Kína, amely az Egyesült Államokat megelőzve 2009-ben lett a világ legnagyobb autópiaca, a gazdasági növekedés lelassulása ellenére jó úton halad afelé, hogy az eladott gépkocsik száma 2020-ra – nem számítva a buszokat és tehergépkocsikat – meghaladja a harmincmilliót.

Tavaly 17,66 millió autót értékesítettek Kínában, az idén pedig 19,2 millióra lehet számítani, ami több, mint egész Európa tavalyi 18,15 millió darabos forgalma.

Japánban – amely jelenleg Ázsia második legnagyobb piaca – az idén várható 5,2 millióról 2016-ig 4,51, 2020-ig pedig 4,35 millióra csökken az eladott gépkocsik száma. Ugyanakkor India a következő öt évben megelőzi Japánt, az értékesítés a tavalyi 2,91 millióról 4,88 millióra, majd 2020-ig 6,73 millióra emelkedik.

Ami az egyes márkákat illeti, az IHS prognózisa szerint a Toyota megőrzi első helyét, a Daihatsu Motor Co.-t is beszámítva 2020-ban 5,4 millió járművet fog eladni Ázsiában a tavalyi 4,2 millióval szemben. A rangsorban második General Motors azonban várhatóan helyet cserél a Volkswagennel, az előbbi a tavalyi 3 millióról 4,4 millióra, a VW pedig a múlt évi 2,7 millióról 4,5 millióra növeli eladásait 2020-ig.