatónak.

Kondrát Zsolt, az MKB Bank vezető makroelemzője elmondta, hogy a mínusz 0,7 százalékos GDP-adat „hibahatáron belül van”. A Reuters konszenzusa alapján mínusz 0,4, a Bloomberg pedig mínusz 0,1 százalék körüli adatot várt. „Mivel a növekedési adat összetétele még nem ismert, valamint hibahatáron is belül van, valószínűleg nem nagyon fogják átírni a növekedési pályákat” – emelte ki a makroelemző. Az adat rosszabb, mint sokan vártak, így valószínűleg Londonból már olyan hírek is érkezhetnek majd, hogy a kormány intézkedései kevesek lehetnek a hiánycélt illetően.

A hiánycél tartható

A belső kereslet – fogyasztás, beruházás – csökkenőben van, s lelassult az eurózóna gazdasága is, így ezek rossz hatással vannak a magyar növekedési kilátásokra. „A hazai ipari termelés és az export is csökken, s sem tudják ellensúlyozni a belső fogyasztás csökkenését” – mutatott rá a makroelemző. Az ipari termelés és az export alakulása kevésbé terheli a költségvetés bevételeit, szemben a fogyasztással. A negatív adat a kockázatokat ugyanakkor lefelé mozdíthatja el. „Ettől az egy adattól nem íródik át a hiánycél” – mondta Kondrát. Maga a nyers adat alacsonyabb, mint amit a kormány várt, de hogy ez milyen hatással lesz az adóbevételekre, ahhoz látni kellene részletesen – az összetétel fontos.

„Mellbevágóan negatív eredmény a gazdaság első negyedéves visszaesése” – fogalmazott az MNO-nak Suppan Gergely, a Takarékbank elemzője. Úgy látja, a Mercedes-gyár áprilisi indulása, valamint a vártnál jobb német adat javíthatja a következő negyedéves adatot. A tervezett három százalék alatti költségvetési hiány tartható, ha a Széll Kálmán-terv 2.0-t „vasakarattal” végrehajtja a kabinet. Suppan szerint az általuk ez évre várt félszázalékos növekedés helyett félszázalékos visszaesés lehet, mivel a Széll Kálmán-terv mindenképpen gyengíteni a bővülést.

Hirdetés

Recesszióban a román és a cseh gazdaság is

Technikai recesszióba került ismét a román gazdaság, miután az első negyedévben 0,1 százalékkal csökkent a GDP az előző három hónaphoz képest – közölte kedden a román statisztikai intézet. Az idei első negyedév már sorozatban a második, amikor a román GDP zsugorodik. A tavalyi utolsó negyedévben 0,2 százalékkal csökkent a román gazdaság teljesítménye az előző, július–szeptember közötti időszakhoz képest. Románia legutóbb 2008 és 2011 között volt technikai recesszióban, két és fél éven keresztül.

Egyre mélyebb recesszióba süllyed a cseh gazdaság, a statisztikai hivatal kedden nyilvánosságra hozott előzetes adatai szerint az idei első negyedévben éves szinten, illetve az előző negyedévvel összehasonlítva is 1 százalékkal csökkent a bruttó hazai termék.
(MTI)

Hozzászólások

  1. László13 2012. május 16., szerda 17:08
    Re: szamok_embere 2012. május 15., kedd 18:07

    "Nem az egy vagy két kulcs számít"

    Érdekes, ellenzéki hozzászólók folyamatosan az egykulcsos szja-t szidják. Te nem szoktad?

    ", bár ez visz némi igazságszerű elemet a rendszerbe. Azt, hogy minél gazdagabb vagy, annál jobban jártál ezzel az új rendszerrel, még senki nem próbálta meg cáfolni."

    És mi az igazságos?
    (1) Az hogy a teljesítménytől függetlenül arra törekedjünk, hogy csökkenjenek a vagyoni különbségek, aminek kisarkított változata a kommunizmus? Te azt mondod, hogy csak ez igazságos és a másik igazságot nem akarod elfogadni. Márpedig létezik másik értékrend is:
    (2) Az, hogy aki 10-szer többet keres, az 10-szer többet fizessen?

    Mindkettőnek vannak előnyei és hátrányai. (1) tipikus baloldali törekvés, miért akartok elvérni baloldali értékrendszert egy jobbközép kormánytól? (2) jobban segíti a növekedést, mint (1) (kevésbé vonzó adót csalni, hatékonyabban folyik vissza a gazdaságba, mintha ha az állam próbálkozna vele öszötönzni). Legékesebb bizonyíték erre, hogy a svédek nem is tudták fenntartani híresen progresszív rendszerüket, mert nem voltak vele versenyképesek. Márpedig jelenleg növekedésre egész Európában nagyobb szükség van, mint szociális egyenlősdire, vagy bármire.

