Al-Valid Bin Talalnak, a szaúdi király unokaöccsének vagyonát a Forbes magazin 19,6 milliárd dollárra becsüli, mellyel a világ 26. leggazdagabb embere. Tehát volt miből a Twitterbe fektetnie, melynek piaci értékét elemzők 8 milliárd dollárra teszik. Mivel a megvásárolt üzletrész nagysága nem ismert, Bin Talal részesedését csak becsülni lehet, mely körülbelül 3,75 százalék körül mozoghat.

A részesedést saját maga, valamint cége, a Kingdom Holding befektetési társaság közösen vásárolta meg „több hónapig tartó tárgyalásokat követően”. A Kingdom részvényeinek árfolyama 5,7 százalékkal nőtt a bejelentést követően. Bin Talal több neves cégben rendelkezik részesedéssel: portfóliójában megtalálható a News Corporation, a General Motors, valamint egyik tulajdonosa a Four Seasons hotelláncnak, így a budapesti Gresham Hotelnek is. A herceg korábban több médiacsoportba is befektetett az arab világban, s a hírek szerint saját kábeltévé-hírcsatorna létesítését is tervezi.

„Befektetésünk a Twitterbe csak megerősíti azt, hogy képesek vagyunk olyan növekedési potenciállal rendelkező vállalkozásokba fektetni, melyeknek globális hatásai vannak” – mondta a szaúdi herceg közleményében. „Hiszünk benne, hogy a közösségi média alapjaiban fogja megváltoztatni a médiaipart a következő években” – mondta Ahmed Halawani, a Kingdom Holding egyik ügyvezető igazgatója. Halawani hozzátette, hogy a „a Twitter folytatni fogja ezt a pozitív tendenciát”, melyből a cég csak profitálhat. Az eMarketer szerint a közösségi oldal idei bevételei elérhetik akár a 140 millió dollárt is, mely triplája a 2010-es adatoknak.

Közösségi oldalak piaci részesdései
(látogatás alapján, 2011. november)
Facebook
YouTube
Twitter
Yahoo Answers
Tagged
Linkedin
MySpace
Google+
63,80 %
20,83 %
1,47 %
0,99 %
0,71 %
0,63 %
0,47 %
0,33 %
Forrás: http://www.dreamgrow.com

A Twitter mintegy 100 millió aktív felhasználóval rendelkezik. A CNN szerint a regisztrált felhasználók száma májusban átlépte a 300 milliót. Összehasonlításképpen a Facebook szeptemberben átlépte a 800 millió aktív felhasználót – akik legalább egyszer felléptek a közösségi oldalra az elmúlt 30 napban.

A látogatások alapján készült piaci felmérésből jól látszik, hogy a Facebookot csak a YouTube videómegosztó tudja megközelíteni. Az „arcoskönyv” óriási fölénnyel rendelkezik, melyre az elmúlt három évben tett szert: 2008 nyarán még nem érte el a 10 százalékot piaci részesedése. A Facebook előretörésének legnagyobb áldozata a MySpace volt: bő 40 százalékos részesedése három év alatt fél százalék alá zuhant. Elemzők szerint a Twitter mellett az szól, hogy stabil látogatói körrel rendelkezik, mely lassan ugyan, de folyamatosan bővül.

A „csicsergős” portálon 140 karakteres üzeneteket (tweeteket) lehet küldeni, melyeket a felhasználók követői kapják meg. Főként hírportálok és hírességek használják az oldalt, de bárki követhet sportolókat vagy akár politikusokat is, így első kézből értesülhet a követett személyek, vállalkozások, médiumok legfrissebb híreiről. Az „arab tavasz” idején a Facebook mellett a Twitter is kulcsfontosságú szerepet töltött be az ellenállás megszervezésében.

A Twitteren követheti az mno.hu-t is, s a legfrissebb, legérdekesebb hírekről itt is értesülhet.