Pál László a már megszépült nagykátai vasútállomáson ismertette az egy év alatt megvalósuló nagyszabású korszerűsítési program elemeit, amelynek kilenc állomása már elkészült, további tíz megállóhely pedig az év végéig újul meg. Közölte: a MÁV Zrt. önerőből finanszírozza a beruházássorozatot.

Az általános vezérigazgató-helyettes hozzátette: a jól működő gyömrői modellt alapul véve a korszerűsített, egységes belső kialakítású, ám eredeti arculatukat őrző épületek üzemeltetésével több helyen is az önkormányzatokat bízza meg a vasúttársaság.

A kor követelményei

Pál László elmondta: a fejlesztést az tette szükségessé, hogy a 120a jelű Rákoshegy–Újszász–Szolnok vasútvonal utasforgalma folyamatosan növekszik. A vasúttársaság évente több mint 8,5 millió ember számára kíván a kor követelményeinek megfelelő, komfortos feltételeket biztosítani.

A helyettes vezető kiemelte, hogy a felújítások után az utasok kényelmes, jól tisztán tartható, akadálymentes, klimatizált és korszerű fűtéssel ellátott utastereket vehetnek birtokba. Az esőbeállók kivitelezése lehetővé teszi jegykiadó automaták későbbi beépítését. Jelezte: az egységes belső kialakítású, ám eredeti arculatukat megőrző, esetenként műemlék vagy műemlék jellegű épületek üzemeltetésével több helyen is az önkormányzatokat bízza meg a vasúttársaság.

Minőségjavulást várnak

A MÁV ezzel kapcsolatban megkereste az érintett települések polgármestereit, Sülysáp, Maglód, Mende, Zagyvarékas, Tápiószecső valamint Tápiószele helyhatósága már vállalta az együttműködést. Eszerint az önkormányzat szabadon vállalt közfeladatként végzi az állomásépületek és közvetlen környezetük működtetését, alapvető karbantartását, ezért cserébe a MÁV támogatást nyújt.

A program megvalósulásától az érintettek az utasok számára is jól látható, értékelhető szolgáltatási minőségjavulást várnak.