    "Hogy az alsó részen elnéztek valamit, azt a kormány maga ismerte be a bérkompenzációval. Nem hinném, hogy egy extra pályázat, meg az azzal járó adminisztráció be volt tervezve már az elején."

    És? Ha nem korrigálták volna, akkor az lett volna baj, ugyebár.

    "Tehát van egy adóreform, amelyik kioszt egy nagy rakás pénzt, masszívan a gazdagabbakra öntve. Fejlődött ettől a gazdaság? Nem."

    Egyrészt ezt még korai kijelenteni, különösen egy EU válság közepén. Másrészt van egy csomó jó jel (új beruházások, új munkahelyek, lakossági kötvényvásárlások, megnövekedett adóbevétel, stb.).
  2. szamok_embere 2012. május 16., szerda 09:26
    "a mikrokörnyezet csendes növekedést jelez."

    Ezek szerint, ha ti nem volnátok, még a porugálok is ránk vertek volna.
  3. nanehogymá! 2012. május 15., kedd 20:44
    Rasdi2,2012. május 15., kedd 14:07

    Rasdi2 gyerekei is jól jártak az egykulcsossal...;-))
  4. Bafana 2012. május 15., kedd 18:24
    László13: Itt nem csak a Szja-ról van szó. Azzal van aki jól járt, van aki nem.
    Van 1db adó, amit valóban csökkentettek. Ezt mint egy véres kardot hordják körbe az országban és mutogatnak rá. Közben megemeltek és emelnek folyamatosan húszat, másik húszat meg "feltalálnak". A fantáziájuk határtalan. De ők még úgy tudják, hogy havi 47 ezerből meg lehet élni... És még cinikusak is.



  5. Kanyamadar 2012. május 15., kedd 18:22
    @szamok_embere 2012. május 15., kedd 18:07
    "Hogy az alsó részen elnéztek valamit, azt a kormány maga ismerte be a bérkompenzációval. Nem hinném, hogy egy extra pályázat, meg az azzal járó adminisztráció be volt tervezve már az elején."

    Ez nem hitkérdés - a munkáltatókkal elég komoly egyeztetés volt az egykulcsos (maradjunk ennél, meg annál hogy joboldali a kormány :P)
    bevezetése előtt.
  6. Kanyamadar 2012. május 15., kedd 18:17
    @szamok_embere 2012. május 15., kedd 14:08
    ""Nem kell örülni a burkolt gyermektelenségi adónak - de kell."

    Bizony, a késztetés erős. Persze, aki 47000 Ft-ot keres, az kicsit nehezen érvényesít 62500 forint kedvezményt gyerekenként, de hát ez legyen ő baja, igaz? ."

    Hát, ha 18 éves korára szül három gyereket, aztán még hármat, aztán megél
    a segélyből, akkor már a te bajod is, nem igaz?

    Amúgy az említett kkv-nál az inkognitómat őrzöm :D, a közérdeklődésre való tekintettel elárulom, hogy személyesen épp nullszaldós (kis többlet, kb. inflációkövető, de havi 25-30 liter benzinből kijövök) vagyok a családi kedvezményes álegykulcsossal. Viszont dohányzom és kávézom. Legutóbb 37 forintért vettem a mélyalmos tojást.

    Viszont a cég stabil, ezt többek között a - már 2010-ben - elnyert pályázatnak is köszönhetően, nem kellett senki elbocsátani, illetve
    néhány idénymunkást tudunk alkalmazni. Ja, és exportálgatunk is, különösen
    ha sortolnak a forintra.
    Vagyis a mikrokörnyezet csendes növekedést jelez.
  7. szamok_embere 2012. május 15., kedd 18:07
    "most akkor egy- vagy kétkulcsos az szja nálunk? Vagy az van, hogy ez is, az is és akkor mindenki láthatja a jó oldalát, vagy a rossz oldalát aszerint, hogy melyik oldalon áll? "

    Nem az egy vagy két kulcs számít, bár ez visz némi igazságszerű elemet a rendszerbe. Azt, hogy minél gazdagabb vagy, annál jobban jártál ezzel az új rendszerrel, még senki nem próbálta meg cáfolni.

    Hogy az alsó részen elnéztek valamit, azt a kormány maga ismerte be a bérkompenzációval. Nem hinném, hogy egy extra pályázat, meg az azzal járó adminisztráció be volt tervezve már az elején.

