Az EU 27 tagállamán túl Norvégia és Izland is részese volt a vizsgálatnak. Egyedül Szlovéniában nem volt egyetlen megvizsgálható honlap sem.

A vizsgálat a fogyasztói hitelek körébe sorolta a folyószámla-, a hitelkártya-, a személyi és a gépjárműhiteleket is, ugyanakkor nem vizsgálták a jelzáloghiteleket. A nemzeti hatóságok nemcsak a bankok, hanem a hitelközvetítők honlapjait is nézték.

Magyarországon 16 honlapot vizsgáltak, ebből 11 nem felelt meg mindenben az uniós fogyasztóvédelmi szabályoknak. A legtöbb ilyen honlapot Belgiumban vizsgálták, szám szerint 93-at, ebből 89-cel volt gond. Ennél rosszabb volt az arány Cipruson, ahol 10 honlapból 10-et kell tovább vizsgálni mindaddig, amíg meg nem felelnek az előírásoknak.

A leggyakoribb problémák a következők voltak: a fogyasztói hitelt kínáló honlapon nem szerepelt sem a hitel kamata, sem pedig a teljes hiteldíjmutatója, illetve félrevezető információkat adtak a költségekről. Ilyen volt például az, hogy nem közölték: biztosítást kell kötni a hitelre.