Közösségi média

„Csicsergésbe” fektetett milliókat egy arab herceg

Károly Gábor, 2011. december 19., hétfő 15:24, frissítve: hétfő 15:24
Egy szaúdi herceg 300 millió dolláros részesedést vásárolt a Twitter közösségi hírportálban. Az arab befektetők szerint óriási potenciál van a közösségi médiában. A Facebook toronymagasan piacvezető, s egyelőre senki sem veszélyezteti egyeduralmát a közösségi oldalak piacán.

Al-Valid Bin Talalnak, a szaúdi király unokaöccsének vagyonát a Forbes magazin 19,6 milliárd dollárra becsüli, mellyel a világ 26. leggazdagabb embere. Tehát volt miből a Twitterbe fektetnie, melynek piaci értékét elemzők 8 milliárd dollárra teszik. Mivel a megvásárolt üzletrész nagysága nem ismert, Bin Talal részesedését csak becsülni lehet, mely körülbelül 3,75 százalék körül mozoghat.

A részesedést saját maga, valamint cége, a Kingdom Holding befektetési társaság közösen vásárolta meg „több hónapig tartó tárgyalásokat követően”. A Kingdom részvényeinek árfolyama 5,7 százalékkal nőtt a bejelentést követően. Bin Talal több neves cégben rendelkezik részesedéssel: portfóliójában megtalálható a News Corporation, a General Motors, valamint egyik tulajdonosa a Four Seasons hotelláncnak, így a budapesti Gresham Hotelnek is. A herceg korábban több médiacsoportba is befektetett az arab világban, s a hírek szerint saját kábeltévé-hírcsatorna létesítését is tervezi.

„Befektetésünk a Twitterbe csak megerősíti azt, hogy képesek vagyunk olyan növekedési potenciállal rendelkező vállalkozásokba fektetni, melyeknek globális hatásai vannak” – mondta a szaúdi herceg közleményében. „Hiszünk benne, hogy a közösségi média alapjaiban fogja megváltoztatni a médiaipart a következő években” – mondta Ahmed Halawani, a Kingdom Holding egyik ügyvezető igazgatója. Halawani hozzátette, hogy a „a Twitter folytatni fogja ezt a pozitív tendenciát”, melyből a cég csak profitálhat. Az eMarketer szerint a közösségi oldal idei bevételei elérhetik akár a 140 millió dollárt is, mely triplája a 2010-es adatoknak.

Közösségi oldalak piaci részesdései
(látogatás alapján, 2011. november)
Facebook
YouTube
Twitter
Yahoo Answers
Tagged
Linkedin
MySpace
Google+
63,80 %
20,83 %
1,47 %
0,99 %
0,71 %
0,63 %
0,47 %
0,33 %
Forrás: http://www.dreamgrow.com

A Twitter mintegy 100 millió aktív felhasználóval rendelkezik. A CNN szerint a regisztrált felhasználók száma májusban átlépte a 300 milliót. Összehasonlításképpen a Facebook szeptemberben átlépte a 800 millió aktív felhasználót – akik legalább egyszer felléptek a közösségi oldalra az elmúlt 30 napban.

A látogatások alapján készült piaci felmérésből jól látszik, hogy a Facebookot csak a YouTube videómegosztó tudja megközelíteni. Az „arcoskönyv” óriási fölénnyel rendelkezik, melyre az elmúlt három évben tett szert: 2008 nyarán még nem érte el a 10 százalékot piaci részesedése. A Facebook előretörésének legnagyobb áldozata a MySpace volt: bő 40 százalékos részesedése három év alatt fél százalék alá zuhant. Elemzők szerint a Twitter mellett az szól, hogy stabil látogatói körrel rendelkezik, mely lassan ugyan, de folyamatosan bővül.

A „csicsergős” portálon 140 karakteres üzeneteket (tweeteket) lehet küldeni, melyeket a felhasználók követői kapják meg. Főként hírportálok és hírességek használják az oldalt, de bárki követhet sportolókat vagy akár politikusokat is, így első kézből értesülhet a követett személyek, vállalkozások, médiumok legfrissebb híreiről. Az „arab tavasz” idején a Facebook mellett a Twitter is kulcsfontosságú szerepet töltött be az ellenállás megszervezésében.

A Twitteren követheti az mno.hu-t is, s a legfrissebb, legérdekesebb hírekről itt is értesülhet.

hirdetés
Legolvasottabb
Legfrissebb
  1. 18:00
  2. 18:00
  3. 17:54
  4. 17:35
  5. 17:30
  6. 17:29
  7. 17:27
  8. 17:20
  9. 17:15
  10. 17:07
  11. 17:03
  12. 16:55
  13. 16:42
  14. 16:38
  15. 16:28
  16. 16:17
  17. 16:15
  18. 16:06
  19. 16:05
  20. 16:01
  21. 16:01
  22. 15:58
  23. 15:52
  24. 15:50
  25. 15:44
  26. 15:41
  27. 15:41
  28. 15:40
  29. 15:35
  30. 15:31
  31. 15:30
  32. 15:28
  33. 15:25
  34. 15:22
  35. 15:16
  36. 15:15
  37. 15:13
  38. 15:08
  39. 15:03
  40. 15:01
  41. 15:01
  42. 14:54
  43. 14:53
  44. 14:52
  45. 14:52
  46. 14:41
  47. 14:27
  48. 14:24
  49. 14:10
  50. 13:59
  51. 13:58
  52. 13:46
  53. 13:32
  54. 13:18
  55. 13:18
  56. 13:10
  57. 13:04
  58. 12:51
  59. 12:35
  60. 12:30
  61. 12:30
  62. 12:21
  63. 12:20
  64. 12:08
  65. 12:00
  66. 11:57
  67. 11:57
  68. 11:45
  69. 11:41
  70. 11:33
  71. 11:30
  72. 11:28
  73. 11:20
  74. 11:17
  75. 11:16
  76. 11:16
  77. 11:12
  78. 11:08
  79. 11:06
  80. 10:57
  81. 10:55
  82. 10:54
  83. 10:53
  84. 10:52
  85. 10:50
  86. 10:45
  87. 10:41
  88. 10:40
  89. 10:35
  90. 10:27
  91. 10:14
  92. 10:09
  93. 10:07
  94. 10:01
  95. 09:47
  96. 09:47
  97. 09:46
  98. 09:44
  99. 09:37
  100. 09:30
hirdetés

Hozzászólások - db

A hozzászólások mutatása