A NIF hétfőn azt közölte az MTI-vel, hogy a felújítás alatt nem csökken a forgalomban használható sávok száma.

Az M0 útgyűrű bővítésének M1 és M6 autópályák közötti szakaszát a régi, 7 kilométer hosszú pályarész felújításával kibővítve 2012 nyarára adják át a forgalomnak. A jelenleg üzemelő szakaszon a burkolat pillanatnyilag annyira rossz minőségű, hogy indokolja az új szakasz átadása előtt az aszfaltburkolat cseréjét.

A meglévő pálya burkolatának javítására a NIF nyílt közbeszerzési eljárást írt ki, azért, hogy az új M0-sávok átadásáig az autósok által jelenleg használt M0 említett részén is kijavítsák a burkolati hibákat. A műszakilag kész új kibővített szakasz segítségével jelentős forgalomkorlátozásra, a forgalmi sávok számának csökkentésére nem lesz szükség.

A kiírás megjelenését követően várhatóan március közepén kötik meg a szerződést, így az előkészítés után az építési munkák várhatóan április közepétől indulhatnak meg. A felújítás a tervek szerint 2012 júliusában fejeződik be.
Ezt követően a forgalom 2x3 sávon megindulhat az M7-M6 autópályák között várhatóan 2012. július végétől.

Az ajánlattételi határidő március 29., az eredményhirdetés tervezett időpontja május 3., a szerződéskötés tervezett időpontja pedig május 15. A fejlesztés az Új Széchenyi-terv keretén belül a Közlekedés operatív program (Közop) keretében az Európai Unió támogatásával valósul meg.