Egyre többet költünk a piacokon

LM, 2012. május 3., csütörtök 12:26, frissítve: csütörtök 12:36
Duplájára nőtt a piaci vásárlások értéke az elmúlt tíz évben a GfK Hungária kutatóintézet adatai szerint. Elsősorban a fővárosban, illetve a nagyvárosokban élők járnak piacra, ahol főként friss árut szereznek be.
A kormány és a szaktárca kiemelt feladatának tekinti, hogy a helyi gazdálkodókat helyben megtermelt termékek előállítására ösztönözze – mondta el korábban Fazekas Sándor.

Az elmúlt évtizedben a korábbiak kétszeresét költötték a háztartások piacokon, miközben hasonló tendencia jellemzi a napi fogyasztási cikkek teljes forgalmát. Így a piacok megtartották stabil ötszázalékos részesedésüket – közölte a GfK csütörtökön.

A piackutató intézet tájékoztatása szerint az évtized legnagyobb vesztesei a független kisboltok, pozíciójuk fokozatosan gyengült, miközben a hipermarketek és a hazai láncok folyamatosan erősödtek. Korábban közölték: a vásárlók a hiper- és a szupermarketekben költik a legtöbbet élelmiszerre. Bővebben>>>

A háztartásoknak több mint kétharmada jár piacra vásárolni. A vevők tizede rendkívül aktív, intenzív piaci vásárlónak tekinthető, alacsony arányukhoz képest jelentős összeget költenek, a teljes forgalom mintegy felét. Aktivitásuk abban is megmutatkozik, hogy hetente többször is mennek piacra. Tízből heten tartoznak az alkalmi piaclátogatók csoportjába. Ők mindössze 20 százalékkal részesednek a teljes forgalomból, és körülbelül hathetente vásárolnak piacon.

Piacra elsősorban friss élelmiszerekért járnak a vásárlók. A teljes forgalom 80 százalékát öt termékkategória adja: 100 forintból 36 forintot zöldségre, 18 forintot gyümölcsre költenek el, ezek mellett a friss és feldolgozott húsáru, valamint a pékáru tartozik a legkeresettebb termékek közé.

A tipikus piaci vásárlók az idősebbek, a kisebb, azaz 1-2 fős háztartásokban, valamint a fővárosban és nagyvárosokban élők.

Tavaly a kiskereskedelmi forgalom 1,9 százalékkal 2789 milliárd forintra nőtt, ez az 5,4 százalékos áremelkedés, a 0,4 százalékos mennyiségi csökkenés, illetve a 3,1 százalékos termékstruktúra-váltás (az olcsóbb termék választása) eredője. Bővebben>>>
Forrás: MTI
hirdetés
hirdetés
Legolvasottabb
Legfrissebb
  1. 23:29
  2. 22:50
  3. 22:15
  4. 22:02
  5. 22:02
  6. 21:59
  7. 21:56
  8. 21:50
  9. 21:48
  10. 21:38
  11. 21:30
  12. 21:21
  13. 21:15
  14. 21:12
  15. 21:02
  16. 20:50
  17. 20:42
  18. 20:40
  19. 20:23
  20. 20:15
  21. 20:03
  22. 20:02
  23. 19:41
  24. 19:22
  25. 19:15
  26. 19:01
  27. 18:47
  28. 18:40
  29. 18:39
  30. 18:22
  31. 18:18
  32. 18:04
  33. 18:01
  34. 17:41
  35. 17:40
  36. 17:20
  37. 17:17
  38. 17:05
  39. 16:59
  40. 16:52
  41. 16:38
  42. 16:17
  43. 16:00
  44. 15:59
  45. 15:55
  46. 15:41
  47. 15:34
  48. 15:32
  49. 15:24
  50. 15:15
hirdetés

Hozzászólások - 2 db

A hozzászólások mutatása