Közösségi média

„Csicsergésbe” fektetett milliókat egy arab herceg

Károly Gábor, 2011. december 19., hétfő 15:24, frissítve: hétfő 15:24
Egy szaúdi herceg 300 millió dolláros részesedést vásárolt a Twitter közösségi hírportálban. Az arab befektetők szerint óriási potenciál van a közösségi médiában. A Facebook toronymagasan piacvezető, s egyelőre senki sem veszélyezteti egyeduralmát a közösségi oldalak piacán.

Al-Valid Bin Talalnak, a szaúdi király unokaöccsének vagyonát a Forbes magazin 19,6 milliárd dollárra becsüli, mellyel a világ 26. leggazdagabb embere. Tehát volt miből a Twitterbe fektetnie, melynek piaci értékét elemzők 8 milliárd dollárra teszik. Mivel a megvásárolt üzletrész nagysága nem ismert, Bin Talal részesedését csak becsülni lehet, mely körülbelül 3,75 százalék körül mozoghat.

A részesedést saját maga, valamint cége, a Kingdom Holding befektetési társaság közösen vásárolta meg „több hónapig tartó tárgyalásokat követően”. A Kingdom részvényeinek árfolyama 5,7 százalékkal nőtt a bejelentést követően. Bin Talal több neves cégben rendelkezik részesedéssel: portfóliójában megtalálható a News Corporation, a General Motors, valamint egyik tulajdonosa a Four Seasons hotelláncnak, így a budapesti Gresham Hotelnek is. A herceg korábban több médiacsoportba is befektetett az arab világban, s a hírek szerint saját kábeltévé-hírcsatorna létesítését is tervezi.

„Befektetésünk a Twitterbe csak megerősíti azt, hogy képesek vagyunk olyan növekedési potenciállal rendelkező vállalkozásokba fektetni, melyeknek globális hatásai vannak” – mondta a szaúdi herceg közleményében. „Hiszünk benne, hogy a közösségi média alapjaiban fogja megváltoztatni a médiaipart a következő években” – mondta Ahmed Halawani, a Kingdom Holding egyik ügyvezető igazgatója. Halawani hozzátette, hogy a „a Twitter folytatni fogja ezt a pozitív tendenciát”, melyből a cég csak profitálhat. Az eMarketer szerint a közösségi oldal idei bevételei elérhetik akár a 140 millió dollárt is, mely triplája a 2010-es adatoknak.

Közösségi oldalak piaci részesdései
(látogatás alapján, 2011. november)
Facebook
YouTube
Twitter
Yahoo Answers
Tagged
Linkedin
MySpace
Google+
63,80 %
20,83 %
1,47 %
0,99 %
0,71 %
0,63 %
0,47 %
0,33 %
Forrás: http://www.dreamgrow.com

A Twitter mintegy 100 millió aktív felhasználóval rendelkezik. A CNN szerint a regisztrált felhasználók száma májusban átlépte a 300 milliót. Összehasonlításképpen a Facebook szeptemberben átlépte a 800 millió aktív felhasználót – akik legalább egyszer felléptek a közösségi oldalra az elmúlt 30 napban.

A látogatások alapján készült piaci felmérésből jól látszik, hogy a Facebookot csak a YouTube videómegosztó tudja megközelíteni. Az „arcoskönyv” óriási fölénnyel rendelkezik, melyre az elmúlt három évben tett szert: 2008 nyarán még nem érte el a 10 százalékot piaci részesedése. A Facebook előretörésének legnagyobb áldozata a MySpace volt: bő 40 százalékos részesedése három év alatt fél százalék alá zuhant. Elemzők szerint a Twitter mellett az szól, hogy stabil látogatói körrel rendelkezik, mely lassan ugyan, de folyamatosan bővül.

A „csicsergős” portálon 140 karakteres üzeneteket (tweeteket) lehet küldeni, melyeket a felhasználók követői kapják meg. Főként hírportálok és hírességek használják az oldalt, de bárki követhet sportolókat vagy akár politikusokat is, így első kézből értesülhet a követett személyek, vállalkozások, médiumok legfrissebb híreiről. Az „arab tavasz” idején a Facebook mellett a Twitter is kulcsfontosságú szerepet töltött be az ellenállás megszervezésében.

A Twitteren követheti az mno.hu-t is, s a legfrissebb, legérdekesebb hírekről itt is értesülhet.

hirdetés
Legolvasottabb
Legfrissebb
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 11
  12. 12
  13. 13
  14. 14
  15. 15
  16. 16
  17. 17
  18. 18
  19. 19
  20. 20
  21. 21
  22. 22
  23. 23
  24. 24
  25. 25
  26. 26
  27. 27
  28. 28
  29. 29
  30. 30
  31. 31
  32. 32
  33. 33
  34. 34
  35. 35
  36. 36
  37. 37
  38. 38
  39. 39
  40. 40
  41. 41
  42. 42
  43. 43
  44. 44
  45. 45
  46. 46
  47. 47
  48. 48
  49. 49
  50. 50
hirdetés

Hozzászólások - db

A hozzászólások mutatása