Tavaly naponta 201 percet töltött internethasználattal egy átlagos, legalább hetente internetező 15–49 éves, addig idén már 207 percet – állapítja meg a GfK Hungária Digital Connected Consumer 2012 felmérése. Ez a minimális különbség azonban belső szerkezetében sok érdekességet mutat. Egyrészt nagymértékben csökken az asztali gépek szerepe a laptopokkal szemben: az előbbi esetében 149-ről 122 percre csökkent a napi használat, a laptopok részesedése pedig 47-ről 71 percre nőtt.

Bár időtartamát tekintve a mobileszközökről végzett internetezés a teljes internethasználat aránylag kis szeletét adja – 2011-ben 3 perc volt, 2012-ben 14 percet tett ki –, az időtartam növekedése rendkívüli dinamikát mutat, és jól példázza ezen eszközök további térnyerésének lehetőségét.

A vizsgált korosztályban még mindig komoly többségben vannak azok, akik csak PC-n vagy laptopon interneteznek. Ők teszik ki a válaszadók közel kétharmadát, ugyanakkor ma már minden 12. felhasználó a világhálón eltöltött idejének több mint egynegyedében mobileszközt használ.

A felmérés szerint ma még egyértelműen látszik az is, hogy a mobileszközökön rövidebb időszakokat töltenek el a felhasználók, és a hosszasabb böngészésre általában a hagyományos elérési formákat választják. A mobileszközök használatának vannak bizonyos speciális körülményei, például a használók leggyakrabban utazás vagy várakozás közben interneteznek.

Azok körében, akik intenzíven használnak telefont vagy táblagépet internetezéshez, a közösségi oldalak látogatása, a levelek írása és a híroldalak látogatása már egyértelműen a mobilgépekhez kötődik. Ez mondható el a térképalkalmazások, navigációs szoftverek használatáról is.

Az okostelefonok használatához az alkalmazások letöltése is szorosan hozzátartozik, bár Magyarországon e téren még bőven van fejlődési lehetőség. Az okostelefont és táblagépet használók átlagosan nyolc alkalmazást töltöttek le, és csupán négyet használnak rendszeresen – olvasható a közleményben.