    Tehát van egy adóreform, amelyik kioszt egy nagy rakás pénzt, masszívan a gazdagabbakra öntve. Fejlődött ettől a gazdaság? Nem. Nézd meg a KSH címoldalán a statisztikákat, könnyen elérhető, ott van a fontosabb adatok rubrikában.
  8. László13 2012. május 15., kedd 16:31
    Rasdi2 2012. május 15., kedd 16:03

    Én csak kérdeztem, tehát nem lehet igazam semmiben :-), de a nevezéstantól függetlenül, most akkor egy- vagy kétkulcsos az szja nálunk? Vagy az van, hogy ez is, az is és akkor mindenki láthatja a jó oldalát, vagy a rossz oldalát aszerint, hogy melyik oldalon áll? Mármint:

    Egykulcs párti ellenzéki: "Az egykulcsos szja volna igazságos, de van egy bújtatott második kulcs. Nem tartották be az ígéretet, hogy egykulcsos szja lesz."

    Egykulcs párti kormánypárti: "Egykulcsos szja van ahogy ígérték, ami igazságos. Az adóalap kiegészítés nem kulcs, és az csak ideiglenes."

    Egykulcs ellenes ellenzéki: "Egykulcsos szja van, ami igazságtalan. Sajnos betartották az ígéretüket. Az adóalap kiegészítés nem kulcs és az csak ideiglenes."

    Egykulcs ellenes kormánypárti: "Az egykulcsos szja igazságtalan lenne, de van egy bujtatott második kulcs, így valójában kétkulcsos az szja. Szerencsére nem tartották be az ígéretüket."

    :-)
  9. Rasdi2 2012. május 15., kedd 16:03
    @László132012. május 15., kedd 15:22

    Igazad van. Előre az egyszerűsítésért. A "söralátét méretű adóbevallás". Az "arányos közteherviselés" hangzatos szómanának fenntartása és a "csakazértis" ragaszkodással az "arányos"-hoz fél évig rendre a kiegészítő rendelkezések az új rendszer kárvalottjainak "kompenzálására", majd az egyszerű, átlátható sávos adókulcsok helyett egy adóalapkorrekció. Közben kiesik az a párszáz milliárd a költségvetésből, és belenyomnak egy csomót a legfelső jövedelmű rétegek zsebébe, hogy többen utazzanak a világ távolabbi részeiben elkölteni, meg jakuzzikhoz hasonló létszükségleti cikkekre költeni a pénzüket.

    A kisvállalkozások fellendítése szempontjából nagyon vártam az adórendszer egyszerűsítését, ami szerintem sokkal fontosabb nekik, mint egy-két % az adókulcsnál. De az adók szaporodása, a "kompenzációk" elszámolása, igénylése stb. igencsak nem az "egyszerűsítés" irányába hatott.
  10. Mick66 2012. május 15., kedd 15:59
    Az "igazságos" SZJA-t még sehol nem találták fel!

    Melyik az igazságos?
    1. AZ eddigi, ahol ha 10x annyit keresett valaki, akkor 20x annyi adót fizetett?
    2. A mostani, ahol ha 10x annyit keresett valaki, akkor 10x annyi adót fizet?
    3. A japán modell, ahol szintén sávos az adó, de fordítottak a sávok: minél többet keres valaki, annál kevesebbet fizet?

    Sztem attól függ, ki hol van keresetileg!
  11. 2012. május 15., kedd 15:48
    "Az egyik londoni elemző által" .Végre egy igazi siker,hogy sikerült találni valakit aki még ennél is szánalmasabbra várta az adatokat!Hát igen az ilyen cikkeket még a Szabad Népben is megirigyelték volna az 50-es években.Így kell a negatívból pozitív hírt ki izzadni.Ezt még Lázár György is megirigyelte volna!Gratulálunk.
  12. László13 2012. május 15., kedd 15:22
    Valamit nem értek. Itt ez az info:

    "A személyi jövedelemadó kulcsa már tavaly is 16 százalék volt. Tavaly azonban még nem létezett sávos adóalap-kiegészítés, az 1,27-szeres szorzót – az úgynevezett szuperbruttósítást – tehát minden jövedelemnél el kell végezni. Az a rendelkezés, amely szerint a 2 millió 424 ezer forintot meg nem haladó jövedelemrész mentes az adóalap-kiegészítés alól, csak 2012 év elejétől alkalmazandó könnyítés, amely bizonyos értelemben az adójóváírás helyébe lépett – hívja fel a figyelmet Hegedüs Sándor."
    http://mno.hu/belfold/ezekre-kell-odafigyelni-az-adobevallasnal-1075959

    Ez pedig nem azt jelenti, hogy akinek kb. havi 200 eFt feletti a jövedelme, annak effektíve 1.27 * 16 % = 20.32% az szja. kulcsa? Tehát havi 200 alatt 16%, a felett 20.32% a tényleges kulcs?

