Ezt is lenyúlhatják az USA-tól

WA, 2012. május 7., hétfő 19:40
A dinamikusan növekvő kínai luxuspiacon a nagy nyugatiak mellett a közeljövőben a kínai márkák is egyre nagyobb teret kapnak – jósolják a nemzetközi gazdaságra fókuszáló pekingi UIBE egyetem kutatói.

A kínai vállalatok csak gyártanak, de nem építenek termékeik köré igazi fogyasztói kultúrát – hangzik el gyakran a kritika a kínai árukkal kapcsolatosan. A kínai gazdagok közt ma a Louis Vuitton és Gucci táskák, a Rolex órák viselése, az Apple termékeinek vásárlása jellemző, a világ második legnagyobb luxuspiacán kínai luxusmárkát alig találni. Sokatmondó a Hurun Kutatóintézet egy januári felmérése is, mely szerint a legtehetősebbek a francia, olasz és amerikai márkákat becsülik a legtöbbre, s mindenek előtt ezeket ajándékozzák barátaiknak és üzleti partnereiknek.

Ez a trend ugyanakkor könnyen megváltozhat a következő évek során, a világ legnagyobb luxuspiacának címét akár már idén az Egyesült Államoktól elhódító Kína vállalatai ugyanis érhetően nem akarnak elesni a piac kínálta kereseti lehetőségektől, így azok hamarosan hazai luxusmárkákat fejlesztenek majd. Ezek mindenekelőtt a tradicionális Kínához köthető termékekre, így például a teára, porcelánra, selyemre építenek majd – vélik az UIBE kutatói.

A szakemberek tíz nagyobb kínai márkát tartanak a legesélyesebbnek a leendő luxusmárkák közt. A listán három likőrgyártó, a már jelenleg is az egyik legértékesebb kínai márkák sorát erősítő Moutai, a hazai alkoholpiac több mint harmadát magáénak tudó Wuliangye és a százéves hagyományokat maga mögött tudó Langjiu szerepel. Mellettük a szecsuán (Sichuan) tartomány hegyvidékeiről származó Zhuyeqing tea, a kínai motívumokat magas minőségű termékein felvonultató NE-TIGER ruhagyártó és a korábban kizárólagosan a politikai vezetőknek gyártott Zhonghua cigaretta is az esélyesek közt van.

A tét pedig nagy, ezt a legutóbbi statisztikák és előrejelzések is alátámasztják. A PricewaterhouseCoopers nemzetközi szolgáltatóóriás adatai szerint 2011-ben a 15 milliárd dollárt is meghaladta a luxustermékek értékesítése, ez éves szinten 25 százalékos növekedést jelent. A kelet-ázsiai ország 2010-ben – Japánt megelőzve – a világ második legnagyobb luxuspiacává vált, az Ipsos piackutató cég becslései szerint – az Egyesült Államokat maga mögött hagyva – akár már idén megszerezheti a világelsőséget. A McKinsey nemzetközi tanácsadó cég előrejelzése szerint az évtized közepére a globális luxuseladások mintegy 20 százaléka Kínában bonyolódik majd, mintegy 27 milliárd dollár értékben.

Forrás: MTI
hirdetés
hirdetés
Legolvasottabb
Legfrissebb
  1. 18:15
  2. 18:10
  3. 18:03
  4. 17:56
  5. 17:49
  6. 17:43
  7. 17:28
  8. 17:21
  9. 17:14
  10. 17:11
  11. 16:59
  12. 16:45
  13. 16:27
  14. 16:20
  15. 16:12
  16. 16:11
  17. 16:01
  18. 16:01
  19. 16:00
  20. 15:58
  21. 15:57
  22. 15:46
  23. 15:42
  24. 15:26
  25. 15:16
  26. 15:15
  27. 15:14
  28. 14:59
  29. 14:50
  30. 14:43
  31. 14:30
  32. 14:29
  33. 14:24
  34. 14:14
  35. 14:00
  36. 13:59
  37. 13:54
  38. 13:44
  39. 13:32
  40. 13:30
  41. 13:21
  42. 13:17
  43. 13:10
  44. 13:10
  45. 13:03
  46. 12:55
  47. 12:46
  48. 12:44
  49. 12:36
  50. 12:30
  51. 12:27
  52. 12:18
  53. 12:15
  54. 12:10
  55. 12:05
  56. 12:02
  57. 11:53
  58. 11:43
  59. 11:33
  60. 11:30
  61. 11:20
  62. 11:10
  63. 11:08
  64. 11:06
  65. 11:05
  66. 10:56
  67. 10:44
  68. 10:43
  69. 10:35
  70. 10:27
  71. 10:26
  72. 10:22
  73. 10:21
  74. 10:20
  75. 10:19
  76. 10:17
  77. 10:14
  78. 10:14
  79. 10:11
  80. 10:05
  81. 10:03
  82. 10:02
  83. 10:00
  84. 09:55
  85. 09:47
  86. 09:45
  87. 09:38
  88. 09:35
  89. 09:31
  90. 09:18
  91. 09:04
  92. 09:01
  93. 08:51
  94. 08:48
  95. 08:45
  96. 08:37
  97. 08:30
  98. 08:24
  99. 08:16
  100. 08:10
hirdetés

Hozzászólások - db

A hozzászólások mutatása