    Ha ez így van, akkor miért szidják egyesek az egykulcsos szja rendszert?
  13. szamok_embere 2012. május 15., kedd 14:23
    Visszatérve a cikkre, most éppen van Magyarországon recesszió, vagy nincs?
  14. szamok_embere 2012. május 15., kedd 14:08
    "Nem kell örülni a burkolt gyermektelenségi adónak - de kell."

    Bizony, a késztetés erős. Persze, aki 47000 Ft-ot keres, az kicsit nehezen érvényesít 62500 forint kedvezményt gyerekenként, de hát ez legyen ő baja, igaz?
  15. Rasdi2 2012. május 15., kedd 14:07
    @Bafana2012. május 15., kedd 13:27

    Jól járni nanehogymá írta, hogy jól járt:))))

    Ettől függetlenül - bár én már nyögdíjasként, és SZJA-t épp ezért nem fizetőként nem vagyok érdekelt - az egykulcsos adórendszert elveiben elrontott intézkedésnek tartom. De szerintem igencsak nagy hiba akár gazdasági fellendülést, akár visszaesést, akár stagnálást és akár kizárólag, akár döntő mértékben ennek tulajdonítani.

    Sokkal nagyobb hatása van rá egész Európa gazdasági válságának. (A magam részéről igencsak pirrhuszi "eredménynek" tartom a gépkocsigyártás "dübörgését", azaz egy tartós recesszióba került ágazat "dinamikus fejlődését" - egy újonnan belépett termelőüzem eléggé annak tekinthető. Lehet, hogy egyes brutto paramétereket egy-két évben poz)itívan fog alakítani, de az egésznek a bukása látványosabb lesz a felfutásánál.)
  16. Bafana 2012. május 15., kedd 13:27
    Kanyamadar, örülök, hogy legalább te jól jártál, de a többség nem volt ilyen szerencsés.
    De ne félj, ez a kormány meg fog mindenkit szélkálmán-tervezni, nem marad ki senki!


  17. nanehogymá! 2012. május 15., kedd 13:26
    Kanyamadar,2012. május 15., kedd 11:59

    Áááááá, Kányamadár barátocskám, arra még nem válaszoltál, hogy mi a fészkes fenét csinálsz te az ÉK Mo-i kkv-nál, ha egész álló nap a neten lógsz??? Csak nem ott bújtatják a bérkommentelőket... .
  18. csubakka 2012. május 15., kedd 13:17
    bruttó összeg...
  19. csubakka 2012. május 15., kedd 13:16
    Kanyamadar!Te is kedvezményezettje vagy az adócsökkentésnek?
    Mert akkor megértelek,egyébként nem.
    Ez egy aljas jövedelemátcsoportosítás volt a gazdagok irányába a szegények kárára.
    Gondolj már bele hogy egy havi bruttó 1 milliót kereső havi 150 ezerrel többet vihet haza,ha van még 3 gyermeke akkor még további 100 ezerrel.
    Egy minimálbért kapó nettó jövedelme meg már 3 éve nettó 60 ezer forint,mert hiába emelkedett a nettó összeg az adókedvezmények elvonása miatt a nettó változatlan maradt.
    Az új kormánynak ezt az igazságtalan rendszert azonnal meg kell változtatnia.
  20. Kanyamadar 2012. május 15., kedd 13:07
    @szamok_embere 2012. május 15., kedd 13:00
    "Kanyamadar, magyarazd el, hogy az, aki eddig sem keresett sokat, és most még kevesebbet ezzel az új adóval, miért is örüljön annak, hogy hozzájárulhatott ahhoz, hogy nála eleve sokkal nagyobb jövedelemmel rendelkezők pofátlanul jól járjanak?"

    Nem kell örülni a burkolt gyermektelenségi adónak - de kell.
  21. szamok_embere 2012. május 15., kedd 13:00
    Kanyamadar, magyarazd el, hogy az, aki eddig sem keresett sokat, és most még kevesebbet ezzel az új adóval, miért is örüljön annak, hogy hozzájárulhatott ahhoz, hogy nála eleve sokkal nagyobb jövedelemmel rendelkezők pofátlanul jól járjanak? Emléksze a szlogenre: senki nem jár rosszabbul?
  22. Kanyamadar 2012. május 15., kedd 12:58
    @nanehogymá! 2012. május 15., kedd 12:55
    "Áááááá, Kányamadár barátocskám, lebuktál! Tehát te is az egykulcsost véded, amit hetente többször álszentként a szememre vetettél....hmmmmmmm, a kánya bort iszik, és vizet prédikál..."

    A kommunista azzal vádol, amit maga követett el... Nagyi, nagyi, én hónapok óta "védem" a gyerekkedvezményes egykulcsost és cikizlek téged, hogy saját bevallásod szerint nagyon jól jártál vele, de azért csak mongyonlematolcsy...

    Na, akkor hogy is van az a fröccs? Tudod bor, meg (szóda)víz...
  23. nanehogymá! 2012. május 15., kedd 12:55
    Kanyamadar,2012. május 15., kedd 11:59

    Áááááá, Kányamadár barátocskám, lebuktál! Tehát te is az egykulcsost véded, amit hetente többször álszentként a szememre vetettél....hmmmmmmm, a kánya bort iszik, és vizet prédikál...
    Amúg meg mi a fészkes fenét csinálsz te az ÉK Mo-i kkv-nál, ha egész álló nap a neten lógsz??? Csak nem ott bújtatják a bérkommentelőket...
  24. Kanyamadar 2012. május 15., kedd 12:50
    @csubakka 2012. május 15., kedd 12:29
    "Igen mind vesztes,akinek már nincs 18 év alatti legalább kettő gyermeke."

    vs.

    @csubakka 2012. május 15., kedd 12:03
    "Az egykulcsos szja nyertese a legjobban kereső 10-15%,mindenki más vesztes."

    Finomodik, finomodik...
  25. szamok_embere 2012. május 15., kedd 12:36
    Ezt tanítani kéne: a cím, ami megnyugtat. Felette vékony betűkkel, hogy GDP-adat. Az első mondat, hogy az egyik londoni elemző által vártnál kedvezőbb. Aztán cseppenként adagolva az igazság, a végén enyhítve azzal, hogy "Recesszióban a román és a cseh gazdaság is".

    Csak az is szócskát nem értem, mert a cikkben egyszer nincs leírva az r-rel kezdődő szó.
  26. robi767 2012. május 15., kedd 12:36
    Matolcsi gazdaságpolitikája teljes csőd, ez most már eredményekben is látszik. :(
  27. csubakka 2012. május 15., kedd 12:29
    kanyamadár!Igen mind vesztes,akinek már nincs 18 év alatti legalább kettő gyermeke.
    Egy havi bruttó 100 ezret kereső 74 ezres nettó bére 65 ezerre csökkent,miközben egy havi bruttó 1 milliót kereső jövedelme havi nettó 150 ezerrel növekedett!
    A gazdagok még gazdagabbak,a szegények meg még szegényebbek lettek.
    Jól van ez így?
  28. Bafana 2012. május 15., kedd 12:22
    Ez a kormány az adóemelések kormánya. Pedig ha elvesznek még többet a zemberektől, visszaesik a fogyasztás, ezáltal visszaesik a termelés, csökkennek a bérek, kevesebb adóbevétel lesz stb.stb. ami egyre jobban gerjeszti magát.
    Rossz nézni, milyen nyomor van vidéken. Amit nem visz el a kormány (nem megadóztat, hanem megszéllkálmán-terveztet), azt elviszik a vajonkik.



  29. Kanyamadar 2012. május 15., kedd 12:18
    @csubakka 2012. május 15., kedd 12:03
    "Kanyamadar!Az egykulcsos szja nyertese a legjobban kereső 10-15%,mindenki más vesztes."

    Akkor a cégnél (ÉK MO-i kkv) a melósok a legjobban kereső 10-15%-ba tartoznak? Csak mert nekik még mindig durván magasabb a reálbérük, mint
    2010-ben...
  30. felucca 2012. május 15., kedd 12:13
    Nem tudom, meddig, minek, kinek az érdekében kell még ezt a nagy unortodoxiát erőltetni. Kinek lesz az jó, hogy aki tudja, összeszedi a családját és lelép innen? Kinek és miért lesz az jó, hogy csak az idebilincselt, nyomorgó emberek maradnak itt?

Új hozzászólás írása

Hozzászólás elküldéséhez előbb be kell jelentkeznie!

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Szavazás

Túlzottdeficit-eljárás

Mit gondol, a kormány elmúlt időszakban tett erőfeszítései elengendőek ahhoz, hogy végre kikerüljünk a túlzottdeficit-eljárás alól?





Időpont
2013
05
21
Megye
Város
Mozi
KERESÉS